وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان داشت:

خشکسالی دریاچه ارومیه فاجعه بزرگ زیست‌محیطی به‌دنبال دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با خشکسالی دریاچه ارومیه شاهد بروز فاجعه بزرگ زیست‌محیطی خواهیم بود.

جواد جهانگیرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه به‌ عنوان بزرگ‌ترین محیط آبی داخل کشور باید با ارائه راهکارهای مناسب احیا شود.

وی افزود: خشکسالی این دریاچه می‌تواند سبب بروز مشکلات زیست‌محیطی شود که قابل جبران نیست و آینده کشور و منطقه را تهدید می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دلایل خشکسالی این زیست‌بوم باید توسط نهادهای متولی و با حضور کارشناسان حوزه آب و خاک واکاوی و روشن شود تا مردم نیز در جریان این اتفاقات قرار گیرند.

جهانگیرزاده خشکسالی دریاچه را فاجعه بزرگ زیست‌محیطی دانست و عنوان کرد: این خشکسالی سبب برهم خوردن سیر طبیعی محیط شده و  ایجاد کاستی‌های بسیاری در منطقه می‌شود که می‌تواند به ضرر تمام کشور و حتی منطقه باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با ورود مباحث خشکسالی به زمین‌های کشاورزی شاهد ترک بسیاری از روستاهای حاشیه این دریاچه هستیم که در صورت پرداخت نکردن به مقوله شاهد کوچ مردم از شهرهای بزرگ و کوچک نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهری همانند ارومیه که دارای قدمت چندین هزار ساله است بدون داشتن دریاچه باید به کویری تبدیل شود که مردم قادر به زندگی در آن نخواهند بود و به این ترتیب است که عده‌ای از ساکنان شهرهای اطراف نیز باید برای امرار معاش و گذران زندگی به دیگر شهرها و استان‌ها کوچ کنند.

جهانگیرزاده در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه مسئولان در این حوزه باید با احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند، گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه دریاچه ارومیه قابل توجه است، اما این اقدامات باید گسترش یافته و مسئولان برای احیای این دریاچه با تخصیص بودجه و انتخاب بهترین مسیرها اقدامات را ادامه دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: خشکسالی مقوله‌ای است که ممکن است در تمام دریاچه‌ها و محیط‌های آبی رخ دهد اما نحوه برخورد انسان با این فاجعه دارای اهمیت خاصی است که سبب بدتر شدن اوضاع یا بهبود وضعیت می‌شود.

 

 

 

 



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: