وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
میهمان ناخوانده نوروزی آذربایجان غربی بیش از 420میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

میهمان ناخوانده نوروزی آذربایجان غربی بیش از 420میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: گزارش تکمیلی براورد خسارت های جبهه هوای سرد نووزی که از 9 تا 12 فروردین استان را در بر گرفت منتشر شده و بر اساس آن 417 هزار تن از محصولات باغی آذربایجان غربی را سرما زده است.

آقای مختاری افزود: بر اساس براورد های کارشناسان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میزان این خسارت از مرز 420 میلیارد تومان فراتر رفته که خسارت قابل توجهی است.

تولیدات باغی آذربایجان غربی سالانه به طور میانگین یک میلیون و 300 هزار تن است که با احتساب حداقل یک هزار تومان برای هر کیلو محصول باغی، ارزش تولیدات باغی آذربایجان غربی یک میلیارد و 300 میلیون تومان بر آورد می شود و با بروز این سرمازدگی امسال حدود 40 درصد این محصولات از بین رفته است.

وی میزان خسارت واردشده در نوروز امسال به باغات سیب را 20 تا 30 درصد ،باغات میوه های هسته دار را 40 تا 65 درصد، باغات بادام را 30 تا 70 درصد و باغات گردو را 30 تا 50 درصد عنوان وتصریح کرد : دراین بین باغات شهرستان های ارومیه، سلماس ،ماکو،خوی ،چالدران،تکاب و شاهین دژ بیشترین خسارتها را متحمل شده اند.

اقای مختاری همچنین با یاد آوری سرمای زمستان بهمن امسال در آذربایجان غربی افزود:سرمای زمستان نیز بیش از 120 هزار تن محصول انگور باغات استان را از بین برد که میزان این خسارت نیز 100 میلیارد تومان براورد می شود.

وی با اشاره به افزایش 18 درصدی سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی در سال زراغی جاری نسبت به پارسال افزود: در سال زراعی جاری 18 هزار هکتار از باغات استان بیمه و پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب دیده بر اساس ارزش بیمه محصولات کشاورزی ثبت شده آغاز شده است.

استان آذربایجان غربی حدود یک میلیون هکتار زمین قابل کشت داردکه 700هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی وزراعی است.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: