وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
تبدیل اراضی مرغوب کشاورزی اردبیل به ویلا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پیگیری‌های انجام شده 37 مورد حکم قضایی برای قلع و قمع تأسیسات در اراضی کشاورزی و رفع توقیف آنها انجام شده است.

عدیل سروی عصر امروز در جریان بازدید از برخی ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: چالش عمده‌ای که امروز با آن روبه‌رو هستیم تبدیل اراضی مرغوب کشاورزی به ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر ضرور است که اغلب توسط تعاونی‌های مسکن انجام شده و این اراضی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی اعم از درجه یک، دو و سه غیرقانونی بوده و هیچ تعاونی حق ندارد با خرید و فروش این اراضی نسبت به ساخت و ساز آن اقدام کند، تصریح کرد: با توافقی که با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، قرار شده با چنین موارد تخلف برخورد شود و به هیچ کس اجازه داده نشود تا اقدام به تغییر کاربری بکنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هر چند برخی‌ها سعی می‌کنند از راه‌های غیرقانونی و به شکل سودجویانه به این حرکت دست بزنند اما تبدیل اراضی و باغات اطراف شهر اردبیل و دیگر مناطق استان به ساخت و ساز و امر توسعه شهری غیرمجاز است و ما با عاملان و مسببان آن در هر مرحله‌ای باشند حتی اگر ساخت و سازی‌ نیز انجام شده باشد، برخورد کرده و اجازه چنین رفتاری را با اراضی مرغوب کشاورزی نمی‌دهیم.

سروی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با همکاری مراجع قضایی از ابتدای امسال تاکنون در این زمینه 37 مورد اجرای احکام برای قلع و قمع تأسیسات و ساخت و سازها انجام شده و به جد این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اخیراً برخی از اراضی کشاورزی و زمین‌های حاشیه شهر به دلیل سوءاستفاده‌ها و طمع سودجویانه عده‌ای از تعاونی‌های مسکن ادارات خریداری و برای ساخت و ساز مسکن به اعضا تحویل داده شده که هر چند برخی از مسئولان استانی به ویژه شورای شهر با این موضوع برخورد کرده و نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند اما صاحبان شرکت‌های تعاونی دولتی و شبه دولتی سعی دارند از راه‌های مختلف نسبت به صدور مجوز ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی یاد شده اقدام کنند که رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای چندمین بار هشدار داد که این تغییر کاربری‌ها به هیچ وجه قانونی نبوده و با آن برخورد می‌شود.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:ندای آذربایجان,اردبیل,جهادکشاورزی,استان اردبیل,اراضی کشاورزی, و ساعت