وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
نماینده مجلس: کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان دولت مبنای قانونی ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام اخیر دولت مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، گفت: این اقدام هیچ گونه مبنای قانونی ندارد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد عمل شده و اجازه عملی شدن این بخشنامه را به دولت و سازمان تامین اجتماعی نخواهد داد.

وی گفت: امروز در حالی که قشر بازنشسته آن هم از نوع کارمند از نظر اقتصادی و معیشتی درسخت ترین شرایط هستند، باید تمام قوای نظام اعم از دولت و مجلس برای رهایی آنان از چنین شرایطی وارد عمل شوند نه اینکه با صدور برخی بخشنامه ها برای کاهش حقوق این قشر اقدام شود.

سعیدی اظهارکرد: طی سال های اخیر قشر بازنشسته که نسبت به سایر اقشار جامعه نیازمند سیاست های حمایتی در قالب طرح های مختلف از جمله افزایش حقوق هستند، نباید با کاهش حقوق آنان برعکس چنین سیاستی حرکت کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را می کنند تا ضمن جلوگیری از اجرای بخشنامه اخیر دولت به سازمان تامین اجتماعی، در صورت امکان راهکارهایی را برای افرایش حقوق بازنشستگان در سال های آینده ارایه دهند.

وی گفت: امروز که بازنشستگان از شرایط حداقلی برخوردار هستند، اینکه دولت بیاید و حقوق کم آنان را نیز کاهش دهد، ظلم مضاعف در حق این افراد است.

اخیرا بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگی 600 هزار کارمند دولت زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی با امضای محمود عسکری آزاد جانشین معاون نظارت و راهبردی رییس جمهوری اجرایی شده است.

پیشتر سال 88 در دولت دهم این بخشنامه صادر شده بود که به دلیل مغایرت آن با قوانین و مقررات و مخالفت نمایندگان مجلس به علت تضیع حقوق کارکنان دولت باطل شده بود.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در چهار شنبه 2 مهر 1393برچسب:ندای آذربایجان,اخبار,تامین اجتماعی,مجلس شورای اسلامی,آذربایجان شرقی,حقوق بازنشستگان,تبریز, و ساعت