وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
آبگرفتکی شدید معابر و اختلال تردد در اردبیل

بارش های شدید باران و تگرگ که از بعد از ظهر جمعه در برخی از مناطق استان اردبیل آغاز شد، موجب آبگرفتگی شدید در بسیاری از مناطق شهر اردبیل شد.

به گزارش مهر، سامانه بارشی و سرد که از دو روز پیش شرایط جوی این استان را تحت تاثیر قرار داده بود، از نیمه شب گذشته بارش های پراکنده ای را موجب شد که این بارش ها از بعد از ظهر امروز جمعه با شدت بیشتری همراه است.

بارش باران که از نیم ساعت پیش در مرکز استان آغاز شده و از شدت زیادی برخوردار است، ضمن طراوت بخشیدن به هوا و خوشحالی مردم این استان بویژه کشاورزان موجب آبگرفتگی بخش های بسیاری از شهر اردبیل شده و تردد شهروندان را مختل کرده است.

هم اکنون بارش باران تداوم داشته و در مناطق مرکزی و حاشیه ای شهر اردبیل ضمن نفوذ آب به داخل منازل و مغازه ها و ایجاد خسارت برای این شهروندان، تردد افراد پیاده و حتی خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

               سیل دراردبیل

بیشترین میزان آبگرفتگی هم اکنون در مناطق و محلاتی نظیر دروازه مشگین، چهارراه حافظ، میدان وحدت، میدان علی سرباز، رفاه و... به چشم می خورد و در این مناطق بویژه دروازه مشگین نفوذ آب به مغازه ها و منازل خسارت زیادی را به بار آورده است.

برخی از شهروندان آبگرفتگی با بارش های کوتاه مدت را از جمله ضعف های شهری مرکز استان عنوان می کنند و تاکید دارند که مهندسی شهری اردبیل بویژه در زمینه جمع آوری و دفع آب های سطحی کارشناسی شده نیست.

همچنین این افراد با اشاره به زباله های پخش شده در سطح معابر و خیابان های اردبیل با بارش باران و آبگرفتگی، از خدمات شهری انتقاد کردند و سیستم جمع آوری زباله از معابر و جوی خیابان را دارای مشکل خواندند.

علاوه بر این بارش باران در جاده های منتهی به اردبیل نیز موجب لغزندگی و بروز تصادفات چند خودرو شده است که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

پیش از این مدیریت بحران استان اردبیل نسبت به بارش های شدید و آبگرفتگی هشدار داده و یادآور شده بود که با توجه به وجود ناپايداري­ها در جو استان و همچنين بر اثر شرايط فصلي و محلي آبگرفتگي معابر عمومي در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست

بارش باران هم اکنون در اکثر مناطق استان اردبیل بویزه در مناطق مرکزی و کوهستانی گزارش می شود.

هم اکنون دمای هوای اردبیل با کاهش محسوسی مواجه شده که همین امر شهروندان را مجبور کرده در پنجاه و هشتمین روز از فصل بهار در ساعات پایانی از وسایل گرمازا استفاده کنند.

دمای هوای این استان در کمترین میزان به هشت درجه سانتی گراد می رسد. براساس پیش بینی ها کاهش دمای هوا تا روز دو شنبه آینده بویژه در ساعات شب ادامه خواهد داشت.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: