وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
70 مسجد تخریبی در زلزله ورزقان نیاز به بازسازی مجدد دارد

امام جمعه ورزقان گفت: 70 مسجد در اثر زلزله ورزقان تخریب شده که نیاز به بازسازی مجدد دارد.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی درگفتوگوبافارس در ورزقان اظهار کرد: در زلزله اخیر ورزقان 70 مسجد این شهرستان آسیب جدی دیده که نیاز اساسی دارد مورد بازسازی قرار گیرد اما به علت عدم تخصیص اعتبار توسط ستاد بازسازی بحران بیشتر آن‌ها بلاتکلیف هستند.

وی تصریح کرد: این امر در روستاها مردم را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی همچنین اقامه نماز جماعت و سایر مراسم با مشکل مواجه کرده است.

امام جمعه ورزقان خاطر نشان کرد: در برخی از روستاها مردم به ناچار در مواقع نیاز از مساجد آسیب دیده استفاده می‌کنند.

وی گفت: از آن تعداد 12 باب توسط مجلس خبرگان رهبری، شورای قم و بنیاد برکت بازسازی شده یا در حال احداث است ولی بقیه 58 مورد دیگر چشم انتظار اقدام مسئولان و خیران است.

امام جمعه ورزقان از تشکیل ستاد بازسازی مساجد و سایر اماکن متبرکه در ورزقان خبر داد و اولویت کاری این ستاد را شناسایی مساجد تخریب شده، میزان درصد تخریبی و همچنین تشکیل پرونده در خصوص این مساجد عنوان کرد.

وی در ادامه از پیشرفت کند ساختمان تنها مسجد جامع شهر ورزقان که محل اقامه نماز جمعه و سایر مراسم دینی و مذهبی شهرستان است انتقاد کرد و افزود: بعد از وقوع زلزله بلافاصله شهرداری تهران هزینه کل ساخت مسجد جامع شهر ورزقان را بر عهده گرفت که متاسفانه بعد از گذشت 18 ماه تنها به مرحله ستون‌بندی رسیده است.

امام جمعه ورزقان تاکید کرد: به علت برودت هوا همچنان کار تعطیل است که در این خصوص از پیمانکار پروژه خواستار آن هستیم که به دلیل نیاز مردم در اجرای ادامه کار و اتمام به موقع آن تسریع کند.

 



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: