وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
مخترع تبریزی موفق به کسب جایزه ویژه فدراسیون جهانی مخترعان شد

کامران رحمتی شادباد مخترع تبریزی که پس از 23 سال در خرداد ماه امسال با ارائه طرح نانوآسفالت خود ترمیم‌گر ضد ترک، از طرف ITEX  به عنوان برترین مخترع سال 2012 انتخاب و معرفی شده بود، در جریان پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، با ارائه اختراع نانو رآکتور تصفیه‌گر فاضلاب شهری بدون تولید لجن، موفق به دریافت جایزه ویژه و دیپلم افتخار فدراسیون جهانی مخترعان شد.

                        

سرپرست تیم علمی شهرداری تبریز در تشریح عملکرد اختراع خود گفت: مطالعات اولیه این طرح از سال 87 آغاز شد. در راستای این مطالعات و پس از دستیابی به دانش فنی آن، طرح مذکور به صورت پکیج در شرایط آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار گرفت و پس از دستیابی به نتیجه مثبت در ادامه به صورت پایلوت آزمایشی در تصفیه خانه فاضلاب تبریز  نصب شده است و در حال حاضر در حال اجرایی کردن آن به صورت پایلوت در مسکن مهر با جمعیت تقریبی 500 نفر و دبی 100 مترمکعب در شبانه‌ روز  برای نخستین بار در دنیا هستیم.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز آن تأثیرگذاری بالای آن و تبدیل فاضلاب به آب قابل استفاده در مصارف کشاورزی، آبیاری و شستشو، سرعت بالا ، عدم تولید لجن در پروسه تصفیه و هزینه پایین نسبت به روش‌های متداول تصفیه فاضلاب است و علاوه بر آن دستیابی به فناوری تولید نانو ذرات کاتالیستی با اثرگذاری بسیار بالا برای نخستین بار و ضدعفونی سازی آب خروجی با انجام پدیده سونولومینز از سایر خصوصیات این طرح است.

این اختراع با همکاری مسعود راستگار فرج زاده کارشناسی ارشد مهندسی شیمی اجرا شده است و  سال گذشته با حمایت شهرداری کلانشهر تبریز در مسابقات و نمایشگاه جهانی اختراعات 2011 سئول کره جنوبی حضور یافته و مدال طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کرده بود.

رحمتی شادباد دانشجوی مقطع دکترای سازه‌های هیدرولیکی دانشگاه تبریز دارای سه مدال طلا، یک مدال نقره، جایزه ویژه وزارت علوم تایوان، اجرای دو طرح ملی، ارائه چندین مقاله چاپ شده در مجلات ISI و علمی پژوهشی و ارائه چندین مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی است.

فدراسیون جهانی مخترعان مهمترین سازمان حمایتی برای مخترعان زیر نظر سازمان مالکیت فکری ملل است و در حال حاضر 85 کشور عضو رسمی این فدراسیون هستند. این فدراسیون مسئول برگزاری المپیاد و جام جهانی اختراعات بوده و همچنین حمایت‌کننده برگزاری مسابقات جهانی اختراعات، نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی اختراعات است. حمایت‌های مادی، معنوی و حقوقی از مخترعین در جهان از جمله اهداف این فدراسیون بوده و اعطاء کنندۀ جوایز در مسابقات بین‌المللی اختراعات در بیش از 85 کشور جهان است.

منبع:خبرگزاری فارس



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: