پیام تسلیت استاندار آذربايجان‌غربي به مقامات جمهوري آذربايجان

پیام تسلیت استاندار آذربايجان‌غربي به مقامات جمهوري آذربايجان
وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

پیام تسلیت استاندار آذربايجان‌غربي به مقامات جمهوري آذربايجان

پیام تسلیت استاندار آذربايجان‌غربي به مقامات جمهوري آذربايجان

مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي با صدور پيامي،فرا رسيدن 13دسامبر سالگرد درگذشت حيدرعلي اف رييس جمهور فقيد جمهوري آذربايجان را بهواصف طالب اف رئيس مجلس عالي جمهوري خودمختار نخجوان و علي عليزاده سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز تسليت گفت.




جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان

تصویب مصوبه قانون اساسی در مورد استقلال دولت آذربایجان در تاریخ ١٨ اکتبر سال ١٩٩٣ شروع مرحله جدیدی در تاریخ قرن بیستم آذربایجان را رقم زد.در این زمان بود که ارمنستان در سایه حمایتهای محال نظامی- سیاسی اتحاد شوروی و در دوره های بعد نیز با حمایتهای روسیه دست به ...




سفر هیئت رسانه‌ای جمهوری آذربایجان به آذربایجان غربی

سفر هیئت رسانه‌ای جمهوری آذربایجان به آذربایجان غربی

خبرنگاران و تصویر برداران شبکه‌های تلویزیونی «سی بی سی» و «آپا تی وی»، روزنامه های «۵۲۵ - جی»، «اوچ نقطه»، خبرگزاری های «آذرتاج»، «نووستی» ، ترند و اینترفکس آذربایجان در این هیئت حضور دارند.این هیئت رسانه ای ابتدا با حضور در منطقه آزاد ماکو،  با ظرفیت های اقتصادی و جاذبه های گردشگری این منطقه ...




لغو روادید سفربه نخجوان ازطریق جلفا

لغو روادید سفربه نخجوان ازطریق جلفا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: متعاقب پیگیری های مستمر این سازمان و با هماهنگی و موافقت مسولان عالی رتبه داخلی با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان، روادید تردد اتباع ایرانی به نخجوان لغو شد.




دیدار استاندار آذربایجان غربی با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان

دیدار استاندار آذربایجان غربی با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان

سفیرایران درآذربایجان

آذربايجان غربي از گسترش و تعميق مناسبات و همكاري هاي مختلف با جمهوري آذربايجان استقبال مي كند .

استاندار آذربايجان غربي در ديدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: جمهوري آذربايجان با جمهوري اسلامي ايران بويژه با استان آذربايجان غربي داراي مشتركات و حلقه هاي فرهنگي و تاريخي زيادي است و ما بايد از اين ظرفیت در جهت رشد و گسترش سطح مراودات دو کشور استفاده كنيم. وي همچنين گفت: از مسئولان دو طرف انتظار مي رود كه در جهت رفع موانع گسترش و توسعه مناسبات فيمابين تصميمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

 استاندار آذربايجان غربي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: روابط و مراودات ميان جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران بايد به سطحي برسد كه بتواند بعنوان يك الگو در منطقه و حتي جهان مطرح شود كه لازمه تحقق اين هدف، گسترش همكاري ها و مراودات ميان دو طرف است. 

آقای سعادت همچنين بر لزوم ساماندهي و توسعه زيرساخت ها در مرز مشترك آذربايجان غربي با جمهوري خودمختار نخجوان در جهت بهبود و ارتقاي صادرات و واردات تاكيد كرد. 

محسن پاک آئین سفیر جمهوري اسلامي ايران در جمهوری آذربایجان  هم دراین دیدار  با اشاره به ظرفیت هاي استان آذربایجان غربی گفت: استان آذربايجان غربي ظرفيت هاي زيادي در حوزه های اقتصادی، گردشگری سلامت و فرهنگی و هنری دارد و مي تواند مناسبات خوبي را در اين زمينه ها با كشورهاي همجوار بخصوص جمهوري آذربايجان برقرار سازد.

وي با اشاره به بحث گردشگری سلامت و درمانی افزود: استان آذربایجان غربی مخصوصا ارومیه به لحاظ داشتن مراکز فوق تخصصی در زمینه های بهداشت و درمان جز اصلی ترین مقاصد مردم جمهوري آذربایجان به لحاظ درمانی است و ما باید با تشکیل گروه های ویژه گردشگری درمانی از این فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کنیم .




نشست سران کشورهای جهان ترک پایان یافت

نشست کشورهای ترک زبان

اخبارکشورهای ترک زبان:

در این نشست که از چهارشنبه 23 مردادماه در "قبله" آذربایجان آغاز شده بود، مقامات عالی رتبه کشورهای آذربایجان، ترکیه، قزاقستان و قرقیزستان ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه اوراسیا، قراردادهای مهمی در جهت همگرایی میان اعضا به امضا رساندند.

بر اساس این قراردادها که بیشتر بر پایه تحکیم روابط اقتصادی استوار بود، تعمیق همکاری‌های گمرکی، استفاده از مکانیسمی که عملیات ساده صادرات و واردات، کاربرد سیستم پیشرفته تبادل اطلاعات و تجهیز فناوری‌های مدرن در بخش گمرک این کشورها را تأمین ‌کند و نیزراه‌اندازی سیستم مشترک تجاری و تطبیق تدابیر وابسته به آن با کشورهای ثالث مورد تاکید همه اعضا قرار گرفت.

تاکید بر مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی بین کشورهای جهان ترک به دلیل گردش مالی بالای 6 کشور تورک.

از دیگر بندهای موافقت نامه مشترک بین اعضا، بند 13 بیانیه نهایی می باشد که بر لزوم آزادی سریع قره باغ از دست اشغالگران ارمنی تاکید دارد. در جای جای سخنان سران کشورهای مذکور، از قره باغ به عنوان درد جانسوز جهان تورک یاد شد.

 




کنفرانس کمک به مردم فلسطین در آذربایجان برگزار می‌شود

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: به منظور کمک به مردم فلسطین کنفرانسی در مورد تاسیس شبکه امنیت دارایی اسلامی در ماه ژوئن در آذربایجان برگزار خواهد شد.

اکمل الدین احسان اوغلو» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آپا» گفته است: به منظور کمک به مردم فلسطین کنفرانسی در مورد تاسیس شبکه امنیت دارایی اسلامی در ماه ژوئن در آذربایجان برگزار خواهد شد.

 

وی گفته است که این مساله در دیدارهایش با رئیس جمهور و وزیر خارجه آذربایجان مورد مذاکره قرار گرفته است.

احسان اوغلو گفته است که حکومت آذربایجان ابتکار خود برای میزبانی برگزاری این کنفرانس را مطرح کرده و فعالیت آذربایجان در داخل این سازمان بیش از پیش افزایش می‌یابد.

احسان اوغلو همچنین گفته است که از سال 2006 که به سمت دبیر کل سازمان همکاری اسلامی انتخاب شده است، 5 نشست در سطح وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در آذربایجان برگزار شده است.

المار محمدیاروف وزیر امور خارجه آذربایجان نیز پس از سفر به خاورمیانه با تاکید بر اینکه آذربایجان همواره از فلسطین حمایت کرده و می‌کند، از برگزاری کنفرانسی در مورد حمایت از مردم فلسطین در ماه ژوئن در باکو نیز خبر داده بود.

آنادیرآرزولارا هرزامان قاراباغ




دیدار «آتامبایف» و «اردوغان»

  اخبارکشورهای ترک زبان:
 
 روابط استراتژیک قرقیزستان و ترکیه گسترش می‌یابد

 در دیدار نخست وزیر ترکیه با رئیس جمهور قرقیزستان بر گسترش همکاری‌های استراتژیک بین 2 کشور تأکید شد.

                

در دیدار «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه با «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان، بر گسترش همکاری‌های استراتژیک بین 2 کشور تأکید شد.

در این دیدار اردوغان با تأکید بر همکاری‌های فرهنگی بین 2 کشور، تصریح کرد که روابط فرهنگی، روابط سیاسی بین 2 کشور را تقویت می‌کند زیرا دارای ما ریشه  فرهنگی مشترک هستیم.

در این ملاقات آتامبایف از کمک‌های ترکیه به قرقیزستان قدردانی و از وامی که در این شرایط به قرقیزستان اعطا شد، تشکر کرد.

در پایان این دیدار طرفین در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کردند.

در این مصاحبه اردوغان در رابطه با پایگاه «ماناس» و حضور آمریکایی‌ها در این پایگاه گفت: من در دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور قرقیزستان در رابطه با این مسئله صحبتی نکردم و در این رابطه نظری ندارم زیرا این امر بستگی به نظر دولت قرقیزستان دارد.

در پایان این دیدار چندین تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های کشاورزی، فرهنگی، حمل‌ونقل، علوم و توریسم به امضا رسید.

 

 




آمادگی مدیریت شهری تبریز برای گشایس فصل جدید روابط تبریز و ترکیه

  به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سرکنسول جدید ترکیه با حضور در عمارت شهرداری با شهردار تبریز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

«گوون بگج» که اخیراً به عنوان سرکنسول جدید ترکیه در تبریز جانشین یونس بلد شده است صبح امروز به اتفاق هیئت همراه در دفتر شهردار تبریز حضور یافت و از نزدیک با وی دیدار کرد.

                                        

شهردار تبریز در این دیدار با اشاره به روابط و تعاملات دوجانبه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و برادر تلاش برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه تجاری، فرهنگی، علمی، مدیریتی و گردشگری را ضروری دانست و افزود: تبریز به عنوان مرکز شمال‌غرب و دروازه ورودی اروپا به ایران از اهمیت و جایگاه بالایی در تعاملات و روابط خارجی کشور دارد و به پشتوانه قرار گرفتن در مسیر تاریخی جاده ابریشم همواره شهری ویژه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های متقابل خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران، هیئت‌ها و مقامات متعدد و شاخصی از کشور ترکیه به تبریز رفت و آمد داشته‌اند که در سایه این تعاملات مباحثی چون عقد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی، سرمایه‌گذاری، مبادله دانشجو و گردشگر و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان شهرهای کشور ترکیه و تبریز افزایش یافته است.

نوین در عین حال از آمادگی مدیریت شهری تبریز برای گشایس فصل جدیدی از روابط و تعاملات دوجانبه خبر داد.

سرکنسول جدید ترکیه در تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی تلاش برای افزایش و ارتقای سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه میان تبریز و شهرهای ترکیه را از مهم‌ترین مأموریت‌های کاری خود در تبریز اعلام کرد.

وی گفت: در میان کشورها و شهرهایی که به عنوان سفیر یا سرکنسول در آنها انجام وظیفه کرده‌ام شهر تبریز و کشور ایران به جهت جایگاه و اهمیت سیاسی، تاریخی و فرهنگی مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منطقه مأموریتی به شمار می‌رود و تمام تلاش خود را برای توسعه روابط میان کشور متبوعم و ایران اسلامی به کار خواهم بست.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سایه همکاری‌های متقابل، پیوند میان ایران و ترکیه و شهرها و شهروندان این دو کشور بیش از گذشته مستحکم شود.

 




صفحه قبل 1 صفحه بعد

تبلیغات

مجله اینترنتی آذربایجان

ساير اخبار

با عاشورائیان

وهب مسیحی

امکانات