وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
زندگی در محیط سبز و مناسب موجب رشد فکری و روحی کودکان می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز گفت : استفاده از فضای سبز کافی حق مسلم کودکان بوده و این امرموجب رشد فکری وروحی کودکان می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمد حسین حسن زاده با اشاره به اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین خلاقیت و سلامت روانی کودک با فضای سبز مناسب محلی وجود دارد.

وی افزود: کودکانی که از نخستین سالهای زندگی خود شاهد باغبانی پدر و مادرشان بوده اند یا خود به باغبانی پرداخته اند از سلامت روانی بالاتری برخوردار بوده و در بزرگسالی نیز ارتباط مثبت تری با محیط برقرار می کنند.

وی اضافه کرد: کودکانی که نزدیک فضاهای سبز زندگی می کنند از لحاظ فیزیکی فعال تر از دیگران هستند و احتمال بروز چاقی در آنان کمتر است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدوارم روز جهانی کودک سرآغاز روزهایی شاد و آرام برای کودکان جهان، کودکان ایران زمین و کودکان شهر تبریز باشد و شاهد روزی باشیم که هیچ کودکی به خاطر شرایط زندگی اش در رنج و محرومیت نباشد و امکان بروز توانایی ها و خلاقیتش برای ساختن آینده جهان فراهم شود.

حسن زاده با بیان اینکه مسئولیت نگهداری از فضای سبز شهری تنها بر عهده یک ارگان نیست و نیازمند مشارکت همه شهروندان است، بر ضرورت افزایش آگاهی های عمومی نسبت به اهمیت و نقش فضای سبز در زندگی شهری تأکید کرد.

وی اظهار کرد: باید همه شهروندان و به خصوص کودکان برای حفظ و نگهداری فضای سبز مشارکت جدی کنند.

 

 

ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: