وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
نماینده فائو درایران: فرسایش بادی حوضه دریاچه ارومیه کیفیت خاک منطقه را تهدید می کند

نماینده فائو در ایران گفت: فرسایش بادی در حوضه دریاچه ارومیه، کیفیت خاک منطقه را تهدید و به سمت بیابان زایی سوق می دهد.

سرج ناکوزی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: مداخله سریع دراین منطقه نیاز است چرا که آب دریاچه از31 میلیون متر مکعب به دومیلیون مترمکعب کاهش یافته و میزان تبخیر شوری آب را زیاد کرده و این موضوع مشکل منطقه را زیاد کرده است.

وی از آمادگی فائو برای همکاری دراین خصوص خبر داد و گفت: فائو آماده است تا بهترین تجربه ها و تخصص ها را برای تکمیل طرح های مطالعاتی دراختیار تیم مطالعه کننده ایرانی قرار دهد تا در احیاء این دریاچه سهم خود را ایفا کرده باشد.

ناکوزی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه مرا متاثرکرد از این رو فائو آماده است همکاریهای خود با ایران بویژه در زمینه احیاء دریاچه ارومیه را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه سرزمین شامل وضعیت آب و خاک و مدیریت پایدارآبی و خاکی از جمله اقداماتی است که باید دراین زمینه انجام شود و تخصص فائو در زمینه مقابله با خشکسالی و بیابان زایی به گذشته دور برمی گردد.

ناکوزی گفت: تغییر رویکرد فائو در دو سال گذشته درعرصه بین الملل اثرات مثبتی داشته و اجرای طرح بزرگ بیابان زدایی در کرمان و خراسان جنوبی در460 هزار هکتار یکی از این طرح هاست که تاثیر مثبتی روی زندگی مردم منطقه داشته است.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:ندای آذربایجان,تهران,نماینده فائو,دریاچه ارومیه,آذربایجان غربی,ارومیه,نمک,ریزگرد,اورموگولو, و ساعت