وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
جشن برداشت زعفران در مرند برگزار می شود

به گزارش ندای آذربایجان , مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از آغاز برداشت زعفران از مزارع این شهرستان خبر داده و گفت: پیش بینی می کنیم امسالحدود ۳۵۰ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود.

جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در سال گذشته ۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان تحت کشت زعفران بوده که امسال باتهیه بذرمرغوب ومناسب از خود شهرستان و در سطح ۱۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این ۹۵ هکتار ۱۱۰ نفر زعفرانکار مشغول به فعالیت هستند که از این میزان کشت پیش بینی می شود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود که متوسط برداشت زعفران از هر هکتار سه الی چهار کیلوگرم است.

رحیم زاده با بیان اینکه سومین جشن برداشت زعفران ۱۸ آبان در دانشگاه آزاد مرند برگزار خواهد شد، گفت: کشت زعفران در شهرستان مرند از سال ۸۱ با پیازهای تهیه شده از استان خراسان شروع شده و هر ساله به صورت تدریجی توسط کشاورزان توسعه یافته است و با توجه به اینکه این محصول جزو گیاهان با نیاز آبی پائین است در بین کشاورزان  جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه  مرند به لحاظ استعدادهای بالقوه از نظر کشاورزی، محل مناسبی برای کاشت محصول زعفران بشمار می آید، گفت: یک واحد بسته بندی دارای برند محلی و تجاری راه اندازی شده و به نسبت خرید و بسته بندی و فرآوری در بسته های خاصی اقدام و نسبت به فروش و صادرات اقدام کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه  مرند ادامه داد: شش هزار و ۷۰۰نفر روز در مراحل مختلف جمع آوری و بسته بندی این محصول در مرند به کار مشغول می شوند.

 

 

ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

محمدامین
ساعت19:44---18 آبان 1393
گونه بومی زعفران آذربایجان خوش عطرتر و کلاله بیشتری داره بهتر بود اونو تکثیر میکردن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:ندای آذربایجان,کشت زعفران,زعفران آذربایجان,آذربایجان شرقی,مرند,جهادکشاورزی, و ساعت