وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
ظرفیت آب آشامیدنی محدوده جلفا در منطقه آزاد ارس افزایش می یابد

منطقه آزاد ارسمدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری این سازمان در شبکه آب این منطقه ظرفیت تامین آب آشامیدنی جلفا 30 لیتر در ثانیه افزایش می یابد.

محسن خادم عرب باغی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مصرف فعلی آب در جلفا حدود 50 لیتر در ثانیه است که با اجرای این طرح و حفر چاه های جدید، این ظرفیت به 80 لیتر در ثانیه می رسد که نیاز فعلی و میان مدت منطقه را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسوولیت تامین آب شهرستان جلفا برعهده مدیریت آب و فاضلاب است، ادامه داد: ضروری است همکاری جدی با سازمان منطقه آزاد در روند سرمایه گذاری و توسعه منطقه صورت گیرد.

عرب باغی گفت: آب صنعتی شهرک های صنعتی منطقه ارس با سرمایه گذاری این سازمان از طریق رود ارس تامین می شود و ارتباطی با تامین آب از هادیشهر و کمبود آب ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه جلفا یکی از پروژه های مهم و اولویت دار است، افزود: در سفر اخیر وزیر نیرو به این شهرستان این موضوع مورد تاکید و پیگیری مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی اظهارکرد: تاکنون اختیارات وزارت نیرو در این منطقه به سازمان منطقه آزاد ارس تفویض نشده و اداره آب و فاضلاب وظیفه مدیریت و تامین منابع آب در این منطقه را بر عهده دارد.

مدیرعامل منطقه آزدا ارس گفت: هم اکنون آب مصرفی 18 هزار مشترک شهرهای 32 هزار نفری هادیشهر و شش هزار نفری جلفا با استفاده از 16 حلقه چاه عمیق با آبدهی 160 لیتر در ثانیه از کوه های کیامکی تامین می شود که مصرف شهر جلفا حدود 50 لیتر در ثانیه است.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: