وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
تراکتورسازی در مسیر جدید، حمایت همه جانبه از سرمربی بومی ضامن موفقیت

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در دوره جدید مدیریتی و فنی خود در مسیری جدید گام نهاده است که می تواند با حمایت های همه جانبه و آگانه از سوی هواداران، مسوولان و رسانه ها تضمینی برای موفقیت های ریشه ای و مداوم این تیم پرهوادار در میادین داخلی و بین المللی باشد.

تراکتورسازی در دوره جدید دگرگونی های اساسی را در نفرات خود می بیند که یکی از اهداف اصلی و مهم این تغییرات توجه به انرژی جوانی با محوریت انگیزه بالای بازیکنان است که می تواند با حمایت و پشتیبانی های هواداران خونگرم و اصیل این تیم مردمی عاملی بزرگ و مهم در کسب موفقیت در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

هرچند جدایی تعدادی از بازیکنان پا به سن گذاشته برای هواداران تراکتورسازی شاید سخت باشد، اما باید این واقعیت را پذیرفت که تراکتور پس از پنج دوره حضور در لیگ برتر و استفاده از نیروهای با تجربه نیاز به خانه تکانی اساسی در ترکیب خود دارد تا با تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه در مسیری دیگر حرکت کند.

رسول خطیبی به عنوان مربی بومی و جوان پرورش یافته مکتب فوتبال آذربایجان حرکت جدید و البته ریسک پذیری را در تراکتورسازی آغاز کرده است واین اقدام وتوجه به نیروهای جوان می تواند برای سال ها فوتبال تراکتورسازی و تبریز را به لحاظ داشتن بازیکنان آماده، جوان، با انگیزه و با کارآمدی بالا پشتیبانی کند.

بدون تردید این مسیر با همراهی، صبر و حوصله هواداران در کنار فعالیت های بی وقفه کادرفنی و حمایت مدیران و مسوولان باشگاه و استان ختم به خیر شده و سربلندی های روزافزون تراکتورسازی بزرگ و پرهوادار را موجب خواهد شد.

هرچند در این مسیر شیطنت ها و برخی کج سلیقگی ها برای سرمربی تراکتورسازی و مسیر جدید این تیم شاید مشکل آفرین باشد، اما این سنگ اندازی ها هیچگاه نمی تواند در برابر حمایت های مردم از تیم اول آذربایجان در لیگ برتر تاثیرگذار باشد.

در این رابطه هوشیاری و تیزبینی هواداران اصیل و متعصب تراکتورسازی بسیار مهم بوده و باید با رصد دقیق اخبار و تغییر و تحولات پیرامونی تیم از مجاری موثق و رسمی، با بی توجهی به پدید آورندگان مسایل حاشیه ای زمینه ساز حضور پرقدرت تراکتورسازی تبریز در فصل آینده باشند.

در همین ارتباط سرگروه پیشین و بازیکن دهه 70 تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه رسول خطیبی تشنه موفقیت است، بر حمایت همه جانبه از این مربی جوان تاکید کرد.

حسین حسندخت به ایرنا گفت: سرمربی جدید تراکتورسازی از دانش فنی و مدیریت خوبی برخوردار است و می تواند با قابلیت های خود تیم بزرگی همچون تراکتور را هدایت کند و در این راه باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی نقش حمایتی هواداران پرشور از سرمربی جدید تراکتورسازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تماشاگران این تیم مردمی و محبوب باید در هر شرایطی و برد و باخت ها تیم مورد علاقه و سرمربی بومی خود را پشتیبانی کنند تا با صبر و حوصله تراکتور مسیر پیشرفت خود را به طور اصولی طی کند.

حسندخت حمایت مسوولان به ویژه هیات مدیره باشگاه را لازمه موفقیت خطیبی در تراکتورسازی بیان کرد و گفت: حمایت این نیست که در بردها همه حضور داشته باشند و در زمان باخت سرمربی را آماج حملات خود قرار دهند، بلکه باید در هر وضعیتی سرمربی مورد حمایت باشد.

وی ادامه داد: در این صورت سرمربی می تواند با خیال راحت و فارغ از مسایل حاشیه ای اندیشه های خود را پیاده و مسیر رشد و ترقی تاکتیکی تیم خود را هموارتر کند.

حسندخت اضافه کرد: خطیبی برای سربلندی و موفقیت فوتبال آذربایجان هر آنچه در توان داشته باشد به کار خواهد گرفت.

وی به خطیبی توصیه کرد در تصمیمات فنی و مدیریتی خود به طور حتم از نکته نظرات و پیشنهادت اهل فن بهره بگیرد و از مشاوران برجسته و صالح دست پاک استفاده نماید.

یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال تبریز و بازیکن اسبق تراکتورسازی، با بیان اینکه رسول خطیبی بهترین گزینه برای سرمربیگری این تیم است، گفت: این مربی جوان در دو سه سال اخیر توانایی های فنی خود را نشان داده و قابلیت هدایت تیم بزرگ و محبوب تبریز را دارد.

علی اکبر ذوالمجیدیان افزود: برای هواداران تراکتورسازی و پیشکسوتان این تیم مایه خوشبختی است که پس از حدود یک دهه مربی بومی سکان هدایت این تیم را بر عهده می گیرد که امیدواریم با درایت خود بتواند تراکتورسازی را همچنان در اوج نگه دارد.

وی موفقیت خطیبی در تیم های ماشین سازی و گسترش فولاد را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: صعود از لیگ دسته یک به لیگ برتر یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مسایل در فوتبال کشور است که خطیبی توانست با سن کم این مسیر را با موفقیت طی کند و این نشان دهنده کارآیی های فنی و مدیریتی وی است.

ذوالمجیدیان جوان گرایی و توجه به نیروهای بومی آذربایجان را یکی از برنامه های مهم و اثرگذار خطیبی در طول سه سال مربیگری دانست و یادآوری کرد: اگر همین روند در تراکتورسازی به تدریج طی شود می توان آینده حداقل 10 ساله فوتبال تبریز و آذربایجان را تضمین کرد.

وی به سرمربی جدید تراکتورسازی توصیه کرد در طول فعالیت خود از خودمحوری به شدت پرهیز و از نکته نظرات و پیشنهادات کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال کشور به خوبی استفاده کند چرا که مشورت با اهل فن می تواند به رشد یک مربی کمک شایان توجهی کند.

بازیکن دهه 70 تراکتورسازی تبریز از هواداران میلیونی تراکتورسازی در اقصی نقاط کشور درخواست کرد با حمایت های خود از خطیبی که مربی جوان بومی بوده و کارنامه درخشانی دارد، بسترهای لازم برای ارتقای روزافزون تیم اول آذربایجان را در میادین داخلی و بین المللی مهیا کنند.

تراکتورسازی امسال با چهره ای جدید، جوان و با کادرفنی مجرب و کارکشته با حضور کسانی همچون ناصر ابراهیمی و مسعود اقبالی در کنار مربیان بومی و جوان برادران خطیبی وارد عرصه مسابقات لیگ خواهد شد و همگان منتظر شروع لیگ و رونمایی از تراکتور جدید هستند.

رسول خطیبی راهی درست و منطقی اما پر دردسر و حساس انتخاب کرده که بدون تردید روزهای سخت و نفس گیری را شاهد خواهد بود تا بتواند با تراکتوری جدید و چهره عوض کرده، توانایی های فنی خود را به فوتبال ایران نشان دهد.

ورود بی حاشیه و آگاهانه به بازار نقل و انتقالات یکی از ویژگی ها و مزیت های بسیار برجسته امسال تراکتورسازی است که سرپرست این تیم نیز بر آن تاکید فراوان دارد.

سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با تاکید بر توجه باشگاه به مسایل اخلاقی و فنی در استخدام بازیکنان، به ایرنا گفت: ورود تراکتورسازی به بازار نقل و انتقالات با آگاهی تمام و وسواس کامل صورت گرفته و هواداران تیم هیچ گونه نگرانی از بابت نحوه و چگونگی جذب بازیکنان جدید نداشته باشند.

ایوب ذوالفقاری گفت: انتخاب بازیکنان جدید برای تراکتورسازی بدون توجه به نام ها و تنها با تکیه بر توانایی های فنی و به موازی آن خصوصیات اخلاقی نفرات در پست های مختلف و مورد نیاز انجام می شود و در این رابطه باشگاه و سرمربی تیم تمام تلاش خود را برای گزینش نفرات برتر فنی و اخلاقی انجام می دهند.

وی یکی از اهداف تراکتورسازی را جوان گرایی و کاهش میانگین سنی تیم عنوان و اظهار کرد: در حالی که فصل گذشته میانگین سنی تیم بالای 30 سال بود، شاید برای فصل آینده لیگ برتر این رقم به پایین تر از 25 سال برسد که اقدامی بسیار مهم و قابل توجه در میان تیم های لیگ برتری به شمار می رود.

وی آینده نگری را یکی از اولویت های مهم باشگاه برای فصل های آینده بیان کرد و گفت: با حمایت و صبوری هواداران تراکتورسازی، این تیم ریشه دار و مردمی ظرف چند سال آینده به یکی از خودکفاترین و باطراوت ترین تیم های کشور تبدیل خواهد شد.

با این اوصاف، هواداران میلیونی تراکتورسازی که در کسب موفقیت های سال های اخیر و صعود به لیگ قهرمانان آسیا نقش ارزنده و اصلی را داشتند برای فصل آینده نیز باید با حمایت های همیشگی خود، تراکتورسازی را در مسیر جدیدی که در پیش گرفته است، یاری نمایند.

بدون تردید هر تیم قدر و بزرگ با سرمربیان نامدارش و با حمایت های مردمی و هواداران متعصب می تواند مسیر موفقیت را طی کند، در غیر این صورت هر تیم بزرگ دچار چالش های جدی و مشکلات عدیده خواهد شد.

گزارش از: سیدیحیی مرتضایی


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: