وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
خرید500 هزارتن چغندر قند از کشاورزان آذربایجانغربی

بیش از 500 هزار تن چغندر قند از آغاز فصل برداشت این محصول تا کنون از چغندر کاران آذربایجانغربی خریداری شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون  700 میلیارد ریال از بابت چغندر تحویلی به کارخانه های قند آذربایجان غربی به کشاورزان پرداخت شده، افزود: مقرر شده است تا 50 درصد بهای چغندرقند خریداری شده از کشاورزان در هنگام تحویل محصول به کارخانه به آنان پرداخت شود و بقیه نیز به تدریج و به ترتیب اولویت تحویل در اختیار چغندر کاران قرار گیرد.

 جمشید دارا با بیان اینکه  این میزان چغندر قند به قیمت تضمینی دو هزار و 100 ریال برای هر کیلوگرم و با عیار 16 درصد از کشاورزان خریداری شده است تصریح  کرد: علاوه بر پرداخت بهای چغندر خریداری شده به کشاورزان استان، 300 ریال نیز کمک هزینه حمل به ازای هر کیلو از طرف کارخانه ها به کشاورزان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این محصول، یک محصول با نیاز آبی بالاست، در برنامه ریزی های آینده مقرر شده تا میزان سطح زیر کشت این محصول به 23 هزار هکتار کاهش یابد.

 برداشت چغندر قند در آذربایجان غربی از 20 شهریور ماه در سطح استان آغاز شده است و تا اواخر آذر و اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت.

 آذربایجان غربی هم اکنون دارای رتبه برتر در تولید این محصول در کشور با عملکرد 53 تن در هکتار و نیز تولید بالای یک میلیون تن در سال است که امسال نیز پیش بینی می شود میزان تولید این محصول به یک میلیون و 400 هزار تن برسد.

امسال در 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در ارومیه و شهرهای جنوبی استان از جمله مهاباد، پیرانشهر و نقده چغندر قند کشت شده که نسبت به سال گذشته یک هزار هکتار کاهش یافته است.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: