وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
دانش احیای دریاچه ارومیه را به تنهایی در کشور نداریم

مجری طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: دانش احیای این دریاچه را نداریم و نمی توانیم به تنهایی آن را احیا کنیم.

به گزارش ایرنا عیسی کلانتری در جلسه بررسی راهکارهای احیای این دریاچه در استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: با محققان بزرگ و مجری های مجرب در این زمینه صحبت کرده ام و قصد تخریب محققان کشور را ندارم، اما به طور قاطع اعلام می کنم که به تنهایی قادر به احیای این دریاچه نیستیم.

وی اضافه کرد: شاید طرح هایی که در زمینه احیای این دریاچه ارایه می شود درست باشد اما کامل نیست و ما نمی خواهیم در اجرای این طرح دچار اشتباه بزرگ شویم.

کلانتری گفت: زمان آزمون و خطا در خصوص این دریاچه به پایان رسیده و تا بالای 99 درصد مطمئن نشویم طرحی را اجرایی نخواهیم کرد، چرا از زمان خشکیدن دریاچه 15 سال گذشته و شش ماه دیگر نیز هیچ تاثیری در وضعیت آن نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نباید به خاطر برخی شایعات، تصمیم غیرعلمی در این خصوص اتخاذ کنیم و اگر به جمع بندی نهایی نرسیم، طرحی را اجرا نمکنیم.

مجری طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: برابر اولین مصوبه هیات دولت، این دریچه باید احیا شود و رییس جمهوری دستور اکید داده اند تا این دریاچه به هر قیمت و هزینه ای و در کوتاه ترین زمان ممکن احیا شود، هر چند از نظر برخی زمین شناسان، این دریاچه مرده است.

کلانتری گفت: بود و نبود دریاچه ارومیه در منطقه، بود و نبود آذربایجان است و یک موضوع فراملی است اما باید قبول کنیم که دریاچه را انسان ها خشکاندند و عامل انسانی نقش مهمی در خشک شدن آن ایفا کرد.

وی افزود: در جلسه ای که در این خصوص با رییس جمهوری داشتم عنوان کردم که شاید هزینه احیا دریاچه فراتر از تصور شما باشد که از سوی رییس جمهوری با پاسخ ˈهرچقدر هزینه کنید تامین خواهم کرد و این هزینه ها در مقابل جایگاه آذربایجان، هیچ ارزشی نداردˈ روبرو شدم.

وی گفت: کارمان را از دو ماه پیش آغاز کرده ایم و دبیرخانه علمی این طرح به دانشگاه صنعتی شریف تهران واگذار شده تا گزارشی از وضعیت دریاچه و نسخه درمان آن را تا اردیبهشت ماه 93 به رییس جمهوری ارایه کنیم.

کلانتری گفت: در تامین بودجه برای احیا این دریاچه مشکلی نداریم و رییس جمهوری قول داده اند هر موقع طرح اجرایی آماده شد بودجه طرح را تامین و پرداخت کنند.

 

وی اظهار کرد: البته در کنار طرح های علمی برای احیا این دریاچه، باید مردم را نیز مشارکت داد و در این کار نباید از ظرفیت های مردم غافل شد.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: