وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
استاندارآذربایجان شرقی: علاقمند به توسعه روابط با استان ارزروم ترکیه هستیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: علاقمند به توسعه روابط همه جانبه با استان ارزروم ترکیه هستیم.

اسماعیل جبارزاده در دیدار با شهردار ارزروم وهیات همراه گفت: باید تلاش کنیم تا زمینه برای تسهیل رفت و آمد در بین دوطرف برقرار شود چرا که با فراهم شدن آن، امکان توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی نیز فراهم می شود.

وی افزود: اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی میان طرفین موجب شده تا مانعی برای توسعه همکاری ها بین دو طرف وجود نداشته باشد.

جبارزاده با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دانشگاه تبریز و دانشگاه آتاتورک گفت: این کمیسیون به منظور بررسی راههای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه سال آینده به میزبانی تبریز برگزار می شود.

وی افزود: حد و مرزی برای برقراری و توسعه همکاری ها با کشور دوست و همسایه ترکیه نداریم.

جبارزاده در این دیدار در زمینه مسایل و مشکلات دنیای اسلام گفت: رییس جمهوری ایران درصدد است که با توسعه همکاری کشورهای اسلامی خصوصا کشورهای همسایه، از ریخته شدن خون مسلمانان در نقاط مختلف جهان جلوگیری کند.

شهردار ارزروم نیز دراین دیدار با بیان اینکه ایران برای دولت و ملت ترکیه همواره به عنوان کشوری دوست و برادر مطرح بوده و است گفت: دو طرف باید همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی خود را گسترش دهند چرا که اگر اینکار را نکنند دیگر کشورها جایگزین می شوند و این به صلاح منطقه نیست.

مهمت سکمن افزود: تبریز در ادبیات و فرهنگ جایگاه بسیار مهمی دارد و عادت ها و رسوم و آداب مشترکی که بین تبریز و ارزروم وجود دارد می تواند زمینه ساز توسعه همکاری های دوجانبه باشد.

وی گفت: البته ارتباطات دو طرف نباید به فرهنگ و ادبیات محدود شود بلکه باید به روابط اقتصادی و تجاری نیز تسری یابد.

سکمن اظهار کرد: زمینه های اقتصادی زیادی در ارزروم برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما آماده هستیم تا زمینه را برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در زمینه کشاورزی، دامداری و تولید انرژی های نو فراهم کنیم.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:ندای آذربایجان,تبریز,ارزروم ترکیه,استانداری آذربایجان شرقی,شهردارارزروم, و ساعت