وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
دیدار استاندار آذربایجان غربی با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان

سفیرایران درآذربایجان

آذربايجان غربي از گسترش و تعميق مناسبات و همكاري هاي مختلف با جمهوري آذربايجان استقبال مي كند .

استاندار آذربايجان غربي در ديدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: جمهوري آذربايجان با جمهوري اسلامي ايران بويژه با استان آذربايجان غربي داراي مشتركات و حلقه هاي فرهنگي و تاريخي زيادي است و ما بايد از اين ظرفیت در جهت رشد و گسترش سطح مراودات دو کشور استفاده كنيم. وي همچنين گفت: از مسئولان دو طرف انتظار مي رود كه در جهت رفع موانع گسترش و توسعه مناسبات فيمابين تصميمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

 استاندار آذربايجان غربي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: روابط و مراودات ميان جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران بايد به سطحي برسد كه بتواند بعنوان يك الگو در منطقه و حتي جهان مطرح شود كه لازمه تحقق اين هدف، گسترش همكاري ها و مراودات ميان دو طرف است. 

آقای سعادت همچنين بر لزوم ساماندهي و توسعه زيرساخت ها در مرز مشترك آذربايجان غربي با جمهوري خودمختار نخجوان در جهت بهبود و ارتقاي صادرات و واردات تاكيد كرد. 

محسن پاک آئین سفیر جمهوري اسلامي ايران در جمهوری آذربایجان  هم دراین دیدار  با اشاره به ظرفیت هاي استان آذربایجان غربی گفت: استان آذربايجان غربي ظرفيت هاي زيادي در حوزه های اقتصادی، گردشگری سلامت و فرهنگی و هنری دارد و مي تواند مناسبات خوبي را در اين زمينه ها با كشورهاي همجوار بخصوص جمهوري آذربايجان برقرار سازد.

وي با اشاره به بحث گردشگری سلامت و درمانی افزود: استان آذربایجان غربی مخصوصا ارومیه به لحاظ داشتن مراکز فوق تخصصی در زمینه های بهداشت و درمان جز اصلی ترین مقاصد مردم جمهوري آذربایجان به لحاظ درمانی است و ما باید با تشکیل گروه های ویژه گردشگری درمانی از این فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کنیم .



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: