وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
جلسه شهردار ماکو با شهردار آغری ترکیه

 

شهرداران ماکو و آغری ترکیه بر افزایش سطح روابط فرهنگی ، اجتماعی و تجاری بین این دو شهرتاکید کردند.

در جلسه ای که با حضور شورای شهر ماکو و جمعی از تجار و بازرگانان – والی – رئیس اتاق بازرگانی آغری و دوغوبایزید – نماینده مردم آغری در مجلس ترکیه و شهردار آغری در مهمانسرای ماکو ترتیب یافت شهردار ماکو با اشاره به لزوم افزایش مبادلات تجاری بین ساکنان دو سوی مرز در شهرستان ماکو و آغری ترکیه گفت : با افزایش دیدار و برگزاری جلسات مرزی بین مسئولان این دو شهر ، این مبادلات افزایش خواهد یافت .

منوچهر فرضی با اعلام آمادگی مسئولان شهرستان ماکو برای عقد قردادهای اقتصادی و فرهنگی بین دو شهر افزود : شهرداری ماکو آماده است تا مقدمات لازم برای برگزاری جلسات و بازدیدهای لازم را برای همکاری های تجاری و اقتصادی بین تجار و فعالان اقتصادی ماکو و آغری فراهم نماید .

وی با اشاره به شروع فعالیت رسمی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو فعالیت در این منطقه را زمینه ای بسیار خوب برای فعالیتهای تجاری بر شمرد و گفت : تجار و بازرگانان ماکو در این منطقه صنعتی و تجاری آماده هستند تا در زمینه سرمایه گذاری با تجار و بازرگانان ترک همکاری نمایند .

حسن ارسلان شهردار آغری ترکیه هم در این جلسه با اشاره به این که از چهار سال قبل قرار داد خواهر خواندگی بین ماکو و آغری ترکیه منعقد شده است گفت : تاکنون در طی این مدت اقدام مناسبی بین دو شهر صورت نگرفته است .

وی با بیان این که قراردادهای دوستانه، زمینه های مناسبی را برای افزایش ارتباطات فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد ساخت افزود : امیدوارم با انتخاب اعضای شورای اسلامی جدید شهر ماکو این ارتباطات افزایش یافته و اقدامات مناسبی در زمینه خواهر خواندگی بین ماکو و آغری صورت گیرد.

شهردار آغری آمادگی خود را بر افزایش همکاری در زمینه های ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی با شهرستان ماکو اعلام کرد.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

احمد احمدلو
ساعت0:40---13 آبان 1393
درود بر مردم آدرپاتکان یا نگاهبانان آتش. کسانی که بر 70 سال سلطه یونانیان خاتمه دادند و تنها آتشکده تاریخی را نگاهداشتند وتحویل اردشیر بابکان بعد از 300 سال دادند. درود بر کسانی که مذهب شیعه و راه علی (ع) را به ایران عزیز پراکندند مذهبی که هویت همه ملی ما با هر گویش و زبان شده است. درود بر مردمی که نظامی، خاقانی، قطران، شمس، شهریار و ... را به دامن ایران عزیز هدیه کردند و برادری ترک و فارس و... را چون پیکری واحد بر دشمنان روس زده چون سعید بادرودی های دروغ پرداز و تاریخ جعل کن نشان دادند. درود بر مردمی که همچون عباس میرزا همواره در اندیشه بازگرداندن اران و شروان به دامن مام وطن هستند. اران و شروانی که نظامی لیلی و مجنون را سفارشی برای شاه شروان می سراید و روس ها برای جداسازی آذربایجان های عزیز از دامن ایران آن را به غلط آذربایجان جعل کردند. درود بر مردمی که هنگام یورش مغول وار سلطان سلیمان عثمانی به تبریز با دادن 20000شهید چنان عرصه را بر آن ها تنگ کردند که سربازان عثمانی حتا به نان خالی هم محتاج و فرار را بر قرار ترجیح دادند. ما مردم ایران همدلیم. چنانچه به قول مولانا همدلی از هم زبانی بهتر است. با هر رنگ زبانی که باشیم. یاشاسن ایران زنده باد آذربایجان ساغولا سیز و بیز

ممد سولدوزلو
ساعت23:40---12 بهمن 1392
سلام مهدی چطوری؟

چه خبر من هستم ولی تو اونیکی وبلاکم .خواستی سر بزن .خواستی بیا چت روم ما هم بزنی میاره تورک چت وبلاکتم خوب رشد کرده منو نویسنده کن دوتایی بنویسیم
پاسخ:سلام،ساغول مش ممد ، گلیب بیر باش ورام گورم نجور چت رومدو ، اودا باش اوسته نویسندسن ایندی دننن :d


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: