وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
امامزاده سيد دانيال (ع) - استان اردبیل

بقعه متبرکه امامزاده سيد دانيال (ع) در روستاى خانقاه سادات و در بالاى تپه کم ارتفاعى واقع شده است.

اين روستا در 5 کيلومترى شمال شهرستان خلخال استان اردبیل واقع شده است. شجره نامه این بقعه در زمانهای گذشته از بین رفته است. طبق روايت اهالى امامزاده سيد دانيال (ع) فرزند امام موسي الکاظم (ع)و برادر ناتني حضرت امام رضا (ع)بوده و به روايت ريش سفيدان و اهالى روستا کرامات زيادى در حق مردم روا داشته است. هر سال عده اي کثيري از زائران و مشتاقان اهل بيت (ع) از اطراف منطقه به زيارت مرقد مطهر بخصوص در عيد قربان و 28 صفر و 21 رمضان و ديگر اعياد اسلامي مشرف مي شوند .

 براساس طرحی مجتمع زیارتی بقعه امام زاده سید دانیال خلخال در زیر بنای به مساحت۱۳۵۶ متر مربع شامل مسجد بقعه ، مهمانسرا ، زائرسرا، کتابخانه ، وضوخانه ، سرویس های بهداشتی و فضاهای سبز و… از سال ۱۳۸۹در حال تکمیل می باشد.

بناى زيارتگاه در دو طبقه با نماى اصلى سنگ مرمريت سفيد که در طبقه همکف بنا انبارى و در طبقه اول ضريح  فلزى طلا کارى شده و شبستان مردانه و زنانه و زائر سرا قرارگرفته است.ساختمان قديمى اين امامزاده کوچک بوده و دو ساختمان جديد در زمان هاى متفاوت بر آن اضافه شده است اين امامزاده در اعياد مذهبى داراى بيشترين زائر مى باشد.

ضريح مطهر طلاکارى شده  که در ساختمان قديمى و اصلى اين بنا قرار گرفته است يک فضا مربع شکل است که تقريبا در مرکز بقعه متبرکه قرار گرفته است و يک درب چوبى مشبک جهت هدايت زائرين به اين سمت مى باشد. طرح جامع بقعه به  همت هيئت امناىبقعه و اداره  اوقاف و امور خيريه در دست تهيه مى باشد.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: