وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
مشکلات دریاچه ارومیه جوامع محلی را تحت تاثیر قرار داده است

نماینده خواروبار جهانی ' فائو ' در ایران گفت: مشکلات دریاچه ارومیه به شدت جوامع محلی اعم از پوشش گیاهی و جانوری و زیست محیطی اطراف را تحت تاثیر قرار داده است.

' سرج ناکوزی ' در بازدید از روند اجرای طرح های ترسیب کربن در حاشیه این دریاچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این سفر ابعاد مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه را ارزیابی و طرح های کارشناسی فائو در زمینه های تخصصی برای حل آنها ارایه می شود.

وی گفت: در این عرصه بحث احیای اراضی تخریب شده، فرسایش بادی، جلوگیری از بیابان زایی و خشک سالی با همکاری فائو و دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری دنبال می شود.

ناکوزی با اشاره به رویکرد فائو در همکاری نزدیک با دفتر بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ایران، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم و خشکی رو به افزایش دریاچه ارومیه در منطقه، توسعه پوشش های گیاهی با گونه های بومی و شورپسند در اولویت نخست اقدامات اجرایی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این نوع پوشش گیاهی می تواند یک حلقه و لایه محافظ برای جلوگیری از افزایش آسیب های ناشی از خشک شدن دریاچه ایجاد کند.

ناکوزی جلوگیری از پیشروی طوفان شن و نمک هایی که از سمت دریاچه به طرف مناطق مسکونی و کشاورزی در وزش است را از دیگر اهداف اجرایی این طرح ها برشمرد.

وی یادآوری کرد: پیش از این نیز فائو تجربه ها و طرح های مشابهی با همکاری دفتر بیابان سازمان جنگل های ایران در استان های کرمان و خراسان جنوبی اجرا کرده که به طور قطع تجربه موفق این طرح ها که مانع از تخریب اراضی و پوشش گیاهی در استان های مزبور شد، در این طرح ها نیز به کار گرفته می شود.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:ندای آذربایجان,بیابان زایی,آذربایجان غربی,ارومیه,دریاچه ارومیه,ریزگردنمک,فائو,آذربایجان, و ساعت