وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
پسته ارشق وارد بازار شد

استاندار اردبیل گفت: برای اولین بار استان اردبیل با تلاش باغداران منطقه ارشق پسته با کیفیتی‌ را تولید و روانه بازار مصرف کردند.

مجید خدابخش عصر امروز در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: آنچه که در بخش کشاورزی مورد توجه است اینکه به تولید محصولات ارزشمند و با ارزش افزوده بیشتر همچون پسته، فندق و تولیدات باغی مقاوم در برابر سرما و تنش‌های خشکسالی روی‌ آوریم تا هم درآمد کشاورزان و باغداران افزایش یابد و هم اینکه آنها بتوانند بهترین تولیداتشان را روانه بازار مصرف کنند.

وی با قدردانی از مطالعات گسترده‌ای که در کشت و عمل‌آوری محصول فندق در این استان انجام شده است، تصریح کرد: هرگونه خام فروشی محصولات زراعی و باغی ظلم بزرگ و مضاعف برای این استان است و ضرورت دارد در راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری این محصول با جدیت و تلاش بیشتر ورود پیدا کنیم.

استاندار اردبیل فندق را محصولی مقاوم در برابر سرما بیان کرد و گفت: باید با تحقیقات علمی و پژوهشی کشت و تولید این محصول را افزایش دهیم و در کنار آن کارخانه خرید و تبدیل این محصول راه‌اندازی شود.

خدابخش روی آوردن به تولید گیاهان دارویی را نیز یکی از نیازهای اصلی استان برشمرد و افزود: در این زمینه می‌توان از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کرد تا امر تولید و توسعه گیاهان دارویی انجام شود.

وی به توسعه کشت این نوع محصولات با درآمدزایی بیشتر اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیارد تومان اعتبار برای تولید گیاهان دارویی در شهرک صنعتی اردبیل اختصاص یافته است.

خدابخش اهتمام برخی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: ‌توسعه گیاهان دارویی از اولویت‌های بسیار مهمی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این مجموعه که یک ارتباط منسجمی را با دانشگاه و حوزه صنعت به وجود آورده در مسیر توسعه صنعتی استان می‌تواند گام‌های جدی را بردارد که ضرورت دارد برنامه‌های راهبردی در این زمینه به انجام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یکی از مشکلات استان اردبیل را بحث بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف به ویژه کشاورزی اعلام کرد و گفت: ما می‌توانیم به راحتی با ترویج و توسعه تولید پسته و زعفران در بخش‌های مختلف این استان به ویژه ارشق بهترین محصولات را راهی بازار کنیم که امسال برای اولین بار پسته ارشق وارد بازار شده که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.

خدابخش افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه توسعه و ترویج کشت الگویی در زمینه گیاهان دارویی و محصولات متنوع با ارزش افزوده بالا را به وجود آورد تا یک حرکت خوب و مؤثر در این حوزه شکل بگیرد.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: