دهقان فداکار میهمان فرزندان دانش آموز کارکنان گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز

دهقان فداکار میهمان فرزندان دانش آموز کارکنان گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز
وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

دهقان فداکار میهمان فرزندان دانش آموز کارکنان گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز

دهقان فداکار میهمان فرزندان دانش آموز کارکنان گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید " ریزعلی خواجوی " معروف به دهقان فداکار میمهان فرزندان دانش آموز کارکنان و کارگران گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز شد.




نماینده مجلس: کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان دولت مبنای قانونی ندارد

نماینده مجلس: کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان دولت مبنای قانونی ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام اخیر دولت مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، گفت: این اقدام هیچ گونه مبنای قانونی ندارد.




پاداش شهردار تبریز صرف خرید ویلچر برقی برای یک معلول جوان شد

پاداش شهردار تبریز صرف خرید ویلچر برقی برای یک معلول جوان شد

باشگاه تراکتورسازی تبریز در اقدامی فرهنگی و قابل تحسین پاداش اختصاصی از سوی شهردار این شهر به این تیم را صرف خرید ویلچر برقی برای یکی از هواداران معلول خود کرد.




اطلاعیه شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی

اطلاعیه شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی

شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی در اطلاعیه ای اعلام کرد : در راستای نوسازی شبکه سیار استان و ارتقاء آن به نسل سوم (3G) در شهرستان ارومیه ، از روز سه شنبه مورخ 25/6/93 به مدت 15 روز احتمال بروز اختلال در شبکه همراه این شهرستان وجود خواهد داشت 




چهار هزار و 494 فقره ازدواج زیر 15 سال در آذربایجان شرقی ثبت شد

چهار هزار و 494 فقره ازدواج زیر 15 سال در آذربایجان شرقی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی از ثبت چهار هزار و 494 فقره ازدواج زیر 15 سال در استان در سال گذشته خبر داد.

 




تبدیل اراضی مرغوب کشاورزی اردبیل به ویلا

تبدیل اراضی مرغوب کشاورزی اردبیل به ویلا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنونبا پیگیری‌هایانجام شده 37 مورد حکم قضایی برای قلع و قمع تأسیسات در اراضی کشاورزی و رفع توقیف آنها انجام شده است.

 




ظرفیت آب آشامیدنی محدوده جلفا در منطقه آزاد ارس افزایش می یابد

ظرفیت آب آشامیدنی محدوده جلفا در منطقه آزاد ارس افزایش می یابد

منطقه آزاد ارسمدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری این سازمان در شبکه آب این منطقه ظرفیت تامین آب آشامیدنی جلفا 30 لیتر در ثانیه افزایش می یابد.

محسن خادم عرب باغی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مصرف فعلی آب در جلفا حدود 50 لیتر در ثانیه است که با اجرای این طرح و حفر چاه های جدید، این ظرفیت به 80 لیتر در ثانیه می رسد که نیاز فعلی و میان مدت منطقه را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسوولیت تامین آب شهرستان جلفا برعهده مدیریت آب و فاضلاب است، ادامه داد: ضروری است همکاری جدی با سازمان منطقه آزاد در روند سرمایه گذاری و توسعه منطقه صورت گیرد.

عرب باغی گفت: آب صنعتی شهرک های صنعتی منطقه ارس با سرمایه گذاری این سازمان از طریق رود ارس تامین می شود و ارتباطی با تامین آب از هادیشهر و کمبود آب ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه جلفا یکی از پروژه های مهم و اولویت دار است، افزود: در سفر اخیر وزیر نیرو به این شهرستان این موضوع مورد تاکید و پیگیری مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی اظهارکرد: تاکنون اختیارات وزارت نیرو در این منطقه به سازمان منطقه آزاد ارس تفویض نشده و اداره آب و فاضلاب وظیفه مدیریت و تامین منابع آب در این منطقه را بر عهده دارد.

مدیرعامل منطقه آزدا ارس گفت: هم اکنون آب مصرفی 18 هزار مشترک شهرهای 32 هزار نفری هادیشهر و شش هزار نفری جلفا با استفاده از 16 حلقه چاه عمیق با آبدهی 160 لیتر در ثانیه از کوه های کیامکی تامین می شود که مصرف شهر جلفا حدود 50 لیتر در ثانیه است.




جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نقده

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نقده

نقدهاین جلسه به ریاست فرامرزی و با حضور مسئولان ادارات مربوطه در محل اداره ثبت احوال برگزار گردید .

حسین هاشمپور رییس اداره ثبت احوال شهرستان نقده بیان داشتند که در 3ماهه سال جاری در شهرستان تعداد ولادت637-وفات167- کارت ملی هوشمند297- تعویض شناسنامه جمهوری اسلامی739 تعداد ازدواج245مورد و تعداد طلاق66مورد می باشد.

وی در خصوص قبرستانهای اهل سنت شهرستان بیان داشتند که به دلیل نبود غسالخانه در قبرستانهای اهل سنت اموات در مساجد شستشو داده می شود که با پیگیری فرماندار سابق مقرر شده که برای اهل سنت زمینی از طریق منابع طبیعی در اختیار انها قرار بگیرد که مجهز به غسالخانه باشد .

فرامرزی فرماندار شهرستان نقده در خصوص آمار افزایش طلاق تاکید کردند که باید این قضیه موشکافی و علت ها پیدا و راهکارهای مناسب جهت انسجام و استحکام خانواده ها از طریق حوزه های علمیه و مشاوران ، روانشناسان و اساتید دانشگاهها ارایه گردد .

وی در خصوص ازدیاد جمعیت نیز افزود: که با توجه به خطر پیری جمعیت کشور بر طبق فتوای مراجع باید ازدیاد جمعیت داشته باشیم تا مثل کشورهای اروپایی به پیری جمعیت مبتلا نشویم و کشور برای افزایش جمعیت 150میلیون نفری جا دارد.




آغازکوچ بهاره عشایر ماکو

آغازکوچ بهاره عشایر ماکو

عشایرماکو

کوچ بهاره عشایر شهرستان ماکو آغاز شد.

رئیس اداره امور عشایری ماکو با بیان اینکه کوچ بهاره عشایر از نیمه دوم فروردین آغاز شده است افزود: عشایر این شهرستان که از دو طایفه با 4 هزار و 300 خانوار هستند ابتدا بصورت موقت در مراتع میانبند مستقر می شوند.

دانشپور افزود: عشایر ماکو پس از استقرار در مراتع میانبند از ابتدای تیر کوچ خود را به سمت مناطق ییلاقی این شهرستان و شهرستان چالدران آغاز می کنند.

این عشایر بیش از 17 هزار راس دام کوچک و بزرگ دارند.

وی اضافه کرد:عشایر شهرستان ماکو در مدت اقامت در ییلاقات هزار و 930 تن گوشت، سه هزار و 700 تن شیر و 450 تن پشم تولید می کنند.

هم اکنون 30 درصد از جمعیت عشایری آذربایجان غربی در شهرستان ماکو و در منطقه بورالان این شهرستان سکونت دارند.

عشایر ماکو پس از اقامت در ییلاقات از 15 شهریور کوچ پائیزه خود را به مناطق قشلاقی آغاز می کنند




نماینده مجلس: نجات دریاچه ارومیه وارد فاز عملیاتی شود

نماینده مجلس: نجات دریاچه ارومیه وارد فاز عملیاتی شود

رضارحمانی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند کند نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد: باید این روند هرچه سریعتر از مرحله مطالعه خارج و وارد فاز عملیاتی شود.

رضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگاران با طرح این سوال که مطالعه طرح نجات دریاچه ارومیه تا کی ادامه خواهد یافت؟، افزود: در این عرصه نباید منتظر خشکی کامل دریاچه ماند چرا که عواقب زیست محیطی ناشی از آن غیر قابل جبران است.

وی با تقدیر از تصمیم رییس جمهوری دولت تدبیر و امید در نخستین جلسه دولت و انتخاب مسوولی برای پیگیری این کار، اظهارکرد: در آغاز فعالیت دولت یازدهم، 70 درصد از دریاچه ارومیه خشک شده بود که این میزان در حال حاضر به 94 درصد رسیده است و باید هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اگر اقدامات به همین کندی ادامه یابد، چندی نخواهد گذشت که شاهد خشکی کامل دریاچه ارومیه و بروز طوفان های نمک در اطراف ان خواهیم بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه دولت و استاندار نجات دریاچه ارومیه را در اولویت کاری خود اعلام کرده اند ولی با این وجود رفته رفته شاهد مرگ نگین آذربایجان هستیم.

رحمانی با بیان اینکه از سال 85 نسبت به خشکی این دریاچه هشدار داده و با رییس جمهوری وقت مکاتبه کردیم، افزود: ولی متاسفانه به نظر می رسد تاکنون برخی نسبت به خطرات زیست محیطی و اجتماعی این روند بی تفاوت هستند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم نتیجه مطالعات برای نجات دریاچه ارومیه هر چه سریع تر اعلام شود و همان طور که رییس جمهوری دولت تدبیر و امید قول داده اند از هیچ تلاشی چه مادی و چه معنوی برای نجات آن دریغ نشود.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت هر بودجه و هزینه ای که لازم باشد برای این کار اختصاص دهد، چرا که هر هزینه ای در مقابل آثار زیان بار خشکی این دریاچه قابل توجیه است.

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که از 17 سال گذشته به علت بروز خشکسالی و برخی عوامل دیگر هم اکنون در حالت بحرانی به سر می برد.

بر اساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکنون بیش از 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و این پهنه آبی تبدیل به شوره زار و نمکزار شده که کارشناسان میزان نمک موجود در ان را میلیون ها تن تخمین می زنند.

در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی علاوه بر تعداد بسیاری روستا و ساکنان آن انواع حیات وحش از پرندگان گرفته تا پستانداران و به ویژه گوزن زرد و نادر ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه و جزایر آن سکونت دارند که با بروز طوفان های نمکی معیشت مردم منطقه و تغذیه و زندگی جانواران نام برده با تهدید جدی مواجه می شود.

در دولت یازدهم از همان روزهای آغاز کار دولت تدبیر و امید، ستادی با مسوولیت معاون اول رییس جمهوری، مامور اجرای طرح نجات دریاچه ارومیه شده است.

این ستاد با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه های کشور و مسوولان استان های حوضه آبریز دریاچه ارومیه، طرح های نوزده گانه ای را برای احیاء و نجات این دریاچه در دست مطالعه و بررسی دارد.

ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون از مشاوره بیش از 400 دانشمند داخلی و خارجی در خصوص طرح نجات دریاچه ارومیه بهره مند شده است.




یک روستا در آذربایجان شرقی به مکان جدید منتقل می شود

یک روستا در آذربایجان شرقی به مکان جدید منتقل می شود

فرماندارشهرستان هوراند

فرماندار شهرستان هوراند گفت: یکی از روستاهای این شهرستان به نام ˈ کرکسر ˈ به دلیل رانش زمین به مکان جدید منتقل می شود.

ابراهیم فریاد خواه در جلسه مدیریت بحران این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به رانش زمین در این روستا مقرر شد هرچه سریع تر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر اقدامات لازم را در جهت مکان یابی و انتقال این روستا به محل جدید به عمل آورد.

وی به ضرورت ایجاد پایگاه های امداد جاده ای در نقاط حادثه خیز منطقه اشاره کرد و افزود: پایگاه امداد جاده ای روستای مجیدآباد از طرف فرمانداری مکان یابی شده و به زودی از طرف هلال احمر ایجاد خواهد شد.

فریاد خواه اضافه کرد: به زودی امکانات هلال احمر در شهرستان تجمیع و قبل از وقوع حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی لازم در خصوص امکانات امدادی از قبیل آمبولانس و گروه امدادی صورت می گیرد.

وی از مکاتبات انجام شده در خصوص ایجاد انبار و ساختمان هلال احمر و امکانات لازم و قول مساعد مسوولان در این خصوص خبر داد.

فریادخواه با اشاره به وضعیت نابسامان جاده های شهری و روستایی توجه جدی همه مسوولان به این شهرستان را از اولویت های کاری ذکر کرد تا در مواقع بحرانی حداقل آسیب های مادی و انسانی حادث شود.

شهرستان هوراند با جمعیت 22 هزار نفر و یک هزار و 670 کیلومترمربع وسعت در 150 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

این شهرستان تازه تاسیس 102 روستا با جمعیت فعال دارد و بیشتر ساکنان آن را روستاییان تشکیل می دهند.

شهرستان هوراند از دو بخش مرکزی و چهاردانگه هوراند تشکیل شده است.

از مجموع 22 هزار نفر جمعیت این شهرستان تنها چهار هزار و 600 نفر در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.




ایجادبازارروزدرعجب شیرحجم سفرهای درون شهری راکاهش می دهد

ایجادبازارروزدرعجب شیرحجم سفرهای درون شهری راکاهش می دهد

بازارعجب شیر

معاون فرماندار عجب شیر با تاکید بر ضرورت ایجاد بازار روز به جای بازار هفتگی در این شهرستان گفت: ایجاد این بازار، حجم سفرهای درون شهری را کاهش می دهد.

محمدعلی نوزاد در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: اجرای به موقع مصوبات شورای ترافیک این شهرستان برای پیشرفت و توسعه منطقه ضروری است.

وی اظهار کرد: ساماندهی ترافیک شهری نیازمند برنامه ریزی دقیق و فرهنگ سازی گسترده بوده و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی برای پیشبرد اهداف ترافیکی باید در اولویت قرار گیرد.

معاون فرماندار عجب شیر خواستار سرعت دهی در احداث میدان امام سجاد(ع) در مسیر ترانزیتی این شهرستان شد و ادامه داد: اجرای این میدان از سال 89 تصویب شده که هنوز به علت برخی مشکلات فنی به بهره برداری نرسیده است.

نوزاد خواستار انجام کار کارشناسی از سوی پلیس راه این شهرستان برای مکان یابی و نصب علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در این میدان شد و گفت: اداره راه و شهرسازی برای نصب تابلوها و شهرداری نیز برای تکمیل کامل این میدان باید اقدام کند.

وی با تاکید بر ساماندهی پارکبان در سطح این شهر، خواستار برخورد با سد معبر و فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ شهروندی برای رفع معظلات شهری شد.

نوزاد افزود: مسوولان باید زمینه لازم و مکان مناسب برای امرار معاش صحیح فروشندگان دوره گرد را فراهم کنند.




دادستان ملکان دررابطه بافروش داروهای تقلبی درداروخانه هاهشدارداد

دادستان ملکان دررابطه بافروش داروهای تقلبی درداروخانه هاهشدارداد

دادستان ملکان

دادستان ملکان در رابطه با فروش داروهای قاچاق و تقلبی در داروخانه ها هشدار داد.

پیمان محمدپور در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت: متاسفانه شاهد افزایش فروش داروهای قاچاق و تقلبی در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی هستیم.

وی افزود: این کار تخلف محسوب و باید از طریق مراجع قانونی از جمله بهداشت و درمان با بازدیدهای مستمر جلوگیری شود.

در این جلسه رییس صنعت، معدن و تجارت ملکان نیز گفت: سموم غیر مجاز در بازار بحدی زیاد است که حتی در سوپرمارکت ها نیز به فروش می رسد.

علی بیگ زاده افزود: بازرسی های متعدد و جریمه ها نیز در این زمینه کار ساز نبوده و به علت نبود قانون مبنی بر پلمپ مغازه های متخلف همچنان فروش این سموم ادامه دارد.

وی همچنین از وجود کالاهای تاریخ گذشته در مغازه های روستایی خبر داد و گفت: متاسفانه به علت کمبود نیرو امکان بازرسی از تمام مغازه های روستایی وجود ندارد.




احداث پارک‌ جدید ویژه بانوان در ارومیه

احداث پارک‌ جدید ویژه بانوان در ارومیه

لطیفه مبین عضو شورای شهر ارومیه گفت: تعداد پارک‌های بانوان افزایش یافته و برای تجهیز آنها اعتبارهای لازم اختصاص داده شده است.

لطیفه مبین اظهار داشت: مبلغی به میزان یک میلیارد و 10 میلیون تومان برای ایجاد پارک بانوان و تجهیز آنها تخصیص یافته است.

وی به راه اندازی چهار پارک برای خواهران در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون فقط یک پارک برای مراجعه و استفاده بانوان وجود دارد.

مبین با بیان اینکه این پارک‌ها فقط در فضای سبز خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: سالن‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف مانند بسکتبال، فوتسال، فوتبال، بدمینتون، مهدکودک، برکه پرندگان نیز ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه به راه اندازی غرفه‌های خوداشتغالی برای زیرپوشش قرار دادن بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره کرد و بیان داشت: این غرفه‌ها در پارک‌ها راه اندازی می‌شود.

مبین از اینکه که سال‌های در مدیریت شهری ارومیه بانوان مورد غفلت قرار گرفته بودند انتقاد کرد و بیان داشت: هم اکنون برای تفریح، اشتغال و رفاه بانوان برنامه‌ریزیی شده و اعتبار اختصاص می‌یابد




مرحله جدید جمع آوری اطلاعات و فرایند خود اظهاری برای یارانه نقدی

مرحله جدید جمع آوری اطلاعات و فرایند خود اظهاری برای یارانه نقدی

سازمان هدفمند سازی یارانه ها با اعلام اینکه مرحله جدید جمع آوری اطلاعات و فرایند خود اظهاری برای یارانه نقدی از بیستم فروردین آغاز می شود تاکید کرد برای کسانی هم که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

خانم نرگس نجفی مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت : این عده از سرپرستان خانوارها می توانند به دفاتر پیشخوان دولت دفاتر فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی و دفاتر پست بانک مراجعه کنند.

خانم نجفی افزود  همچنین افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی هستند می توانند با کارت ملی به واحد های این دو نهاد در شهرستان ها مراجعه کنند تا فرایند ثبت نام آنها انجام شود




مسلمانان عیدتان مبارک

مسلمانان عیدتان مبارک

                      

 ميلاد نور مبارک ولادت حضرت پيامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

را برتمام مسلمين جهان تبريک عرض می نمائيم

 

ماه فرو ماند از جمال محمد         

 

                              سرو نباشد به اعتدال محمد

 

قدر فلک را کمال و منزلتی نيست

 

                                                                      در نظر قدر با کمال محمد

 

مولا رسولَ الله رسولَ الله رسولَ الله...

جانم به فدای تو و لطف و کرم تو

مرغ دل ما پر بزند تا حرم تو

ای گنبد خضرای تو عرش دل عالم

مهر تو بود زینت آب و گل آدم

ای از سوی حق بر همه ی خلق پیمبر

ای رحمت حق را تو به حق جلوه و مظهر

یک جلوه ز زیبایی تو لاله ی صحرا

با دشمن خود نیز نمایی تو مدارا

ای مکتب تو راسخ و پاینده همیشه

از نور تو اسلام بود زنده همیشه

از لطف تو سرمایه ی اِکرام فراهم

ای دین تو ناجی همه خلق دو عالم

 

 




حجت‌الاسلام حسنی اسطوره مجاهدت و تاریخ زنده آذربایجان غربی است

حجت‌الاسلام حسنی اسطوره مجاهدت و تاریخ زنده آذربایجان غربی است

حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ غلامررضا حسني معروف به «ملا حسني» يكي از روحانيون مبارز در آذربايجان است.

آذربايجان غربى منطقه‏ اى است پر ماجرا كه در طول تاريخ بارها مورد تاخت و تاز آشوبگران داخلى و تجاوزگران خارجى قرار گرفته است.

چه بسا آبادي ها و مردم آن در اثر نبردهاى بى‏رحمانه از بين رفته اند. اما پس از فرو نشستن هر يورشى سربلند كرده و سازندگى و آبادانى جريان پيدا كرده است.

با پيروزى انقلاب اسلامى گروه و جمعيتى به نام مردم مظلوم كردستان اسلحه به دست گرفته و در صدد فتح اغلب شهرهاى اين استان برآمدند، اگر چه هيچوقت به مقصود پليد خود نائل نيامدند اما در حمله و تجاوز عده ‏اى از اهالى منطقه كشته و مجروح شدند. چه خون‏هاى بى‏گناهان كه در اين ديار به زمين نريخته است.

دموكرات و كومله بعد از پيروزى انقلاب شهرهاى مهاباد، بوكان را متصرف و براى تسخير بقيه شهرها در تلاش بودند، ولى پايدارى و ايستادگى مردم مانع شد كه آنان به اهداف شوم خود برسند، لذا براى انتقام گرفتن از مردم اقدام به گلوله‏ باران برخى از شهرهاى استان كردند.

چنانكه در هفتم ارديبهشت ماه 1361 محلات مسكونى زرندى و خيابان تختى شهرستان مياندوآب توسط ايادى دموكرات و كومله گلوله‏ باران شد كه تعدادى از مردم شهيد ومجروح گرديدند.

باسقوط كلانتریها و اماكن نظامى ،اين استان جولانگاه برخى از گروهكهاى مخالف انقلاب اسلامى گرديده بود.

آنان به جاى همكارى و همراهى با انقلاب در صدد مقاومت در برابر حكومت نوپاى جمهورى اسلامى برآمده و با خلع سلاح پاسگاه‏هاى ژاندارمرى و حمله به پادگان مهاباد و تخليه انبارهاى سلاح و مهمات پادگان پسوه و تسخير شهرستان اشنويه، نقده، بوكان و روستاهاى اطراف بر اوضاع مسلط شدند.

احزاب چپ در تاريخ 31 فروردين 1358 نيروهاى مسلح خود را به نقده برده و قريب بيست هزار كرد مسلح در وسط اين شهر ترك نشين به تظاهرات پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ غلامررضا حسني نقش بسیار مهمی را در اوایل انقلاب اسلامی در استان آذربایجان غربی که استان پرآشوبی بود ایفا کرد و وجود وی در آن زمان و امروز، مایه دلخوشی و قوت قلب مردم بوده است،مقاومت ایشان ومبارزات مسلحانه ملاحسنی مانع زیاده خواهی های تجزیه طلبان کردشدوازهمین روکینه ودشمنی ایشان رادردل دارندوبه تخریب چهره ایشان میپردازند.

تاریخ معاصر آذربایجان غربی با نام حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی عجین شده و این مسئله در سایه مجاهدت‌ها و فعالیت‌های ایشان بوده است.




خشک شدن دریاچه ارومیه موجب مهاجرت مردم می‌شود

دریاچه ارومیهبه گزارش فارس نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه به مهاجرت از منطقه مجبور می‌شوند.

نادر قاضی‌‌پور  اظهار داشت: چنانچه دریاچه ارومیه به صورت 100 درصد خشک شود، مردم ساکن در این منطقه و استان‌های مجاور جز ترک محل زندگی خود و مهاجرت به سایر استان‌های کشور چاره‌ای دیگر ندارند.

وی با اشاره به اینکه خشک شدن این دریاچه لطمه‌ زیادی به خانواده‌های منطقه وارد می‌کند، ادامه داد: رها کردن خانه و منزل کردن در نقطه دیگری از کشور برای هر کسی لطمه‌‌های روحی نیز به دنبال دارد.

قاضی‌پور با بیان اینکه میلیون ها نفر از مردم آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ... مجبور به مهاجرت می‌شوند، بیان داشت: اگر برای مردم این خطه در استان‌های مختلف مانند تهران، قزوین، زنجان و ... ساختمان‌سازی شود بودجه میلیاردی مورد نیاز می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نجات دریاچه ارومیه را یک وظیفه ملی بر دوش همه دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس برای نجات این دریاچه نهایت تلاش را کنند.

وی احیای دریاچه ارومیه را یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری، عنوان کرد و گفت: نجات این دریاچه و طبیعت زیبای آن در جذب گردشگر تاثیر زیاد دارد و در رونق اقتصاد منطقه هم موثر واقع می‌شود.




Azərbaycanlı zəvvarların Həcc ziyarətinə gedəcəyi vaxt açıqlanıb

Qafqaz Müsəlmanlar İdarəsindən (QMİ) verilən məlumata istinadən xəbər verir ki, Azərbaycanda bu il Həcc ziyarətinə gedəcək zəvvarların səfər üçün qruplara bölgüsünə avqustun 15-dən başlanacaq

QMİ-dən bildirilir ki, Azərbaycandan Həccə gedəcək zəvvarların hər biri 40-45 nəfərlik olmaqla 90 qrupa bölünməsi planlaşdırılır

“Qruplara bölünən zəvvarların səfəri oktyabrın 2-dən 8-ə qədər həyata keçiriləcək. Oktyabrın 2-3-də gündə bir reys, qalan günlər isə hər gün 3 reys təşkil olunacaq” – deyə, məlumatda bildirilir

Xatırladaq ki, bu il Azərbaycandan gedən zəvvarlar üçün əvvəldən nəzərdə tutulan 1400 nəfərlik kvota 3600-ə qaldırılıb


Ziyarət bu il iki variantda təşkil olunur. Nisbətən şəraiti zəif və gündə iki dəfə yemək verilən hotellərdə qalan zəvvarlar üçün ümumi ziyarət xərci 3250 manat, daha yaxşı şəraitli və yeməkləri daha çeşidli olan otellərdə qalmaq istəyən zəvvarlar üçün ümumi xərc 4100 manatdır

Həcc ziyarətinə səfərlər yalnız təyyarə ilə baş tutacaq. Suriyada baş verən hadisələrlə əlaqədar bu il zəvvarlar avtobuslarla səfər edə bilməyəcəklər




اهدای مدال‌ها ولوح‌های برترین مخترع ومبتکرجهان به موزه شهرداری تبریز

برترین مخترع جهانهمزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ، برترین مبتکر و مخترع جهان در سال‌های 2012 و 2013 مدال‌های قهرمانی و نیز لوح‌ها و دیپلم‌های افتخار خود را تقدیم موزه شهر و شهرداری تبریز کرد.

روابط عمومی شهرداری تبریزاعلام کرد:

کامران رحمتی شادباد مخترع و مبتکر برتر جهان در سال‌های 2012 و 2013 و سرپرست تیم علمی شهرداری تبریز که طی دو سال گذشته از سوی انجمن اختراعات و ابتکارات جهان به عنوان برترین مخترع جهان برگزیده و معرفی شده بود،با حضور در دفتر مهندس نوین شهردار تبریز ، ضمن اهدای کلیه مدال‌ها ، لوح‌ها و دیپلم‌های افتخار دریافتی خود از رقابت‌ها و مسابقات جهانی و بین‌المللی به وی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شهردار تبریز در راه کسب این افتخارات قدردانی کرد.

تیم علمی شهرداری تبریز چندی پیش به سرپرستی دکتر کامران رحمتی شادباد با ارایه طرح بتن فتوکاتالیستی ضدیخ با استفاده از نانوسیمان در چهلمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی سوئیس موفق به کسب مدال طلا شدند.

چهلمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات سوئیس که زیرنظر و حمایت مستقیم فدراسیون جهانی اختراعاتIFIA  و سازمان بین المللی مالکیت‌های فکری و معنوی سازمان ملل WIPO و انجمن مخترعان  کشور کره جنوبی KIPA   در ژنو برگزار شد و در آن 789 شرکت کننده از 49 کشور جهان بیش از یک هزار  اختراع جدید خود را به نمایش گذاشتند.

کامران رحمتی شادباد سرپرست تیم علمی شهرداری تبریز و مشاور شهردارتبریز در حاشیه اعطای این مدال‌ها طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های طرح بتن فتوکاتالیستی ضدیخ با استفاده از نانوسیمان که در چهلمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی سوئیس ارائه شد، افزود: وزن یک مترمکعب این بلوک حدود 600 کیلوگرم میباشد که حدود یک سوم مترمکعب آجرفشاری وزن دارد که این امر باعث می شود در زمان زلزله خسارت کمتری متوجه سازه ها شود. از ویژگی های مهم این بلوک ها مقاوم بودن آن در برابر یخ زدگی، دارا بودن خاصیت پاک‌کنندگی آلاینده‌ها، غیر آتش‌گیر بودن، کاهش مصرف سیمان و عایق صوتی و حرارتی است.

در همین حال علیرضا نوین شهردار تبریز نیز در سخنانی با قدرد‌انی از تلاش‌های تیم علمی شهرداری تبریز در این دوره از مسابقات با اعلام این که شهرداری تبریز از طرح‌ها، ایده‌ها، اختراعات و ابتکارات جوانان شهر تبریز که در حوزه مدیریت شهری باشد حمایت می‌کند، افزود: یکى از مهم‌ترین راهکارهاى توسعه همه جانبه کشور و تحقق اهداف توسعه، توجه به نقش نیروهاى جوان، نخبگان و استعدادهاى درخشان جامعه است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر در حمایت مادی و معنوی از چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی و نیز بسترسازی برای موفقیت‌های این قشر خاطرنشان کرد: نخبگان و فرهیختگان به عنوان ذخایر آینده کشور و سفیران عزت و افتخار ملی نیازمند بالاترین امکانات و حمایت‌ها هستند که شهرداری تبریز تنها در یک سال گذشته  اقدامات قابل توجهی از جمله پشتیبانی مادی و معنوی قابل توجه از نخبگان علمی و مدال آوران صاحب نام جهانی در حوزه های علمی، ورزشی و هنری انجام داده است.

رحمتی پس از دیدار با شهردار تبریز، با حضور در موزه شهر و شهرداری تبریز مدال‌ها و لوح‌های افتخار خود را تقدیم مدیریت این موزه و مدیر گردشگری و موزه‌های شهرداری کرد.




طرح افتتاحی رئیس جمهور مسدود شدمنتظر نتیجه آزمایش مقاومت بتن هستیم

تقاطع غیر همسطح شهید مدرس ارومیهطرح افتتاحی رئیس جمهور مسدود شد

تقاطع غیر همسطح پل شهید مدرس ارومیه که یکشنبه هفته گذشته با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد، امروز با گذشت یک هفته هنوز مسدود بوده و مردم از مسیرهای جایگزین برای تردد در این محور پر رفت و آمد استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تقاطع غیر همسطح شهید مدرس ارومیه 30 مهر ماه سال 91 با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال کلنگ زنی و بر اساس اظهارات شهردار ارومیه مقرر بود تا 6 ماه آماده افتتاح و  آماده بهره برداری شود.

این طرح  که با هدف تکمیل رینگ ترافیکی ارومیه روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه سال جاری، با تاخیر 16روزه از وعده اعلامی، با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت هم اکنون توسط سازه های بتنی مسدود و مردم از مسیرهای جایگزین استفاده می کنند.

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید مدرس ارومیه با هدف حذف تقاطع های همسطح در رینگ داخل شهری، تکمیل رینگ کمربندی و تسهیل و روان سازی ترافیک شهری اجرایی و عملیاتی شد، که با آغاز دور چهارم سفر هیئت دولت با نصب بنرها و مانورهای تبلیغاتی برای آماده بهره برداری بودن و افتتاح طرح با حضور رئیس جمهور توسط شهرداری ارومیه انجام شد.

 

کیفیت فدای افتتاح نمایشی شد

تا یک روز قبل از افتتاح این پروژه بعنوان طولانی ترین طرح شهرسازی آذربایجان غربی در محل اجرا، شاهد وجود نخاله و آماده نبودن از نظر وجود حفاظ های ایمنی، تابلوهای راهنمای مسیر بودیم که مسئولان شهرداری این طرح را یک شبه برای افتتاح توسط رئیس جمهور آماده کرده و به نظر می رسد سرعت بر دقت اجرایی طرح تاثیر منفی داشته و هنوز مقاومت بتن مورد تائید نیست.

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید مدرس ارومیه طرحی که یک شبه برای افتتاح آماده شد، با وجود اینکه از دوره های گذشته در شهرداری مطرح و با تاخیر چند ساله کلنگ زنی و عملیاتی شد، بهره برداری آن فدای افتتاح نمایشی آن شد و مسئولان شهرداری زمان دقیقی برای آغاز بهره برداری از این طرح اعلام نمی کنند.

           تقاطع غیر همسطح شهید مدرس ارومیه

ادامه این خبررادرادامه مطلب مشاهده نمایید

 




محسن رضایی درجمع دانشجویان دانشگاه سراسری ارومیه

محسن رضایی.انتخابات.ریاست جمهوری.ارومیه.دانشگاه ارومیه

محسن رضایی در دانشگاه سراسری ارومیه با اشاره به اینکه مسئله مهم که من در کشور دنبال می‌کنم، مسئله اقتصاد و نحوه اداره کشور است، اظهار داشت: ما فرزندان امام و سربازان رهبری به صراحت اعلام می‌کنیم که این نحوه اداره کشور را قبول نداریم، اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند در شأن ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: یک بخش از مهم‌ترین مشکلات ما در اقتصاد، مربوط به روابط اقتصادی است، مربوط به افراط و تفریط‌هایی است که ما در سیاست خارجی داریم.

 

رضایی در خصوص بحران دریاچه ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه که از ذخایر ملی کشور است، باید با استفاده از راهکارهای مناسب و تعیین رژیم‌های مناسب دوباره احیا شود.

وی ادامه داد: سدهایی که در اطراف دریاچه ارومیه بسته شده‌اند، 17 درصد در خشک شدن این دریاچه سهم داشته‌اند.

رضایی در خصوص تنظیم رژیم آبی برای دریاچه ارومیه، بیان داشت: با تنظیم این رژیم آبی که از برنامه‌های آینده من است تا 50 کیلومتر اطراف دریاچه ارومیه را شامل می‌شود و یک برنامه کنترلی برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه از این بحران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: تقریباً کمی از کانال رودخانه ارس احداث شده است، اما چون روند احداث کند پیش می‌رود، احداث آن از اولویت‌های کاری من خواهد بود.

منبع:خبرگزاری فارس

هرچندآقای رضایی سهم سدهادرخشکی این دریاچه را17درصددانستند،اماپرواضح است که این دریاچه ازرودخانه هاتغذیه میشود،و جلوورودآب به این دریاچه گرفته شده،آب پشت سدهابادریافت هزینه از کشاورزان دراختیارآنان قرارمیگیرد.

 

 

 




آموزش زبان ترکی استانبولی در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

فرصت مناسب برای ترک های آذربایجان جهت دریافت گواهی آزمون" Tomer "

روابط عمومی دانشگاه تبریزاعلام کرد:

آموزش زبان ترکی استانبولی" Tomer " به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون‌Tomer در مدیریت آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

محمدرضا فیضی‌درخشی، مدیر آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز گفت: با توجه به برگزاری موفق دوره‌های آموزش زبان انگلیسی توسط این مدیریت این دوره نیز از سوی این مرکز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره آموزشی از 17 فروردین آغاز شده و تا 28 فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: جلسه توجیهی روز شنبه 31 فروردین ماه در ساعت 16 الی 18  برای علاقمندان و ثبت نام کنندگان در این دوره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به زمان بر پایی این کلاس ها گفت: طول دوره 47 جلسه خواهد بود، که از اول اردیبهشت الی پایان مرداد ماه جاری در روزهای زوج از ساعت 16 الی 18  برگزار می شود.

دکتر فیضی درخشی افزود: به شرکت کنندگان در دوره گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

یاد آور می شود که علاقمندان برای ثبت نام و برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت vu.tabrizu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن  3392251  تماس حاصل کنند.




جایزه ادبی تبریز به احترام شعر و داستان یک هفته تمدید شد

 استقبال چشمگیر شاعران و نویسندگان شهرهای بزرگ و کوچک کشور از دومین جایزه ادبی تبریز .

                                        http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/10/21/13911021000201_PhotoA.jpg

دبیر دومین جایزه ادبی تبریز : پس از برگزاری نخستین دوره جایزه ادبی تبریز و دریافت و داوری آثار ادبی هنرمندان سراسر کشور، دومین جشنواره با رویکرد رفع اشکالات و کاستی‌های دوره اول این جایزه ادبی اعلام فراخوان داد.

مهرنگ گفت: این دوره از جایزه ادبی تبریز تاکنون پذیرای بیش از 210 قطعه شعر و 285 قطعه داستان با مضامین مختلف بوده است و تعدادی از این آثار در هر دو قالب شعر و داستان طبق اعلام فراخوان به زبان ترکی به رشته تحریر در آمده‌اند.

وی افزود: با توجه به تجربه جشنواره‌های مختلف و همچنین نخستین دوره همین جایزه، پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی تعیین شده برای ارسال آثار، دبیرخانه جایزه ادبی شاهد دریافت تعداد بسیار زیادی از آثار ادبی هموطنان باشد.

مهرنگ همچنین مشارکت گسترده هموطنان از شهرهای دور و نزدیک را مایه دلگرمی ستاد برگزاری دانست و گفت: دریافت آثاری از هنرمندان کشور از سواحل دریای خزر تا مرزنشینان خوزستانی و هموطنان سیستانی و مردم خونگرم لرستانی و مشهدی و بوشهری و تهرانی که هم در بخش آزاد آثار خود را ارسال کرده‌اند و هم در خصوص شهر تبریز داستان‌ها و اشعارشان را به رشته تحریر در آورده‌اند، نشان داد که پیش‌بینی برگزار کنندگان در خصوص جلب مشارکت این جایزه بی‌دلیل نبوده است.

دبیر دومین جایزه ادبی تبریز با اشاره به داوری آثار ارسالی گفت: در تلاشیم برای داوری این جایزه از اساتید بنام و هنرمند شهر تبریز بهره بگیریم و در این زمینه هم معرف شهر تبریز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شاعران و نویسندگان سراسر کشور می توانند تا 7 بهمن ماه سال‌جاری آثار خود را با توجه به شرایط مندرج در فراخوان جایزه، آثار خود را به نحو مقتضی به دبیرخانه ارسال کنند.

 




خروج سنگ‌های تزئینی از آذربایجان‌غربی به دلیل نبود کارخانه‌های فرآوری

خبرگزاری فارس: معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: خروج سنگ‌های تزئینی از آذربایجان‌غربی به دلیل نبود کارخانه‌های فراوری یکی از مشکلات و دغدغه مسئولان این استان است.

اکبر طاهری در جلسه بررسی مشکلات معدنکاران خوی که با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی و فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری خوی برگزار شد، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های معدنی از مواردی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به دغدغه مسئولان در زمینه خروج سنگ‌های تزئینی از استان به دلیل نبود کارخانه‌های فرآوری این نوع شنگ‌ها، تصریح کرد: برای این منظور با صدور مجوز پنج واحد فراوری سنگ‌های معدنی در استان موافقت به عمل آمده است.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت این کارخانه‌ها، متذکر شد: هر یک از این کارخانه‌ها پس از بهره‌برداری ظرفیت فرآوری یک میلیون مترمربع را دارند.

طاهری در پایان خاطر نشان کرد: امید است با بهره‌برداری از این واحدها سنگ‌های تزئینی استان در داخل استان فراوری شوند.

در حال حاضر 260 کارخانه معدن در آذربایجان‌غربی فعال است.

درصورت احداث کارخانه های فرآوری مشکل اشتغال بسیاری ازجوانان استان آذربایجان غربی حل خواهدشد.




شهر باسمنج به تبریز الحاق شد

روابط عمومی شهرداری تبریز:

    موضوع الحاق شهر باسمنج به کلانشهر تبریز که از مدت‌ها قبل در دستور کار مسئولان و مدیران ارشد استان، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مذکور و دیگر مسئولان شهری، استانی و کشوری قرار داشت چندی پیس با تأکید استاندار آذربایجان‌شرقی و مأموریت وی به فرمانداری تبریز مجدداً در دستور کار قرار گرفت و در نهایت موضوع این الحاق به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

                                          

شهردار تبریز افزود: مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تبریز پس از تصویب برای بررسی، اعلام نظر و تأیید نهایی به فرمانداری تبریز ارسال شده تا با طی مراحل قانونی از طریق شورای عالی شهرسازی، وزارت کشور و دیگر نهادهای مسئول عملیاتی شود.




نیاز مناطق زلزله‌زده به وسایل گرمایشی

آغاز مرحله جدید بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از سه‌شنبه مرحله جدیدی از بارش‌ها در استان آغاز می‌شود.

شاهرخ حسنعلی‌زاده،در تبریز اظهار کرد: از سه‌شنبه دمای هوا در استان کاهش می‌یابد و جوی غالباً ابری حاکم خواهد شد.

وی افزود: بارش‌های تدریجی نیز از همین روز برای شهرهای استان پیش‌بینی می‌شود.

حسنعلی‌زاده بارش برف از روز چهارشنبه در استان را حتمی دانست و گفت: بارش برف از روز چهارشنبه برای اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی می‌شود، به نظر می‌رسد با آغاز دوباره کاهش دما و در نتیجه بارش برف زلزله‌زدگان منطقه ارسباران مجدداً روزها و شب‌های سردی را تجربه خواهند کرد.

                          

فرماندار ورزقان نیز قبلاً اعلام کرده بود هنوز هم به وسایل گرمایشی از جمله لباس گرم، پتو، بخاری برقی و والور در مناطق زلزله‌زده به خصوص در روستاها نیاز است.

محرم فروغی با اشاره به سردی هوا و حضور تعدادی از هموطنان در چادر و یا کانکس گفته بود نیاز به وسایل و تجهیزات گرم کننده در مناطق و روستاها وجود دارد.

فروغی با اشاره به مشارکت هلال احمر برای امداد رسانی به 22 روستای دور افتاده در منطقه ورزقان گفت: هلال احمر در حال توزیع اقلام مورد نیاز است.

وی همچنین از تقبل مجتمع مس سونگون برای تامین موادغذایی 28 روستای دور‌افتاده در منطقه ورزقان خبر داد و گفت: این مجتمع نیز با تهیه سبد موادغذایی به میزان 500 هزار ریال، نیاز غذایی 650 خانوار ساکن در 28 روستای مورد نظر را تامین می‌کند.

این مقام مسئول وزارت کشور در منطقه ورزقان اظهار کرد: در حال حاضر بارش در شهرهای حوزه ماموریتش به صورت باران و در روستاها از جمله گردانه «کال» به صورت برف بوده که امدادرسانی به این روستاها را با دشواری همرا ساخته است.

وی از هموطنان خواست تا همچنان در تامین اقلام مورد نیاز مشارکت داشته باشند.

www.farsnews.com/newstext.php

 

 

 




اجتماع عظیم عزاداران حسینی درحسینیه اعظم زنجان

مراسم هشتم محرم زنجان که همه ساله با حضور صدها عاشق اباعبدالله و حضرت ابوالفضل برگزار می‌شود، با استقبال بی‌نظیر مردم زنجان برگزار شد.

                   عزاداران حسینیه اعظم زنجانعزاداران حسینیه اعظم زنجان

مراسم شب تاسوعا یا هشتم محرم سال‌ها است که شکوه و عظمت خاص خود را دارد و سال به ‌سال با افزایش خیل عظیم عزاداران شرکت ‌کننده به ‌عنوان بزرگ‌ترین مجمع عاشقان امام حسین (ع) در جهان شناخته شده است.

 

مراسم عزاداری هشتم محرم زنجان که بدون هر گونه پیرایه برگزار می‌شود، از پاکترین عزدارای‌های جهان است.

این مراسم امسال نیز همزمان با هشتم محرم در زنجان برگزار و گزارش آن به صورت زنده و از 11 شبکه برای داخل و خارج کشور پخش شد.

                

این مراسم از طریق شبکه‌های یک، 2، 3، 4، خبر، الکوثر، جام جم یک، سحر 2، شما و شبکه استانی اشراق به صورت زنده به نقاط مختلف کشور و بینندگان و عاشقان اباعبدالله و قمر بنی هاشم علمدار کربلا در خارج از کشور پخش شد.

 

                           عزاداران حسینیه اعظم زنجان

ده‌ها راس گوسفند، گاو، گوساله نیز در کنار این مراسم به عنوان قربانی ذبح و صدها راس دام سبک و سنگین به صورت زنده تحویل این دسته عزاداری شد.

www.farsnews.com/newstext.php

 

 




تجمع عظیم دلدادگان ابالفضل العباس علیه السلام

همه ساله در روز تاسوعا و به یاد قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل‌ العباس (ع) در پایتخت تشیع و عشق حسینی اردبیل مراسمی برگزار می‌شود، هزاران دلباخته مکتب بین‌المللی حسینی گرد هم می‌آیند و ندای « یا حسین» و « یا ابوالفضل » سر می‌دهند.

 

                              مراسم تاسوعای حسینی در اردبیل

در این مراسم که 2.5 ساعت به طول می‌انجامد بعد از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید مراسم با مداحی پنج تن از مداحان اجرا شده و عاشقان حسینی و ابوالفضلی در دیار اردبیل همنوا با مظلومیت شهدای دشت نینوا به ویژه سقای حرم اهل بیت عصمت و طهارت بر سر و سینه زده و ندای « لبیک یا حسین » ، « لبیک یا ابوالفضل » ، « هیهات من الذله » و شعارهای عاشورایی سر می‌دهند.

بر اساس اعلام مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل این مراسم از طریق هشت شبکه داخلی و برون مرزی پخش می‌شود تا همه عاشقان حسینی در جریان عزاداری بی‌بدیل مردمان این دیار قرار گیرند.

عبدالله مددی بیان داشت: امروز از طریق شبکه‌های یک، دو، سه، خبر، الکوثر، جام جم یک، سحر دو، شبکه شما، شبکه تهران و شبکه استانی سبلان به صورت زنده پخش شده و حتی هموطنامان در آن سوی مرزها به ویژه کشور آذربایجان قادر خواهند بود از این برنامه معنوی لذت برده و حظ ببرند.

www.farsnews.com/newstext.php

 




تقدیم به تمامی دلهایی که به عشق شهدامی تپد.

شهرستانی کوچک،باافتخاراتی بزرگ

شیعه وترک بودن این شهدا افتخارماست

                   http://img.tebyan.net/big/1387/11/255702212441979367282513139192112131140231.jpg

سندافتخارمنطقه سولدوزدرهشت سال دفاع مقدس

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سروروسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام:

مردم شهیدپرورشهرستان نقده باایثاروفداکاری بی نظیر،همواره ازارزشهاومرزهای کشور با خون ومال خوددفاع وپاسداری کردند

دردوره جنگ تحمیلی نیزنیروهای مردمی وبسیجی این خطه ی شهیدپرورهمواره درتمامی جبهه های نبرد جنوب خوزستان گرفته تا نوارمرزی شمالغرب کشور،درتمرچین وحاج عمران ازخودحماسه های فراموش ناشدنی به یادگارگذاشتندونهایت جوانمردی وعشق رانسبت به اسلام ابراز نمودند واین سندافتخارمنطقه سولدوزدردوران هشت سال دفاع مقدس میباشد.

*تقدیم بیش از700شهیدخونین کفن

*تقدیم بیش از30شهیدشاخص،فرمانده سپاه،فرمانده گردان،وگروهان و...

*تقدیم بیش از1000نفرجانبازوایثارگر

*تقدیم بیش از40نفرشهیددانش آموز

*اعزام بیش از14000نفررزمنده به جبهه های حق علیه باطل

فرهنگی اجتماعی،ناحیه مقاومت بسیج سپاه نقده




دیری نمی‌پاید سرمای ارسباران اشک را بر گونه‌ها قندیل ‌کند

شصت و شش روز قبل بود که زمین زیر پای مردمان آذربایجان لرزید و زندگی‌شان را لرزاند، امروز سرمای پاییز آذربایجان است که آنها را می‌لرزاند

پس‌لرزه‌های کوچک و بزرگ آنقدر آمدند که امروز جزو آشنایان تلخ مردمان آن منطقه هستند، اما حضور مردم و مسئولان رفته رفته در منطقه کمرنگ و کمرنگ‌تر شد و امروز، سرمای زودهنگام و بارش‌های پاییزی، جای خود را در میان زندگی هموطنان ما در زیر چادرهای سفید باز کرده است.

اکنون، زلزله‌زده‌ها باید زیر چادرهایشان تنگ‌تر بنشینند و بیشتر خود را جمع کنند تا جایی برای سرما، این مهمان تازه هم باز شود.

بر اساس پیشینه هر ساله و اطلاعات موجود در خصوص وضعیت اقلیمی منطقه، همه می‌دانستیم باران و برف خیلی زودتر از حد تصور بر دشت‌ها و دامنه‌های ارسباران خواهند بارید، اتفاقی که هر چند هر سال موجب شادمانی و شکرگزاری این مردمان سخت‌کوش می‌شد، اما امسال، با تمام سردی‌اش نمی‌تواند خنکایی مطبوع باشد بر دل داغدارشان که خانمان و گذشته و خانواده‌شان را یکجا از دست داده‌اند.

 

 

        

 

 

 باور کنیم یا در صدد توجیه برآییم، روستاهای اهر، هریس، ورزقان و تا حدودی کلیبر، در اثر بروز این زلزله و پس‌لرزه‌های آن آسیبی بیش از حد لازم در این ابعاد دیدند. تخریب گسترده بود و آسیب‌دیدگان بسیار؛ به ویژه اینکه پس از اعلام آمار و ارقام مشخص شد تعداد زیادی از فوت‌شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند که در ساعت بروز زلزله در خانه‌هایشان بودند و همین گروه، تشکیل‌دهنده بزرگ‌ترین گروه مجروحان و آسیب‌دیدگان هم هستند و اکنون سرما بیشترین فشار را بر این گروه، بر زنان و کودکان ارسباران وارد می‌کند.

تلخی غیرقابل انکار این واقعیت که زمین‌لرزه خانواده‌های بسیاری در آذربایجان را داغدار کرده، بی‌شک با هیچ اقدامی قابل جبران نیست؛ خانواده‌هایی که هیچ‌گاه شکل گذشته خود را نخواهند یافت اما هنوز هزاران نفر در این مناطق زنده هستند و زندگی، همچنان و ناگزیر جریان دارد و باید برای این هزاران نفر کاری کرد؛ باید آستین‌ها را بالا زد و همت کرد و سقفی شد بر سر مردم ارسباران که سرما، اشک ماتم را هم در دیدگانشان خشکانده است.

باید پیگیر قول و قرارهایی شد که ده‌ها روز از موعدشان گذشته است اما هنوز به اجرا نرسیده‌اند؛ صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور و جملاتش در مورد تلاش برای بازسازی دو ماهه مناطق زلزله‌زده، روستاییان را بسیار امیدوار کرد، اما با گذشت از سررسید تاریخ اعلام شده، اقدامات آن‌ گونه که پیش‌بینی می‌شده پیش نرفته است و نهادهای مختلف به شکل مکرر، دلایلی را به عنوان علت‌های کندی کار عنوان می‌کنند.

اما این روزها بدترین خبرها، بی‌خبری از مردم مناطق زلزله‌زده است. بی‌خبری مزمنی که آرام آرام در قالب خبرهای دیگر رخنه کرد و توانست به شکلی نامحسوس، زلزله سنگین آذربایجان و تلفات بالا و خسارات وسیعش را به سایه برد و حساسیت مردم و حتی مسئولان را هم تحت تاثیر قرار داد.

نوسان قیمت ارز و طلا در این میان رکورددار بیشترین اخبار منتشر شده بود، بازی‌های تیم ملی فوتبال و بسیاری دیگر از اخبار همه دست به دست هم دادند تا آن توجه و تمرکز روزهای نخست بر مسئله زلزله‌زدگان آذربایجان از بین برود؛ هر چند هنوز هم مردمان اهر و  هریس و ورزقان و کلیبر بسیاری از صبح‌های خود را با لرزش‌های زمین آغاز می‌کنند و وقتی شب هنگام در چادرهای نم‌دار و سردشان سر بر بالین می‌گذارند، این لرزه‌ها همچنان همراهشان است...

یادمان نرود ما وظیفه داریم؛ ما در مقابل پیکری که عضوی از آن این روزها دردمند است وظیفه داریم. نباید بگذاریم کودکان بی‌گناهی که امروز جای خالی نگاه مادر یا دستان گرم پدر، به اندازه کافی دل کوچکشان را آزرده کرده، به فکر سرپناهی باشند تا روزهای سردشان را زیر سقف آن گرم کنند.

فرینوش اکبرزاده

 

 

 




براي ثبت بقيع در فهرست يونسکو کليک کنيد

برای ثبت بقیع در یونسکو به ثبت و تایید 50,000 نفر نیاز است. شما هم می توانید برای شرکت در این طرح و کمک به ثبت این مکان عظیم جهان تشیع همین الان به آدرس اینترنتی http://dar-alhuda.net بروید و ثبت نام کنید.

نحوه شرکت در این طرح بدین ترتیب است که در ابتدای ورود به سایت در سمت راست فرمی را مشاهده می کنید که باید به ترتیب زیر آن را پر کنید: نام، نام خانوادگی، ایمیل، نام شهر، آدرس (دلخواه)، انتخاب کشور، نظر شما (دلخواه).

لازم به ذکر است تا به این لحظه نزدیک به 10 هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند و تقریبا 40 هزار نفر دیگر نیاز است تا بتوانیم با یکدیگر بقیع را در یونسکو ثبت کنیم.

dar-alhuda.net




تجهیز فرودگاه تبریز به دستگاه «آر.وی.آر» / تبریز دیگر از مه نمی‌هراسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان امسال فرودگاه بین‌المللی تبریز به دستگاه «آر.وی.آر» مجهز می‌شود.

خبرگزاری فارس: تجهیز فرودگاه تبریز به دستگاه «آر.وی.آر» / تبریز دیگر از مه نمی‌هراسد

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور این دستگاه تا پایان سال در فرودگاه بین‌المللی تبریز نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال برای این امر نیاز است که مقرر شده 50 درصد آن از طریق مرکز و 50 درصد نیز از محل اعتبارات استانی تامین شود.

رستمی با اشاره به اینکه این دستگاه در فرودگاه‌های اولویت‌دار نصب شده است، گفت: فرودگاه‌هایی که از نظر آب و هوایی مانند اردبیل که داری هوای مه‌آلود و یا نظیر اهواز با گرد و غبار بالا هستند در اولویت تجهیز به این دستگاه قرار داشتند.

اواخر سال گذشته با لغو پی‌ در پی پرواز وزیر راه و ترابری وقت و وزیر راه و شهرسازی فعلی به دلیل شرایط جوی، مه‌آلود بودن و عدم دید کافی در فرودگاه بین‌المللی تبریز و رسانه‌ای کردن و پیگیری این موضوع توسط خبرگزاری فارس در این مدت احساس نیاز به دستگاه «آر.وی.آر» در مجموعه بین‌المللی تبریز که جزو فرودگاه‌های ترانزیتی چه از نظر بار و چه از نظر مسافر است دو چندان کرد.

متاسفانه تامین اعتبار این دستگاه در میان دستگاه‌های استانی و کشوری در کش و قوس قرار گرفت که این کش و قوس علاوه بر تحمیل هزینه‌ای نزدیک به 16 میلیارد ریالی به دلیل افزایش قیمت این دستگاه از 9 میلیارد ریال به 20 میلیارد ریال طی یک سال گذشته، تاخیر نزدیک به یک‌ساله را نیز در راه‌اندازی و نصب این دستگاه در فرودگاه تبریز به دنبال داشت که امیدواریم با همت شرکت فرودگاه‌های کشور شاهد افزایش هزینه و زمان نصب دستگاه آر.وی.آر به دلیل تعلل مسئولان نباشیم.

دستگاه «آر.وی.آر» در سه قسمت ورودی، وسط و انتهای باند نصب می‌شود و اطلاعات لغزندگی باند، سرعت و سمت وزش باد و میزان دید افقی در طول باند را به صورت میلی‌متری توسط لیزر به خلبان مخابره می‌کند و با وجود این دو دستگاه در فرودگاه‌های کشور هیچ خلبانی از پرواز و فرود در شرایط دید کم نمی‌هراسد.

دستگاه «آر.وی.آر» قابلیت افزایش دید در شرایط جوی بد و از جمله در مه را تا کمتر از 500 متر میسر می‌سازد و جزو نیارهای اساسی در فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی تبریز در شمال‌غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع یک‌هزار و 494 متری از سطح دریا در زمینی به مساحت 420 هکتار در سال 1333 تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO در محل کنونی تأسیس شد.

در سال 1356 پرواز حجاج از این فرودگاه آغاز و از سال 1370 با تصویب هیئت دولت به‌عنوان فرودگاه ‌بین‌المللی نامگذاری شده و در سال 1378 به‌عنوان یکی از فرودگاه‌های درجه یک کشور انتخاب شده و از آن تاریخ به‌عنوان یکی از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارائه می‌کند.

 




جامعه ورزشی وزلزله آذربایجان

قاسم رضایی دارنده مدال طلای وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک لندن، مدالش را برای همدردی به زلزله‌زدگان آذربایجان تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، امید نوروزی و احسان حدادی که پیش از این توانسته بودند در رقابت های کشتی آزاد و پرتاب دیسک به مدال های طلا و نقره المپیک دست پیدا کنند در اقدامی خدا پسندانه در حمایت از زلزله زدگان مظلوم آذربایجان شرقی مدال های خود را به این عزیزان تقدیم کردند تا همدردی خود را این گونه به آنان ابراز دارند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، مراسم تجلیل از حمید سوریان به درخواست مدال آور المپیكی شهرری برای ابراز همدردی و كمك به زلزله زدگان آذربایجان شرقی برگزار شد و مقرر شد هر آنچه را كه در این برنامه به او می دهند برای كمك به زلزله زدگان اختصاص یابد.

سجاد انوشیروانی نایب قهرمان دسته فوق سنگین وزنه برداری وهموطن اردبیلی مان از اهدا مدال نقره اش به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی خبرداد.

علي دايي كه بلافاصله پس از وقوع زلزله در منطقه آذربايجان شرقي براي كمك به زلزله‌زدگان به اين استان سفر كرد، گفت: وظيفه خود مي‌دانم كه به عنوان يكي از ورزشكاران ايران و نماينده همه مردم به مردم زلزله‌زده كمك كنم و از همه مردم مي‌خواهم كه هرچه در توان دارند براي ياري به اين مردم به كار ببندند.

و...

 

 

 




خنده بازارسیمادرمیان مصیبت زلزله زدگان


تأخیر در اطلاع رسانی ، خبرهای ناقص و عدم پوشش لحظه به لحظه رویدادهای مربوط به زلزله آذربایجان شرقی ، از روز گذشته انتقادات بسیاری را از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس ، متوجه صدا و سیما کرده بود.

در حالی که مردم ایران عزادار زلزله مرگبار شمال غرب کشور هستند و در اکثر شهرها ، مردم در تکاپوی کمک به هموطنان زلزله زده اند و از جمله در سراسر کشور مقابل مراکز انتقال خون صف کشیده اند تا با اهدای خون خود ، جان مجروحان فاجعه را نجات دهند ، صدا و سیما ، در اقدامی عجیب ، همانند روزهای عادی ، اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" کرد!

خنده بازارزلزله

تأخیر در اطلاع رسانی ، خبرهای ناقص و عدم پوشش لحظه به لحظه رویدادهای مربوط به زلزله آذربایجان شرقی ، از روز گذشته انتقادات بسیاری را از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس ، متوجه صدا و سیما کرده بود.
با این حال ، سیما به جای اصلاح رویکرد خود در این قبیل موارد ، بدوت توجه اخلاقی و عرفی به این که مردم شمال غرب کشور داغدار و آواره شده اند و مردم سایر نقاط کشور نیز عزادار و  شریک درد هومطنانشان هستند ، اقدام به پخش خنده بازار کرد مگر می شود ، مرگ دلخراش صدها هموطن و عزای میلیون ها ایرانی را دید و به جای همدردی و کمک ، خود را به بی خیالی زد و خنده بازار پخش کرد؟!

راستی کسانی عزیزانشان را در زلزله از دست داده اند ، وقتی در تلویزیون کشورشان ، به جای آن که صدای کمک خواهی و تصویر مشکلاتشان را ببینند ، آواز و موسیقی و خنده بازار می بینند ، چه حالی به ایشان دست می دهد؟ آیا تلویزیونی که همیشه غم از سر و رویش می بارد ، نمی توانست این دو روز را به احترام زلزله زدگان ، دندان روی جگر بگذارد و بی خیال شاد کردن ملت(!) و نمک پاشیدن بر زخم مصیبت دیدگان شود؟!

منبع: عصرایران



تخریب آثارتاریخی تبریز

با مجوز سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

 
 

بنای تاریخی دبیرستان طالقانی تبریز تخریب می شود/تبریز شهری که در آن آثار تاریخی می سازند!

صر نیوز: یکی دیگر از بناهای تاریخی و قدیمی تبریز در سایه تصمیم گیری های بخشی نگرانه برخی مسئولان سایه تخریب را بر بام خود احساس می کند.به گزارش نصر نیوز، اداره کل نوسازی مدارس استان قرار است با مجوز سازمان آموزش و پرورش در اقدامی تعجب بر انگیز  
           
 

بنای تاریخی دبیرستان طالقانی(منصور سابق) تبریز را فرو ریخته و بار دیگر جمله " در تبریز آثار تاریخی می سازند" را زنده کند.

بنای این مدرسه اگرچه به استاندارد ثبت ملی که 100 سال قدمت است نمی رسد ولی قابلیت ثبت شدن به دلیل نوع ساخت و معماری آن وجود دارد.
اگرچه آموزش و پرورش قصد دارد در سکوت رسانه ای این اقدام خود را جامه عمل بپوشاند ولی تراب محمدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی معتقد است: اگر مسئولان آموزش و پروش استان برای ثبت ملی شدن این بنا اعلام آمادگی کنند از دیدگاه ما هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی می گوید: در حال حاضر از نظر تاریخی شاخصه چندانی برای ثبت ملی شدن این بنا وجود ندارد ولی از آنجایی که میراث فرهنگی مسئول حفظ آثار و بناهای تاریخی است پیش از این نیز برای ثبت دبیرستان طالقانی تبریز اعلام آمادگی کرده ایم.

عکس تزئینی است

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از سوی آموزش و پرورش برای چشم پوشی از ثبت ملی شدن این بنا فشاری به میراث فرهنگی اعمال شده است تاکید کرد: هیچ فشاری از سوی هیچ فردی به میراث فرهنگی اعمال نشده است چرا که ما بر اساس ضوابط و قوانین میراث فرهنگی در ثبت یک اثر ملی اقدام می کنیم نه بر اساس فشار و یا تهدید!
محمدی در خصوص تخریب این بنا اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز بنای دبیرستان طالقانی تبریز ثبت ملی نشده است به همین دلیل از سوی این سازمان نمی توانیم اقدامی بکنیم و تخریب از لحاظ ما منع قانونی ندارد.
گزارش نصر نیوز، از آنجایی که  تماس خبرنگار نصر نیوز با مسئولان سازمان آموزش و پرورش استان بی نتیجه ماند به همین دلیل آماده دریافت دلایل این اقدام مسئولان ذیربط هستیم.
دبیرستان طالقانی (منصور سابق) تبریز در خیابان امام خمینی (ره) نرسیده به چهارراه شهید بهشتی واقع شده است، بنای این مدرسه از جمله بناهایی است که در صورت توجه میراث فرهنگی و همکاری آموزش و پرورش قابلیت تبدیل شدن به موزه و حفظ بنای آن وجود دارد ولی خبرهای رسیده حکایت از بی توجهی مسئولان امر به این ظرفیت تاریخی دارد و بر اساس اطلاعات دریافتی تخریب این بنا از تیر ماه امسال آغاز می شود!
انتهای پیام/

برای نشان دادن اعتراض فوری ( به دلیل شروع به تخریب فوری احتمالا تیر ماه سال جاری) لطفا اطلاع رسانی کنید.

 

برای اعتراض می توانید:

شماره تلفن سازمان نوسازی آذربایجان شرقی

0411-3340108


شماره تلفن مدیر کل سازمان نوسازی آذربایجان شرقی

0411-3340041


شماره فکس مدیر کل سازمان نوسازی آذربایجان شرقی

0411-3341781


وب سایت سازمان نوسازی آذربایجان شرقی(قسمت نظرات)

http://ea-nosazimadares.ir



 سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی


اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی 

آدرس کامل :   تبريز ـ خيابان ارتش جنوبى ـ سازمان آموزش و پرورش استان آذربايجان ‌شرقى 

تلفن :   5569992-0411- 5569993-0411- 5569994-0411- 5569995-0411

نمابر :   5566795 - 55699378 

کدپستی :   5138664611
 
پست الكترونيكي
ea@medu.ir
info@eaedu.org 

لینک خبر:not-destroy-taleqani.blogfa.com



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

تبلیغات

مجله اینترنتی آذربایجان

ساير اخبار

با عاشورائیان

وهب مسیحی

امکانات