وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
آمادگی مدیریت شهری تبریز برای گشایس فصل جدید روابط تبریز و ترکیه

  به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سرکنسول جدید ترکیه با حضور در عمارت شهرداری با شهردار تبریز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

«گوون بگج» که اخیراً به عنوان سرکنسول جدید ترکیه در تبریز جانشین یونس بلد شده است صبح امروز به اتفاق هیئت همراه در دفتر شهردار تبریز حضور یافت و از نزدیک با وی دیدار کرد.

                                        

شهردار تبریز در این دیدار با اشاره به روابط و تعاملات دوجانبه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و برادر تلاش برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه تجاری، فرهنگی، علمی، مدیریتی و گردشگری را ضروری دانست و افزود: تبریز به عنوان مرکز شمال‌غرب و دروازه ورودی اروپا به ایران از اهمیت و جایگاه بالایی در تعاملات و روابط خارجی کشور دارد و به پشتوانه قرار گرفتن در مسیر تاریخی جاده ابریشم همواره شهری ویژه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های متقابل خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران، هیئت‌ها و مقامات متعدد و شاخصی از کشور ترکیه به تبریز رفت و آمد داشته‌اند که در سایه این تعاملات مباحثی چون عقد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی، سرمایه‌گذاری، مبادله دانشجو و گردشگر و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان شهرهای کشور ترکیه و تبریز افزایش یافته است.

نوین در عین حال از آمادگی مدیریت شهری تبریز برای گشایس فصل جدیدی از روابط و تعاملات دوجانبه خبر داد.

سرکنسول جدید ترکیه در تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی تلاش برای افزایش و ارتقای سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه میان تبریز و شهرهای ترکیه را از مهم‌ترین مأموریت‌های کاری خود در تبریز اعلام کرد.

وی گفت: در میان کشورها و شهرهایی که به عنوان سفیر یا سرکنسول در آنها انجام وظیفه کرده‌ام شهر تبریز و کشور ایران به جهت جایگاه و اهمیت سیاسی، تاریخی و فرهنگی مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منطقه مأموریتی به شمار می‌رود و تمام تلاش خود را برای توسعه روابط میان کشور متبوعم و ایران اسلامی به کار خواهم بست.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سایه همکاری‌های متقابل، پیوند میان ایران و ترکیه و شهرها و شهروندان این دو کشور بیش از گذشته مستحکم شود.

 



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

حسن
ساعت14:27---12 دی 1391
سلام وبلاگ خيلي خيلي زيباي داري اميد وارم موفق باشي و در اين صفحه مجازي بتازي
راستي يك سري به اين وبلاگ منم بزن نظرتو بده در موردش ممنون ميشم از طرف مهندس علي بخشي


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: