وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
کار برداشت عسل از کندوها در مراغه آغاز شد

مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی، مرحله دوم برداشت از کندوهای مدرن زنبور عسل این شهرستان توسط زنبورداران شروع شد.

محمدنریمانی ، با بیان اینکه زنبورداران مراغه در دو مرحله از سال یعنی مرداد و شهریور ماه اقدام به برداشت عسل می کنند، افزود: با توجه به خسارت سرما زدگی در این شهرستان پیش بینی می شود میزان تولید عسل نسبت به سال قبل کاهش یابد.

وی اظهار کرد: در جریان سرمای زمستان سال گذشته و بهار سال جاری به 30 تا 80 درصد از کلنی های زنبورهای عسل 20 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به اینکه هم اکنون 806 پروانه بهره برداری زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد افزود: این تعداد زنبوردار در سال گذشته سه هزار و 348 تن عسل از 140 هزار کلنی مدرن 72 هزار و 133 کلنی بومی برداشت کردند.

نریمانی با اشاره به اینکه مهرماه هرسال نیز زمان آغاز برداشت عسل از کلنی های بومی است گفت: میزان تولید کل محصول عسل این شهرستان در مرحله اول و دوم کندوهای مدرن و بومی آبان ماه اعلام می شود.

شهرستان مراغه در چند سال گذشته مقام اول تولید عسل آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در سه شنبه 25 شهريور 1393برچسب:ندای آذربایجان,آذربایجان شرقی,کنی زنبورعسل,برداشت عسل,عسل آذربایجان,جهادکشاورزیزنبورداران, و ساعت