وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
تولید بیش از 17 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی

ماهیمدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 17 هزار و 859 تن انواع ماهی سردابی، ماهیان بومی و گرمابی در آذربایجان غربی تولید شود.

محمد شیرولیلو اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود 17 هزار و 859 تن انواع ماهی سردابی، ماهیان بومی و گرمابی در آذربایجان غربی تولید و برای مصرف به بازارهای عرضه آبزیان ارائه شود.

وی افزایش تعداد مزارع تکثیر و پرورش آبزیان، اجرای پروژه مکانیزاسیون در مزارع موجود جهت افزایش تولید 2 تا 3 برابر ظرفیت و کنترل بهداشتی محصولات تولیدی از صید تا عرضه به مصرف‌کنندگان را از اولویت‌های کاری شیلات و آبزیان آذربایجان غربی عنوان کرد.

شیرولیلو خاطرنشان کرد: تعداد 10 تعاونی صید و صیادی با اشتغال بیش از یک هزار خانوار صیاد و با تولید سالیانه بیش از 5 هزار تن انواع ماهیان بومی و گرمابی در استان فعالیت می‌کنند. مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای صیادان، ادامه داد: هر سال حدود 4 هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی اعلام کرد: در خصوص صید قاچاق ماهی تعاونی‌های صید و صیادی قاچاق انجام نمی‌دهند، ولی توسط افراد عادی گاها مشاهده می‌شود که مراتب به مراجع ذیربط ارجاع داده شده و شدیدا با متخلفان با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستانی محل برخورد و با اقداماتی که انجام می‌شود میزان تخلفات بسیار کم شده است.

شیرولیلو در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در استان به انواع دستگاه‌های هواده و اکسیژن‌ساز و... تلفات آبزیان در استان بسیار ناچیز بوده و در سال‌های اخیر کاهش یافته است



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: