وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
شهروندان مراقب کلاهبرداری از طریق فیشینگ های تلفنی باشند

 

رییس پلیس فتای استان آذربایجان شرقیرییس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: مردم مراقب کلاهبرداری از طریق فیشینگ تلفنی با بکار گیری روش های مهندسی اجتماعی که از کاربران اطلاعات محرمانه مربوط به کارت یا حساب بانکی را می خواهد، باشند.

سرهنگ محمد قاسملو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اشخاصی با استفاده از فیشینگ تلفنی (تکنیک های مختلف تخلیه اطلاعات از طریق تلفن یا وب سایت های تقلبی)، با استفاده از ترفندهای مختلف از کاربران می خواهند اطلاعات محرمانه مربوط به کارت یا حساب بانکی خود را از طریق تلفن وارد کرده و دستورات خود را در قالب تلفن گویا به مشتری اعلام می کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه کلاهبردارانی طی تماس تلفنی با برخی از مشتریان شبکه بانکی، خود را به عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک معرفی کرده و با شیوه های گوناگون مبادرت به اخذ اطلاعاتی نظیر مشخصات شناسنامه ای، کدملی، اطلاعات مربوط به حساب از جمله رمز اول و دوم کرده و از این طریق زیان های قابل توجهی را متوجه مشتریان بانک ها کرده اند.

سرهنگ قاسملو افزود: همچنین افرادی سودجو از طریق ارسال پیامک و دادن وعده اعطای جوایز چند صد میلیون ریالی به مشترکان تلفن همراه، آنان را دعوت به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، کد اعتبارسنجی (شماره CVV2) و تاریخ انقضای کارت در سایت هایی همچون www.ebank9.com کرده و از این طریق اقدام به برداشت از حساب آنان می کنند.

وی تاکید کرد: همشهریان باید به خاطر داشته باشند، از هر گونه همکاری و پاسخ دادن به افراد ناشناس در رابطه با اطلاعات بانکی و دارایی هایشان خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا ایمیل به آدرسaz.sh_fata @police.ir و یا تلفن 2188756-0411 به این پلیس گزارش کنند.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: