وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
چهار هزار و 494 فقره ازدواج زیر 15 سال در آذربایجان شرقی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی از ثبت چهار هزار و 494 فقره ازدواج زیر 15 سال در استان در سال گذشته خبر داد.

علی جعفری آذر در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان، افزود: از این ازدواج ها شش مورد به پسران و بقیه مربوط به دختران در این سنین بوده که ازدواج آنها در دفاتر رسمی به ثبت رسیده است.

وی گفت: البته به دلیل برخی ملاحظات قانونی و شرعی ازدواج این افراد با ضمانت و پذیرش رسمی والدین ثبت شده است.

جعفری آذر متوسط سن ازدواج در میان مردان شهرنشین در آذربایجان شرقی را 28 سال و در روستاها 26 سال اعلام و اظهار کرد: این آمار در بین زنان شهری استان 22.8 و در میان زنان روستایی 20.8 سال است.

وی بالاترین سن ازدواج مردان در شهرستان های آذربایجان شرقی را متعلق به شهرستان جلفا با بیش از 29 سال سن و پایین ترین آن را مربوط به شهرستان چارایماق با 24 سال سن اعلام کرد و گفت: این آمار در میان زنان استان نیز به ترتیب متعلق به شهرستان های جلفا با 25 سال و بستان آباد با 20 سال است.

جعفری آذر متوسط نرخ ازدواج در آذربایجان شرقی را بالاتر از میانگین کشور اعلام کرد و افزود: در پنج ماه امسال 17 هزار و 569 فقره ازدواج در استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 19 هزار و 133 مورد بود که بیش از هشت درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: از ازدواج های ثبت شده در استان طی پنج ماه امسال یازده هزار و 752 مورد در مراکز شهری و پنج هزار و 817 مورد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

جعفری آذر بیشترین فراوانی ازدواج ثبت شده در آذربایجان شرقی را مربوط به شهر تبریز با هفت هزار و 195 فقره و کمترین آنرا مربوط به شهرستان چارایماق با 171 مورد اعلام کرد.

وی گفت: شهرستان های مرند، مراغه، اهر، میانه، سراب، ملکان، بناب، شبستر، آذرشهر، بستان آباد، عجب شیر، هشترود، کلیبر، اسکو، ورزقان، هریس و خداآفرین در رده های بعدی ثبت ازدواج در آذربایجان شرقی قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی همچنین از افزایش 7.5 درصدی تعداد طلاق در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت تعداد سه هزار و 300 فقره طلاق در استان ثبت شده که این رقم پارسال سه هزار و 70 مورد بود.

جعفری آذر جایگاه آذربایجان شرقی از نظر تعداد طلاق در کشور را سیزدهم اعلام و اظهارکرد: بیشترین فراوانی طلاق در استان طی دوره زمانی یک تا شش سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می افتد که تعداد طلاق های ثبت شده در این دوره زمانی بیش از 66 درصد طلاق های استان را شامل می شود.

وی افزود: از طلاق های ثبت شده استان دو هزار و 571 مورد در مراکز شهری و 729 مورد در مناطق روستایی صورت گرفته است.

جعفری آذر گفت: شهرستان تبریز با یکهزار و 720 مورد دارای بیشترین طلاق و شهرستان کلیبر با 48 مورد کمترین طلاق را در آذربایجان شرقی دارند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از زحمات بی وقفه کارکنان ثبت احوال استان برای انجام تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری در این اداره کل، گفت: کسب رتبه برتر کشور توسط این اداره کل در میان ادارات نشان دهنده تلاش های ثمربخش کارکنان و مدیریت این نهاد است.

سعید شبستری خیابانی با ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق و کاهش تعداد ازدواج در استان، بر برنامه ریزی دقیق و منطقی نهادهای مسوول اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور و استان برای تغییر و تحول در این آمار تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه روند کنونی در ازدواج و طلاق بدون تردید آینده کشور و استنان را با آسیب های جدی مواجه خواهد کرد.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: