وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
تالیف کتاب دیل آغیز دراردبیل

حسن کامرانی مقدم  کتابی را با عنوان دیل آغیز (شناسایی تعارفات میان مردم شهر  اردبیل در مراودات اجتماعی) تالیف کرده است.

پژوهش کتاب دیل آغیز به روش کتابخانه ای و میدانی و از طریق مصاحبه و مشاهده    مشارکتی انجام شده است.

ویژگی مهم تحقیق حاضر نوعی طبقه بندی موضوعی تعارفات است کاری که در   پژوهش های قبلی کمتر به آن توجه شده است. برای جمع آوری اطلاعات نیز، ضمن   بهره بردن از منابع مکتوب و فیش برداری از آنها، با حضور در مراسم و محافل ویژه زنان   و  مردان، تعارفات رد و بدل شده میان آنها را یادداشت و با افراد مطلع مصاحبه نمودیم.

در پایان تحقیق به این نتیجه رسیدیم که پدیده تعارف اگر درست و به جا به کار گرفته   شود امری مثبت و معقول و در غیر این صورت امری ناپسند و مذموم است و کاربرد تعارف در میان زنان اردبیلی در قیاس با مردان پررنگتر است ضمن اینکه افراد سالخورده و مسن نسبت به افراد جوان، بیشتر از جملات تعارف آمیز استفاده می کنند.


در پایان شرح مختصری از فعالیت های حسن کامرانی مقدم تهیه کننده رادیوی اردبیل، بدین ترتیب ارائه می شود.
حسن کامرانی مقدم بیش از دو دهه است که به عنوان تهیه کننده در صداوسیماي مرکز اردبیل فعالیت می کند.

در این مدت، سی وپنج جایزه از جشنواره بین المللی و داخلی کسب نموده.  همچنین به مدت چهار سال در باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیمای مرکز اردبیل  به تدریس تهیه کنندگی مشغول بوده و در سال 1388 آثار رسیده به جشنواره سراسري تعاون را داوري کرده است،  از سال 1377 به مدت پانزده سال به عنوان کارشناس ارزیابی برنامه هاي مرکز اردبیل و در سال 1388 به عنوان کارشناس ارزیابی برنامه هاي مراکز صداوسیما فعالیت داشته و در چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی به عنوان کارشناس ومجري حضور داشته است.

علاوه بر تهیه کنندگی در زمینه پژوهش نیز فعال بوده و هفت پژوهش به نام هاي " کودکان خیابانی، چنگار، سرچشمه حیات، قارشیلیق، ائل لر اویون لار، بزم و رزم و دیل آغیز انجام داده که حاصل آنها هشت جایزه از جشنواره هاي داخلی و بین المللی بوده است.

در سال 1384 به عنوان برترین پژوهشگر ادوار مختلف مراکز صداوسیما و در سال 1386 به عنوان پژوهشگر برتر استان انتخاب شده است.
مقالات متعددي نیز ازوی در کتب تخصصی و مجلات و هفته نامه هاي کشوري و استانی چاپ شده است.

مقاله" ضرب المثل های طنز ترکی و معادل فارسی آنها" در کتاب مجموعه مقالات دومین هم اندیشی طنز رادیویی چاپ شده است و مقاله " بازی های آهنگین" برای شرکت در سومین هم اندیشی طنز رادیویی ارسال شده است.

اخیرا نیز مقاله " ایمه جی لیک" را به سفارش بنیاد دایره المعارف اردبیل انجام داده است. هشت مقاله،‌یادداشت و مطلب طنز نیز از اینجانب در نشریات کشوری و محلی چاپ شده است.از سایر فعالیت ها نیز می توان به نگارش طرح موزه ورزش برای ارائه به شورای عالی تربیت بدنی استان اردبیل اشاره کرد.

 

 

 



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: