رﯾﯿﺲ ﻓﺪراﺳﯿﻮن دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاري، ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺎي رﮐﺎﺑﺰﻧﺎن ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ را ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ

رﯾﯿﺲ ﻓﺪراﺳﯿﻮن دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاري، ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺎي رﮐﺎﺑﺰﻧﺎن ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ را ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ
وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

رﯾﯿﺲ ﻓﺪراﺳﯿﻮن دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاري، ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺎي رﮐﺎﺑﺰﻧﺎن ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ را ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ

رﯾﯿﺲ ﻓﺪراﺳﯿﻮن دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاري، ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺎي رﮐﺎﺑﺰﻧﺎن ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ را ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ

رﯾﯿﺲ ﻓﺪراﺳﯿﻮن دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاري، ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺎي رﮐﺎﺑﺰﻧﺎن ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ درﺗﻮر ﻻﻧﮑﺎوي ﻣﺎﻟﺰي را ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺳﺎﯾﺖ اﯾﻦ ﻓﺪراﺳﯿﻮن، ﺧﺴﺮو ﻗﻤﺮي در ﭘﯿﺎﻣﯽ ﮐﺴﺐ ﻣﺪال و ﻋﻨﺎوﯾﻦ ﻣﺘﻌﺪد ﺗﯿﻢ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ در ﺗﻮر ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻻﻧﮑﺎوي را ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاران کشور ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ.

وي در اﯾﻦ ﭘﯿﺎم از ﮐﻠﯿﻪ دﺳﺖ اﻧﺪرﮐﺎران و رﮐﺎﺑﺰﻧﺎن ﺗﯿﻢ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﮐﻪ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ در اﯾﻦ ﺗﻮر ﺑﺰرگ و ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺎيﭼﺸﻤﮕﯿﺮي دﺳﺖ ﯾﺎﺑﻨﺪ، ﺗﺸﮑﺮ و ﻗﺪرداﻧﯽ ﮐﺮده و ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ روز اﻓﺰون را ﺑﺮاي ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺰرگ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاري آرزو ﮐﺮده اﺳﺖ.

ﺗﻮر ﻻﻧﮑﺎوي در 10 ﻣﺮﺣﻠﻪ و ﺑﻪ ﻣﺴﺎﻓﺖ ﯾﮏ ﻫﺰار و 495 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﮔﺰار و ﺗﯿﻢ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ در ﻣﯿﺎن 20 ﺗﯿﻢ ﺣﺎﺿﺮ در اﯾﻦ رﻗﺎﺑﺖ ﻫﺎ، در ﻣﺠﻤﻮع ﺗﯿﻤﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﺎﯾﺐ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﯽ رﺳﯿﺪ.

اﻣﺎ در ﻣﺠﻤﻮع رده ﺑﻨﺪي اﻧﻔﺮادي ﻣﯿﺮﺻﻤﺪ ﭘﻮرﺳﯿﺪي ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪ ﺑﺎ 35 ﺳﺎﻋﺖ و 7 دﻗﯿﻘﻪ و 16 ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺑﺮاي اوﻟﯿﻦ ﺑﺎر در ﺗﺎرﯾﺦ ﮐﺸﻮر ﻣﻘﺎم اول را در اﯾﻦ ﺗﻮر از آن ﺧﻮد ﮐﻨﺪ.

در ﻣﺠﻤﻮع رده ﺑﻨﺪي ﺗﯿﻤﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻣﻘﺎم ﻫﺎي اول ﺗﺎ ﺳﻮم ﺑﻪ ﺗﯿﻢ ﻫﺎي MTN از آﻓﺮﯾﻘﺎ، ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ و وﻧﺰوﺋﻼ رﺳﯿﺪ.

در ﻣﺠﻤﻮع رده ﺑﻨﺪي ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاران و ﺗﯿﻢ ﻫﺎي آﺳﯿﺎﯾﯽ ﻧﯿﺰ، ﺗﯿﻢ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﻣﻘﺎم اول ﺷﺪ و ﻣﯿﺮﺻﻤﺪ ﭘﻮرﺳﯿﺪي، وﺣﯿﺪ ﻏﻔﺎري و اﻣﯿﺮ ﮐﻼﻫﺪوز ﻣﻘﺎم ﻫﺎي اول ﺗﺎ ﺳﻮم را از آن ﺧﻮد ﮐﺮدﻧﺪ.




ﺗﻮﻧﯽ: ﮔﺮوه ﺳﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎن آﺳﯿﺎ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ اﺳﺖ

ﺗﻮﻧﯽ: ﮔﺮوه ﺳﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎن آﺳﯿﺎ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ اﺳﺖ

 ﺳﺮﻣﺮﺑﯽ ﭘﺮﺗﻐﺎﻟﯽ ﺗﯿﻢ ﻓﻮﺗﺒﺎل ﺗﺮاﮐﺘﻮرﺳﺎزي ﺗﺒﺮﯾﺰ ﮔﻔﺖ: ﮔﺮوه ﺳﯽ رﻗﺎﺑﺖ ﻫﺎي ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎن ﺑﺎﺷﮕﺎه آﺳﯿﺎ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺣﻀﻮر ﺗﯿﻢ ﻫﺎي ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ و ﻓﺸﺮده اﺳﺖ.

ﺗﻮﻧﯽ اوﻟﯿﻮﯾﺮا ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ ﺷﺐ در ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ ﺧﺒﺮي ﭘﯿﺶ از ﺑﺎزي دو ﺗﯿﻢ ﺗﺮاﮐﺘﻮرﺳﺎزي و ﻟﺨﻮﯾﺎي ﻗﻄﺮ، اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﺗﯿﻢ ﻫﺎي ﺣﺎﺿﺮ در اﯾﻦ ﮔﺮوه از ﺗﯿﻢ ﻫﺎي ﺻﺎﺣﺐ ﻋﻨﻮان و ﻗﺪر در ﻏﺮب آﺳﯿﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ وﺿﻌﯿﺖ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﺑﺮاي ﺻﻌﻮد دو ﺗﯿﻢ از اﯾﻦ ﮔﺮوه را ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

وي اﻓﺰود: ﺗﯿﻢ ﻟﺨﻮﯾﺎ ﺗﯿﻤﯽ ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮاي ﺑﺮد ﺑﺎزي ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﻣﻦ ﺑﺎزي ﻗﺒﻠﯽ اﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﻣﻘﺎﺑﻞ اﻟﻌﯿﻦ اﻣﺎرات را دﯾﺪم و ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ آﻧﻬﺎ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺑﺮد ﺑﻮدﻧﺪ وﻟﯽ اﺗﻔﺎﻗﺎت ﻓﻮﺗﺒﺎل ﻣﺎﻧﻊ ﭘﯿﺮوزي ﻟﺨﻮﯾﺎ ﺷﺪ.

ﺗﻮﻧﯽ ﮔﻔﺖ: ﻟﺨﻮﯾﺎ ﺑﺎزﯾﮑﻨﺎن ﺧﺎرﺟﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﺧﻮﺑﯽ دارد و ﻣﻦ ﻫﻢ اﮔﺮ ﺑﺎزﯾﮑﻨﺎن ﺧﺎرﺟﯽ ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺘﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﻟﺨﻮﯾﺎ داﺷﺘﻢ ﺑﺎزي ﺑﻪ ﻣﺮاﺗﺐ ﺑﻬﺘﺮي را از ﺗﯿﻢ ﻣﻦ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﻮدﯾﺪ.

وي ﯾﺎدآوري ﮐﺮد: ﻣﺎ ﻫﻢ ﺗﺮاﮐﺘﻮرﯾﻢ و ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ اﻣﺘﯿﺎز ﺑﻪ ﻗﻄﺮ آﻣﺪه اﯾﻢ.

دو ﺗﯿﻢ ﺗﺮاﮐﺘﻮرﺳﺎزي ﺗﺒﺮﯾﺰ و ﻟﺨﻮﯾﺎ ﻗﻄﺮ ﻋﺼﺮ اﻣﺮوز /ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ/ ﺳﺎﻋﺖ 19 در دوﺣﻪ ﺑﻪ ﻣﺼﺎف ﻫﻢ ﻣﯽ روﻧﺪ.




مسابقات رالی خودروهای کلاسیک پاریس - دوبی از تبریزعبورمی کند

مسابقات رالی خودروهای کلاسیک پاریس - دوبی از تبریزعبورمی کند

 مسابقات رالی خودروهای کلاسیک پاریس - دوبی  از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس عبور می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، در این مسابقات که از پاریس شروع و در دوبی به پایان می رسد

شرکت کنندگان مسیر هفت هزار کیلومتری را با خودروهای کلاسیک طی می کنند.

این مسابقات از 15 آوریل (26 فروردین) از پاریس شروع و 5 می (15 اردیبهشت) در دبی به اتمام می رسد.

شرکت کنندگان کشورمان در این مسابقه 20 نفر هستند که از مسیر تبریز تا بندرعباس می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

این رقابت ها در چهار کلاس خودرو کلاسیک برگزار و در مسیر جاده، نقشه خوانی داشته و در زمانی مشخص پایان می پذیرد.

فرانسه، موناکو، ایتالیا، ترکیه، ایران و امارات کشورهایی هستند که در مسیر این مسابقات قرار دارند.

 

 




هجدهمین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا در تبریز برگزار می شود

هجدهمین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا در تبریز برگزار می شود

 

با موافقت کنفدراسیون شطرنج آسیا، هجدهمین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی این قاره کهن در تبریز برگزار خواهد شد.

در توافق نامه چهار جانبه ای که بین دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا، نماینده فدراسیون شطرنج، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و باشگاه شهرداری به امضا رسید، میزبانی این رقابت ها به تبریز واگذار شد.

بر اساس این توافق نامه این رقابت ها در دور بخش مردان و زنان و از بیست و نهم اردیبهشت ماه تا نهم خرداد ماه سال آینده در این شهر برگزار می شود

 

 




تراکتورسازی جام قهرمانی رابالای سربرد

تراکتورسازی جام قهرمانی رابالای سربرد

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز عصر روز جمعه با برتری یک بر صفر مقابل مس کرمان عنوان قهرمانی جام حذفی باشگاه های کشور را از آن خود کرد.

در پایان این دیدار و برگزاری جشن قهرمانی، مرتضی اسدی جام نقره ای قهرمانی این مسابقات را از علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال دریافت کرد و بالای سر برد.

 

پیش از آن نیز جوایزی به تیم داوری دیدار نهایی تعلق گرفت و بازیکنان تراکتورسازی تبریز نیز یک به یک برای دریافت مدال های طلای خود به جایگاه رفتند.

 

جایگاه زیبایی برای ارایه مدال و جام به بازیکنان و اعضای کادر فنی تراکتورسازی تبریز در وسط زمین چمن قرار داده شده بود.

 

حامد لک دروازه بان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز زمانی که برای دریافت مدال به سوی سکوی قهرمانی می رفت، پیراهنی برتن داشت که تصویر علی کریمی روی آن نقش بسته بود.

 

جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز در زمان اهدای مدال و جام قهرمانی در کنار علی کفاشیان حضور داشت.

 

درحالی که حدود دو هزار تماشاگر تراکتورسازی به شدت در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به شادمانی می پرداختند، اکثرتماشاگران مس کرمان بلافاصله پس ازسوت پایان بازی، ورزشگاه را ترک و تعداد اندک باقی مانده نیز با حسرت جشن قهرمانی تراکتورسازی را تماشا می کردند.

 

پس از اهدای جام به بازیکنان تراکتورسازی که با نظم خاصی برگزار شد، در ورزشگاه شهید باهنر کرمان مراسم نورافشانی انجام شد.

 




تونی تا پایان فصل همکاری می کند، برای فصل بعد مذاکره می کنیم

تونی تا پایان فصل همکاری می کند، برای فصل بعد مذاکره می کنیم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه تونی الیویرا تا پایان فصل جاری لیگ برتر سرمربیگری تیم را بر عهده خواهد داشت، گفت: اما برای حضور وی در فصل آینده در تبریز مذاکرات خود را انجام می دهیم.

 

جمشید نظمی افزود: به دلیل فرصت اندک تا دیدار مهم نیمه نهایی جام حذفی مجبور بودیم به هر طریق ممکن رضایت تونی برای حضور در راس کادرفنی تراکتورسازی را جلب کنیم و به همین دلیل قرارداد وی تا پایان فصل تنظیم شده است.

 

وی گفت: بلیت های تونی و پسرش برای حضور در تبریز رزرو و از طریق ایمیل به آنها ارسال شده که بر اساس آن باید روز پنجشنبه از لیسبون به استانبول و از این شهر روز جمعه به تبریز بیایند.

 

نظمی با بیان اینکه تونی در روز جمعه شاهد بازی تیم های تراکتورسازی و داماش در ورزشگاه یادگار امام خواهد بود، گفت: وی باید روز سه شنبه در دیدار با فولاد خوزستان روی نیمکت تراکتورسازی نشسته و هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده بگیرد.

 

وی اظهار کرد: در این رابطه باشگاه تمام تلاش خود را برای کارهای اداری و صدور مجوز حضور این سرمربی در نیمکت تراکتورسازی را انجام می دهد.

 

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره دستیاران تونی نیز گفت: طبق توافقات انجام شده با تونی علاوه بر پسر خود باید یک دستیار را نیز طی روزهای آینده از پرتغال به تبریز بیاورد.

 

نظمی یادآوری کرد: قرارداد رسمی تونی اولیویرا با تراکتورسازی بلافاصله پس از حضور وی در تبریز در هیات فوتبال آذربایجان شرقی ثبت خواهد شد.

 

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و جدایی مجید جلالی با چالش های زیادی مواجه بود که در نهایت هیات مدیره باشگاه تصمیم به استخدام تونی اولیویرا کرد که هواداران این تیم خواستار حضور مجدد او در راس کادرفنی بودند.

 

این تیم در هفته 25 لیگ برتر  روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان داماش گیلان است.




جلالی در آستانه پیاده شدن از تراکتور/ بازگشت اولیویرا به تراکتور!

جلالی در آستانه پیاده شدن از تراکتور/ بازگشت اولیویرا به تراکتور!

 

در کمتر از دو هفته سرمربی تیم‌های فوتبال تبریز در لیگ برتر یعنی گسترش فولاد و تراکتورسازی جایگاه خود را از دست دادند و بعید نیست اولیویرا پرتغالی برکنار شده مجدداً سکان هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

به گزارش فارس،در پایان دور رفت لیگ برتر فوتبال  به نظر می‌رسید هر دو مدیر باشگاه تراکتورسازی و گسترش فولاد از جایگاه تیمشان رضایت نسبی داشته باشند، اما در فاصله کوتاهی سرمربیان هر دو تیم جایگاه خود را در تیم‌های خود از دست دادند.

 

رسول خطیبی که تا هفته یازدهم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته و گسترش فولاد را تا مکان ششم جدول بالا آورده بود، بعد از شکست تیمش در برابر صبای قم در تبریز استعفا داد که چند ساعت بعد مورد موافقت هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد قرار گرفت.

خطیبی علت استعفای خود را باز گذاشتن دست باشگاه در انتخاب مربی دیگر عنوان کرده و مسئولان این تیم با مهدی تارتار برای هدایت تیمشان به توافق رسیدند.

اما وضعیت تیم تراکتورسازی کاملاً فرق داشت. تراکتورسازی در دو هفته آغازین دور برگشت در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت اما عدم نتیجه‌گیری در برابر تیم‌های اصفهانی و مس انتهای جدولی، هیئت مدیره این باشگاه را برآشفت و اولتیماتوم رسانه‌ای به جلالی داده شد.

این اخطار احساسی که توسط سخنگوی باشگاه تراکتورسازی مطرح شد، نشان داد که پایان کار جلالی در تراکتورسازی خیلی نزدیک‌تر از تصورات است.

برکناری بعد از نخستین باخت برای تیمی که در سه جبهه درگیر مسابقات است به نوعی غیرمنطقی بود ضمن اینکه مشخص بود جلالی به هیچ عنوان برای امور فنی تیم حاضر به مشورت با بازیکنانش نشود.

به این ترتیب مجید جلالی پیش از بازی فجرسپاسی عنوان کرد که بعد از این بازی استعفا داده و قبل از اینکه برکنار شود، خود از این تیم می‌رود.

حالا تراکتورسازی در روزهای بحرانی خود به دنبال یک مربی است، شاید تونی اولیویرا پرتغالی که اردیبهشت امسال از هدایت تراکتورسازی برکنار شده بود مجدداً سکان هدایت این تیم پرطرفدار را بر عهده گیرد.




تعطيلي تمامي فعاليت‌هاي ورزشي شهرداري در سطح قهرماني

شهرداری تبریزخبرگزاری شهریار؛ به دنبال اعلام رأي قطعي كميته استيناف فدراسيون فوتبال در خصوص اعتراض تيم فوتبال شهرداري تبريز و اعضاي كادرفني اين تيم و سنگين‌تر شدن رأي صادره قبلي كميته انضباطي در كميته استيناف ، كليه فعاليت‌هاي ورزشي شهرداري تبريز در حوزه قهرماني و تيم‌داري حرفه‌اي تعطيل و تمامي تيم‌هاي ورزشي تحت مديريت اين مجموعه منحل شدند.

خبرگزاری شهریار به نقل از  روابط عمومي شهرداري تبريز گزارش داد، ساعاتي قبل ، كميته استيناف فدراسيون فوتبال نظر نهايي و رأي قطعي خود در خصوص اعتراض تيم فوتبال شهرداري تبريز به رأي اعلامي و اصداري كميته انضباطي را صادر و نه تنها تخفيفي در اين رأي اعمال نكرد ؛ بلكه تيم فوتبال شهرداري تبريز را كه پيش از اين با رأي قبلي به ليگ يك سقوط كرده بود ، با يك رده سقوط ديگر به ليگ دسته دو فرستاد.

در پي اين تصميم ، مديريت ارشد شهرداري تبريز كه پيش از اين نيز از احتمال تعطيلي تمامي فعاليت‌هاي ورزشي خود در صورت تداوم اين نوع برخوردهاي حذفي خبر داده و با اعلام تعليق موقت تمامي فعاليت‌ها ورزشي منتظر اعلام نظر نهايي كميته استيناف بود ، تعطيلي كامل و قطعي تمامي فعاليت‌هاي ورزشي و نيز انحلال تيم‌هاي مختلف ورزشي خود را اعلام و تأكيد كرد از اين پس تنها در حوزه ورزش همگاني و شهروندي سرمايه‌گذاري خواهد كرد.

رأي امروز كميته استيناف فدراسيون فوتبال  ايران بر عليه شهرداري تبريز در حالي سنگين‌تر از قبل شده است كه چندي پيش مدير حقوقي شهرداري با تنظيم و تسليم لايحه دفاعيه دقيق ، حقوقي و مستدل ، كه در برگيرنده  ايرادات شكلي و ماهوي به رأي كميته انضباطي و نيز استدلالات متقن حقوقي بود ، رسما به صدور اين رأي اعتراض كرده بود.

از سوي ديگر پي‌گيري‌ها و رايزني‌هاي منطقي و بدون فشار مسوولان استاني اعم از نمايندگان مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي ، استاندارآذربايجان‌شرقي ، مديركل ورزش و جوانان استان ، رييس هيأت فوتبال استان ، چهره‌هاي مختلف ورزشي و ديگر افراد نيز در اين خصوص بي‌تأثير بود و كميته استيناف در نهايت رأي به سقوط تيم فوتبال شهرداري به دسته دوم داد.

اين تصميم در حالي از سوي كميته استيناف اتخاذ گرديده كه ساعاتي پيش علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال ايران در حاشيه افتتاح ساختمان جديدي هيأت فوتبال استان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران محلي ابراز اميدواري كرد كه كميته استيناف با نگاهي منصفانه ، تصميمي در راستاي كمك به اين تيم اتخاذ نمايد.

گفتني است  از نخستين روزهاي طرح موضوع تباني بر عليه شهرداري تبريز ، كه با اتهام‌زني‌هاي ناباورانه از سوي مسوولان فدراسيون شروع و با فرافكني و راه‌اندازي پروژه پرونده‌سازي ادامه يافت و در نهايت با صدور احكام سنگين پايان پذيرفت معلوم بود كه هدف ، چيزي جز تلاش همه جانبه و هدفمند براي محروم كردن تيم شهرداري از حضور در ليگ برتر نيست و اين موضوع نيز با اظهارات و اقدامات ضد و نقيض آقايان مسوول در نشت‌هاي متعدد و روند بررسي پرونده و نيز جلسه نمايندگان محترم مردم تبريز در مجلس در فراكسيون ورزش به عينه به اثبات رسيد.

بي‌ترديد ، اعلام اين رأي و محروم كردن تيم فوتبال شهرداري از حضور در ليگ برتر و احكام سنگين ديگر بر عليه مديران و ديگر عوامل اين تيم نمي‌تواند كارنامه‌اي روشن و موفق براي كميته‌هاي انضباطي و استيناف فدراسيون فوتبال و ديگر دست‌اندركاران ورزش كشور تلقي شود .

مدیریت شهری تبریز و در رأس آن شهرداری ، طی 8 سال گذشته با سرمایه گذاری هنگفت و هدفمند در حوزه ورزش ، گام های عملی و موثری در راستای حمایت از تیم های ورزشی برداشته و از این رهگذر با قبول مسوولیت حمایت ، هدایت و مدیریت ده ها تیم ورزشی تبریز در سطح قهرمانی و ملی ، نام خود را به عنوان حامی درجه یک ورزش در كشور مطرح کرده و این موضوع از موفقیت تیم های مختلف ورزشی تحت هدایت و حمایت شهرداری قابل احصاء و اثبات است.

در حال حاضر شهرداری تبریز بار اصلی حمایت و مدیریت بیش از 70 درصد تیم های ورزش تبریز در رقابت های لیگ برتر و دیگر رده ها را به دوش می کشد که از آن جمله می توان به تیم های والیبال ، بسکتبال ، هندبال ، فوتسال ، فوتبال ، فوتبال ساحلی ، دوچرخه سواری ، راگبی ، سپک تاکرا و رشته های دیگر اشاره کرد با اين حال و با توجه به رأي نهايي كميته استيناف ، مديريت شهري تبريز ضمن اعلام آمادگي خود براي واگذاري امتياز تيم فوتبال خود به افراد حقيقي و حقوقي ، ديگر تيم‌هاي ورزشي تحت مديريت خود را نيز در اختيار اداره كل ورزش و جوانان قرار مي‌دهد تا نسبت به هدايت ، مديريت و حمايت از اين تيم‌ها به شكل و شيوه‌اي كه خود مي‌خواهد و مي‌تواند اقدام نمايد.




اعتراض‌های فرهاد صداقت به حکم کمیته انضباطی

شهرداری تبریزروابط عمومی شهرداری تبریزاعلام کرد:

فرهاد صداقت در خصوص حکم کمیته انضباطی علیه تیم شهرداری تبریز عنوان کرد: تا دقیقه 85 بازی با راهیان کرمانشاه داشتیم حذف می‌شدیم و این تیم فولاد یزد بود که با شکست دادن استقلال خوزستان ما را لیگ برتری کرد، کمیته انضباطی با چه حسابی می‌گوید ما به بازیکنان تیم راهیان کرمانشاه چهار سکه بهار آزادی داده‌ایم؟! اگر رشوه داده بودیم در این صورت باید این تیم را با اختلاف شکست می‌دادیم.

وی افزود: کدام آدم عاقل در لابی هتل به بازیکن حریف چهار سکه می‌دهد و حتی عکس هم می‌اندازد؛ نکته جالب اینجا است که فدراسیون این عکس را به ما نشان نمی‌دهد و فقط ادعا می‌کنند تبانی شده است، اعتقاد دارم به هیچ وجه تبانی در کار نیست و مشکل این افراد فقط با تبریز است و نمی‌خواهند سه تیم از این شهر در لیگ برتر حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: 10 هفته پیش با فولاد یزد بازی کرده ایم و این تیم را شکست دادیم، حالا بعد از این مدت سرمربی این تیم ادعا می کند بازیکن شماره چهار شان در بازی مقابل شهرداری کم کاری کرده است؛ مسئولان کمیته انضباطی فقط روی ادعای یک فرد علیه ما حکم صادر می‌کنند، در صورتی که اصلأ ما با هیچ بازیکنی از این تیم هیچ حرفی نزده‌ایم.

سرپرست تیم شهرداری تبریز بیان کرد: بعضی افراد در تبریز هستند که با چشم غاصبانه به فوتبال نگاه می‌کنند و درک زیادی از فوتبال ندارند.

وی اضافه کرد: رئیس هیئت فوتبال تبریز در نامه‌ای به فدراسیون کتبأ اعلام کرده است در بازی با شهرداری بندرعباس قرار بود تیم شهرداری تبریز تبانی کند و به همین دلیل مسئولان این تیم اجازه نداده‌اند از این دیدار فیلمبرداری شود، که این ادعا هم درست نیست و مانده‌ام روی چه مدرکی این صحبت‌ها بیان می‌شود.

صداقت اظهار کرد: دو سال است در حق فوتبال تبریز اجحاف می‌شود؛ دو فصل پیش خود مسئولان کمیته انضباطی به مدیر باشگاه گسترش فولاد گفتند شما حق صاحب هستید و تیم نساجی تخلف کرده است و باید به لیگ صعود کنید، اما اجازه نمی‌دهیم از تبریز سه تیم در لیگ حضور داشته باشد.

وی افزود: سال قبل هم گهر در سناریویی ساختگی با گل دقایق پایانی لیگ برتری شد و سوای این مسئله یکی از تیم‌ها با بازیکنی که سرباز فراری بوده در مقابل ماشین‌سازی بازی کرده بود و طبق قانون، سال قبل هم باید ماشین‌سازی به لیگ برتر می‌آمد، مطمئن هستم اگر امسال ما دوم می‌شدیم هیچ کس از تبانی حرف نمی‌زد چرا که همه ساله در لیگ برتر تیم‌های مطرح تبانی می‌کنند ولی حتی صدای مسئولان کمیته انضباطی هم در نمی‌آید.

صداقت تأکید کرد: فدراسیونی‌ها می‌ترسند تیم‌های مورد نظرشان در هر سال سه بار به تبریز بیایند و مقابل تیم‌های این شهر 9 امتیاز از دست بدهند.

وی عنوان کرد: دسته اولی شدن شهرداری را به آقای فردوسی‌پور تبریک می‌گویم وی در این باره خیلی زحمت کشیده است و دو هفته پیاپی تا ساعت دو شب علیه شهرداری برنامه اجرا کرده است و دیروز از خوشحالی نمی‌دانست چه کار کند و مانده‌ام سال قبل که تبانی تیم فوتسال پرسپولیس علنی شد در برنامه نود فقط در حد چند دقیقه روی این مسئله صحبت شد.

سرپرست تیم شهرداری تبریز گفت: باشگاه شهرداری وکیل گرفته و به شدت دنبال حق و حقوق پایمال شده خود است و یکی از مسئله ای هم که در این حکم ما را ناراحت کرده؛ فقط مسئولان سایر تیم‌ها محروم شده‌اند و خود تیمها نه، این در حالی است که هم مسئولان و هم خود تیم شهرداری محروم شده است.




سرمربی آلمانی در راه تبریز،آغاز مذاکره تراکتورسازان با میدن دروپ

آرم تراکتورسازیمسئولان باشگاه تراکتورسازی در اقدامی غیر منتظره قصد دارند ارنست میدن دروپ آلمانی سرمربی سابق این تیم را برای فصل آینده سرخپوشان تبریز انتخاب کنند.

به گزارش مهر، یک مقام آگاه از باشگاه تراکتورسازی خبر از مذاکره مدیران این باشگاه با ارنست میدن دروپ داد.

این مربی آلمانی که حدود هشت سال پیش در تبریز به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی فعالیت می کرد، گویا بار دیگر هدایت این تیم را به عهده خواهد گرفت.

میدن دروپ طی سال های 2004 و 2005 سرمربی تیم تراکتورسازی در لیگ دسته اول بود اما وی در رساندن این تیم تبریزی به لیگ برتر توفیق نیافت.

گفته می شود قرار است دستیاران میدن دروپ از مربیان بومی باشند.

این مربی آلمانی در تیم های مختلف کشور خود مربیگری کرده و یک فصل نیز سرمربی تیم آرمینیا بیله فیلد که علی دایی را در خدمت داشت، حضور داشته است.

تراکتورسازان همزمان با دو، سه مربی دیگر از جمله منصور ابراهیم زاده، حسین فرکی و رسول خطیبی نیز مذاکره می کنند.




تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان با حضور 19 تیم برگزار می‌شود

توربین المللی دوچرخه سواری آذربایجانحضور 19 تیم شامل 14 تیم خارجی و 5 تیم داخلی برای حضور در تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان قطعی شده است.

بیست و هشتمین دوره تور بین المللی آذربایجان با حضور 19 تیم از جمله 14 تیم خارجی و پنج تیم داخلی در شش مرحله برگزار خواهد شد که اسامی تیم‌های شرکت کننده در این تور به شرح زیر است:


آموری ویتا اوکراین، دوکلا پراک چک ، بریسا اسپور ترکیه، سی سی ان صربستان، رودی پروجکت آلمان، ترنگانو مالزی و شکر اسپورت ترکیه تیم‌های باشگاهی کنتینتال و نیمه حرفه‌‌ای خارجی حاضر در این مسابقات هستند.

همچنین تیم‌های ملی سوریه، الجزایر، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، آلبانی، هنگ کنگ و ازبکستان هم در این رقابت‌ها نیز حضور خواهند داشت.

تیم‌های باشگاهی پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاداسلامی، آینده، تیم‌های دوم آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی هم 5تیم ایرانی حاضر در تور خواهند بود.

152 ورزشکار و 203 نفر دست اندرکار اجرایی از جمله سه داور بین المللی و نمایندگان فدراسیون جهانی در برگزاری این رویداد ورزشی شرکت می‌کنند.

بیست و هشتمین دوره تور بین‌المللی آذربایجان از یکم لغایت ششم خرداد ماه در شش مرحله و در مسیرهای تبریز، مراغه، ارومیه، خوی، جلفا و تبریز برگزار می‌شود.




تیم تراکتورسازی نایب قهرمان لیگ برترفوتبال شد

تراکتورسازی

 

تراکتورسازی 3 - پرسپولیس یک

خبرگزاری فارس-گل‌ها: سید صالحی دقیقه 33 و مهدی کریمیان دقیقه 53 گیلسون 69 برای تراکتورسازی و  رضا حقیقی 69 برای پرسپولیس

با نتایج به دست آمده در 8 بازی لیگ برتر فوتبال تراکتورسازی نایب قهرمان شد، فولاد خوزستان راهی آسیا شد و آلومینیوم به لیگ دسته اول سقوط کرد.

هفته سی و چهارم و پایانی لیگ برتر فوتبال عصر امروز از ساعت 18 به صورت همزمان آغاز شد.

در مهمترین بازی‌ها تراکتورسازی مقابل پرسپولیس با حساب 3 بر یک به برتری رسید و عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر ار از آن خود کرد.تراکتورسازی هفته گذشته به لیگ قهرمانان صعود کرده بود.

حاشیه های این دیدار:

 

* استاندار آذربایجان شرقی در بین دو نیمه وارد ورزشگاه شد.

* هواداران تراکتور تونی اولیویرا را مورد تشویق قرار داده و خواستار بازگشت او به تیم‌شان شدند.

* پرسپولیس در این مسابقه با ترکیب رضا محمدی، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، رضا نورمحمدی، محمد رضا خانزاده (84 محسن بنگر)، میثم نقی‌زاده، رضا حقیقی، عادل کلاه‌کج، ولادتکو، مهرزاد معدنچی (56 روح‌الله سیف‌الهی) و کریم انصاری‌فرد به میدان رفت.

* سیدصالحی که در دقیقه 80 تعویض شد نسبت به این مسئله معترض بود که پس از صحبت‌های آذرنیا و بائو سیدصالحی روی نیمکت نشست.

*گیلسون بازیکن جانشین سید صالحی گل سوم تراکتورسازی را به ثمر رساند.

 





سرمربی تراکتورسازی ازایران خارج شد

تونی اولیویراتونی اولیویرا:

بعید نیست روزی باز هم مربی تیم تراکتورسازی شوم.

سرمربی سابق تیم تراکتورسازی تبریز گفت: طرفداران تیم تراکتورسازی در قلب من هستند و من هیچ‌گاه آنها را فراموش نمی‌کنم.

خبرگزاری فارس-تونی اولیویرا:دوران حضورم در تبریز و تیم تراکتورسازی روزهای بسیار پرهیجانی بود و این تیم به هوادارانش زنده است و  بدون طرفداران تیم تراکتورسازی هیچ می‌باشد.

وی افزود: عشق بین من و طرفداران دو طرفه بوده و من همواره به آنها احترام قائل بوده و هیچ‌گاه لطف تماشاگران تیم تراکتورسازی را فراموش نخواهم کرد.

اولیویرا در خصوص علت محبوبیتش بین تماشاگران تراکتورسازی گفت: همیشه معتقد بودم که مربی باید به تیم خود تعصب داشته باشد و  من نیز در تراکتورسازی وظیفه خود را انجام داده و نسبت به این تیم تعصب داشتم و این موضوع از دید تماشاگران این تیم پنهان نمانده است.

تونی در مورد دیدار روز گذشته خود با مدیر باشگاه تراکتورسازی گفت: جلسه خوبی برگزار شد و من و آقای جعفری حرف‌هایمان را زدیم و قرار شد باشگاه تا پایان ماه طلب من را پرداخت کند و من مطمئن هستم که باشگاه تراکتورسازی به قول خود پایبند خواهد بود.

سرمربی سابق بنفیکای پرتغال گفت: هدفم در فوتبال ایران قهرمان کردن تیم تراکتورسازی بود که متاسفانه موفق به آن نشدم، اما این تیم توانست بار دیگر سهمیه باشگاه‌های آسیا را کسب کند.

وی در همین مورد تاکید کرد: بعد از بازی با الجزیره امارات، سعی کردم به بازیکنانم استراحت بدهم تا با تمام قوا مقابل تیم آلومینیوم قرار بگیرم و با این سیاست مقابل الجیش قرار گرفتیم که به من فرصت ندادند و بعد از این بازی برکنار شدم.

تونی در مورد آینده کاری خود گفت: من مربی حرفه‌ای می‌باشم و همیشه هم چمدانم نیمه باز می‌باشد و فعلا قصد دارم برای مدتی در زادگاهم استراحت کنم. شاید روزی مجددا برای مربیگری به ایران آمدم و حتی بعید نیست روزی باز هم مربی تیم تراکتورسازی شوم.

تونی اولیویرا در خرداد ماه سال گذشته به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی معرفی شد. وی  هدایت تیم تراکتورسازی را در 39 بازی رسمی برعهده داشت که 17 برد، 9 باخت و 13 تساوی  کارنامه این مربی پرتغالی در این تیم بود.

وی هر چند در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا نتوانست توفیقی برای تراکتورسازی کسب کند اما عنوان سومی این تیم تبریزی در لیگ برتر و کسب سهمیه مجدد آسیا ماحصل تلاش وی بوده و  تراکتورسازی حتی اگر بازی با آلومینیوم هرمزگان را واگذار می‌کرد باز هم با امتیازاتی که با تونی کسب کرده بود، سومی‌اش محرز شده بود.

وی به همراه دستیاران پرتغالی‌اش  تبریز را به مقصد استانبول ترک کردند. در مراسم بدرقه وی در حدود 200 نفر از تماشاگران تیم تراکتورسازی حضور داشتند.

 

 

 

 




سرخی آسیا ازبین نرفت

تراکتورسازی

یک هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال کشور، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برای دومین سال متوالی جواز حضور در باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

تراکتورسازی با پیروزی بر حریف هرمزگانی خود آسیایی شد اما با توجه به شکست فولاد خوزستان از استقلال تهران، تراکتورسازی حتی اگر بازی را هم واگذار می‌کرد باز سهمیه باشگاه‌های آسیا را کسب می‌کرد.

همچنین پیروزی سپاهان بر پرسپولیس تهران در جام حذفی و قهرمانی شاگردان کرانچار سبب شد که تراکتورسازی به صورت مستقیم به باشگاه‌های آسیا راه یابد.

با توجه به اینکه دو تیم اول و دوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم صعود می‌کنند و با در نظر گرفتن اینکه سپاهان در جام حذفی قهرمان شد، تیم سوم لیگ برتر یعنی تراکتورسازی هم به صورت مستقیم به باشگاه‌های آسیا راه یافته و تیم چهارم فولاد خوزستان یا نفت تهران باید در مرحله پلی‌آف باشگاه‌های آسیا حاضر شود.

البته هنوز تراکتورسازی شانس صعود در جدول و دوم شدن را دارد. تراکتورسازی اگر در بازی آخر خود مقابل پرسپولیس تهران به برتری دست یابد و سپاهان نیز مقابل آلومینیوم به پیروزی نرسد، تراکتورسازی به رده دوم جدول صعود و عنوان سال گذشته خود را تکرار خواهد کرد.

در لیگ برتر فوتبال کشور، استقلال تهران با 67 امتیاز قهرمان شده و سپاهان اصفهان با 63 و تراکتورسازی تبریز با 62 امتیاز تیم‌های دوم و سوم جدول هستند.

تراکتورسازی سال گذشته در لیگ برتر فوتبال کشور عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود.




تونی اولیویرا سرمربی تیم تراکتورسازی برکنارشد

تراکتوربه دلیل کمبودبازیکن از ترکیب ثابتی دربازی ها استفاده میکردو همین امرباعث شده بودکه دست تراکتوربرای رقیبانش خوانده شود،فشردگی بازیهانیزبرخستگی این ترکیب ثابت افزوده بود،بااین اوصاف کاسه کوزه هابرسرتونی شکست واخراج شد.


 

زمانی که تیم به حاشیه میرفت:

در زمانی که تیم نیاز به آرامش کامل داشت زمزمه‌هایی از داخل تیم به گوش می‌رسید و مردم را نگران کرده بود که مبادا تیم به حاشیه رود و از این ناحیه ضربه بخورد در حالی که رسانه‌های محلی و استانی همه سعی می‌کردند بر این حاشیه‌ها پایان دهند اما انگار باشگاه از داخل داشت کم کم وارد حاشیه می‌شد و مدیریتی که سکوت کرده بود به یک باره عین دومل سر بر آورد و مدیریت ابراهیمی بازیکن محبوب تراکتور را از ترکیب تیم کنار گذاشت

متاسفانه در حساس‌ترین برهه لیگ این حاشیه ها مدیریت خوبی نشد و کاری که نباید می‌شد، شد.

بازی‌های به دور از انتظار و باخت‌های عجیب و غریب باعث شد عملا دست تراکتور از قهرمانی قطع شود و در وضعیتی که تراکتور با یک برد خانگی و یک مساوی خارج از خانه مدعی اول صعود از گروه خود به بازی‌های نهایی آسیایی بود تمام بازی‌ها را با نتایج بسیار ضعیف به حریفان واگذار کرد و ناباورانه حذف شد.

 

دو بازی تا پایان فصل باقی مانده بود و صحبت تمدید قرارداد تونی بر سر زبان‌ها افتاده بود که آیا تونی با مدیریت به توافق می‌رسد یا نه؟

اما انگار قرار بود تمام کاسه کوزه‌ها سر تونی بشکند و تونی اخراج شد.

 

 

همکاری تونی اولیویرا با تیم تراکتورسازی حتی به یک سال هم نکشید و پس از باخت تیم تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا، تونی از سرمربیگری این تیم اخراج شد.

 

روزی که تونی اولیویرا به تبریز آمد فکر نمی‌کرد که چنین محبوبیتی یابد و امروز هم هیچکس گمان نمی‌کرد که با وجود محبوبیتش از تیم تراکتورسازی اخراج شود.

تیم تراکتورسازی تبریز با هدایت سرمربی پرتغالی خود در مجموع 39 بازی رسمی برگزار کرد که 32 بازی در لیگ برتر شش بازی در لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی در جام حذفی است.

17 برد، 13 تساوی و 9 باخت کارنامه تونی در تراکتورسازی محسوب می‌شود، البته عملکرد تونی تا قبل از بازی برگشت با تیم استقلال در تهران بسیار درخشان بود، اما بعد از این بازی تراکتورسازی در سراشیبی قرار گرفته و در 9 بازی خود تنها به یک پیروزی دست یافته است.

نتایج ضعیف تیم تراکتورسازی در چند بازی اخیر دلیل اصلی برکناری تونی ذکر شده و حسن آذرنیا جایگزین وی شد.

برکناری تونی هم برای بازیکنان این تیم و هم طرفدارانش شوک بزرگی بود اما اینکه این شوک چقدر روی کار تراکتورسازان تاثیر گذاشته و این تیم موفق به کسب عنوان سوم و سهمیه آسیا خواهد شد، باید تا 20 اردیبهشت منتظر ماند.




تراکتورابزارصعودرادارد

رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز گفت: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز ابزار صعود به دور دوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را دارد.

شهرام دبیری اظهار داشت: روز چهارشنبه تماشاگران تیم تراکتورسازی با حضور خود در ورزشگاه یادگار امام(ره) و تشویق تیم محبوبشان شرایط موفقیت تیم تراکتورسازی را فراهم کرده و بدون شک در این روز حماسه‌ای دیگر در فوتبال تبریز رقم خواهد خورد.

وی با ابراز اینکه تراکتورسازی در نخستین حضورش در باشگاه‌های آسیا نتایج خوبی را کسب کرده، گفت: با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا همچنین تجربه اول تراکتورسازی در آسیا، عملکرد دور رفت این تیم قابل قبول بوده است.

دبیری افزود: تیم تراکتورسازی ابزار موفقیت که مربی با دانش، بازیکنان خوب و تماشاگران فهیم است را داشته و می‌تواند با پیروزی بر الشباب عربستان در تبریز گام بزرگی برای صعود از گروه خود بردارد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز، از تیم تراکتورسازی به عنوان نماد فوتبال آذربایجان یاد کرده و برای این تیم در رقابت‌های آسیایی و لیگ برتر فوتبال کشور آرزوی موفقیت کرد.

تیم تراکتورسازی تبریز ساعت 20 روز چهارشنبه 21 فروردین در ورزشگاه یادگار امام(ره) میزبان تیم الشباب عربستان است.

بازی رفت دو تیم در ریاض با یک گل به سود الشباب به اتمام رسیده بود الشباب با هفت امتیاز در صدر گروه قرار داشته و تراکتورسازی با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به الجیش تیم دوم گروه است.

 




شب تلخ برای تراکتورسازی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در سومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشباب عربستان رفت.

تراکتورسازی در این دیدار یک بر صفر مغلوب حریف خود شد تا اولین شکست خود را در مسابقات امسال کسب کند.

الشبابی‌ها در دقیقه 30 توسط ناصر الشمرانی به گل دست یافتند.

تراکتورسازی با این شکست 4 امتیازی باقی ماند و با توجه به پیروزی الجیش مقابل الجزیره نماینده ایران در رده دوم ماند.

الشباب با 7 امتیاز در صدر است و الجیش با 4 و الجزیره با یک امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

پیش از این سپاهان هم مقابل الاهلی با نتیجه 4 بر 2 شکست خورده بود.




ابراهیمی از حضور در تیم تراکتورسازی محروم شد

بعد از باخت تراکتورسازی به سپاهان اصفهان، یکی از بازیکنان تراکتورسازی در مصاحبه‌ای از تداوم این باخت‌ها در صورت حل نشدن مشکلات مالی تیم خبر داد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی از پرداخت بخشی دیگر از مطالبات بازیکنان تیم در آینده نزدیک خبر داده.

محمد ابراهیمی که در لیگ یک به تراکتورسازی پیوسته فعلا از حضور در تمرینات تیم تراکتورسازی محروم شده است.

در روزهایی که تراکتورسازی به آرامش نیاز دارد، وارد یک حاشیه ناخواسته شده و این می‌تواند موقعیت این تیم در لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا را به خطر اندازد.

در پی مصاحبه محمد ابراهیمی  بازیکن تراکتورسازی محمد ابراهیمی بعد از شکست 3 بر 1 تراکتور مقابل سپاهان؛ مبنی بر اینکه پول ندهند در آینده نیز خواهیم باخت، هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی طی نامه‌ای از مدیرعامل باشگاه خواست نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری رسیدگی کند.

              

در بخشی از این درخواست آمده است که: جای تعجب است بازیکنی که پنج سال است در تراکتور بازی می‌کند و تاکنون تمام مبلغ قراردادهایش را دریافت کرده است در این مقطع حساس تیم، چنین بحثی که می‌تواند باعث ایجاد حاشیه‌های خطرناک برای تیم شود مطرح می‌کند.

به یقین تراکتور امسال اگر اولین تیم در پرداخت‌ها نباشد قطعا جزو سه باشگاه توانمند در پرداخت‌ها است و با توجه به اینکه بین 60 تا 70 درصد قرارداد بازیکنان تاکنون پرداخت شده  در این شرایط بحران مالی باشگاه‌ها و کل کشور، نحوه عملکرد مالی تراکتورسازی مایه مباهات است.

در ادامه این نامه آمده است: قطعا حمایت مالی نیز همچنان ادامه خواهد داشت، اما برای عبور از این مرحله غیرت و تعصب همه بازیکنان مورد انتظار است، به هر ترتیب از شما می‌خواهیم تا زمانی که علت عملکرد ضعیف این بازیکن و مصاحبه مشکوک وی که باعث هدر رفتن سرمایه یکساله باشگاه و زحمت تمام  بازیکنان شده است، بررسی نشده و همچنین با توجه به اینکه ایشان بنابه گزارش‌های باشگاه قبلا هم چندین بار به کمیته انضباطی احضار و جریمه شده‌اند و همچنین نارضایتی شدید هواداران از مباحث ایجاد شده و رفتارهای نام برده، از همراهی ایشان تا اطلاع ثانوی با تیم اجتناب شود. ضمنا گزارش بررسی‌ها از موارد فوق آماده ارائه شود تا در جلسه آینده تصمیم قطعی در مورد این بازیکن گرفته شود."خبرگزاری فارس"




تراختوردرصدرایستاد


تیم فوتبال تراکتورسازی تبریزی با کسب تساوی پرگل در زمین تیم الجیش قطر در صدر جدول رده‌بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا ایستاد.

 

 

بدین ترتیب تیم تراکتورسازی با 4 امتیاز از دو بازی در صدر جدول رده‌بندی گروه A ایستاد و تیم الشباب عربستان با همین امتیاز و تفاضل گل کمتردر رده دوم قرار گرفت. تیم‌های الجیش و الجزیره نیز هر کدام با یک امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی این گروه قرار دارند.

الجزیره امارات در دیگر دیدار گروه A رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:00 به مصاف الشباب عربستان رفت.

این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

حسن موات 44 برای الشباب و خمیس اسماعیل 55 برای الجزیره گلزنی کردند.

ماتیاس دلگادو بازیکن الجزیره در دقیقه 55 با دریافت کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

با توجه به نتیجه این دیدار تراکتورسازی با کسب 4 امتیاز در صدر جدول باقی ماند و الشباب با توجه به تفاضل گل کمترش نسبت به تراختور در رده دوم قرار گرفت.

الجیش قطر و الجزیره امارات هر کدام با کسب یک امتیاز رده های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.

 

 

مسابقه بعدی تراختور با الشباب و در عربستان خواهد بود. این مسابقه در 13 فروردین 1392 انجام خواهد گرفت.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس ومهر




برخوردفدراسیون فوتبال بابی اخلاقی های بازی تراختور-استقلال

سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد:
رای کمیته انضباطی در خصوص تخلفات دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز اعلام شد که بر این اساس آبی‌پوشان پایتخت در نخستین دیدار خانگی خود در لیگ برتر فوتبال از داشتن هواداران‌شان محروم هستند. آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده دو بازیکن این تیم نیز به ترتیب با محرومیت دو و یک جلسه‌ای انضباطی محکوم شده‌اند.
                              
آرش برهانی، علاوه بر محرومیت ناشی از کارت قرمز داور، به مدت دو جلسه از همراهی تیم مربوطه و حضور در مسابقات لیگ برتر محروم و به پرداخت 30 میلیون ریال محکوم شد.
حنیف عمران‌زاده به مدت یک جلسه از همراهی تیمش و حضور در مسابقات رسمی لیگ برتر محروم و به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

هواداران تیم استقلال تهران به دلیل پرتاب مواد منفجره، اهانت به عوامل و تماشاگران تیم مهمان و اهانت به داور مسابقه که باعث شد داوران در آغاز نیمه دوم تصمیم به عدم برگزاری بازی بگیرند و با وساطت از تصمیم خود منصرف و حاضر به ادامه بازی شوند،باشگاه استقلال به برگزاری یک مسابقه به عنوان میزبان در لیگ برتر بدون حضور تماشاگر و به پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.
با توجه به تاخیر دو دقیقه‌ای تیم استقلال در ورود به زمین، این تیم به پرداخت 6 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.




احتمال محرومیت تماشاگران و مدافع استقلال/ اعلام آرای انضباطی تا دوشنبه

رئیس کمیته انضباطی با اعلام اینکه منتظر دریافت گزارش داور و ناظر بازی استقلال - تراکتورسازی هستیم بنابراین حداکثر تا دوشنبه ارای این بازی را صادر خواهیم کرد، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی افتاد قطعا آرای انظباطی تخلفات صورت گرفته در آن شامل محرومیت خواهد بود.

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و تراختورآذربایجان در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر عصر روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید.

در دقیقه 41  آرش برهانی مهاجم استقلالی‌ها با ضربه سر به صورت بازیکن تراکتور‌سازی کوبید، این مسئله منجر به اخراج آرش برهانی شد.

سعید مظفری زاده داور این دیدار به خاطر توهین هایی که بین دو نیمه ازطرف هواداران استقلال به او شد، حاضر به قضاوت نیمه دوم نشد که با وساطت برخی مسئولان به زمین بازگشت و بازی را آغاز کرد.

                           

یکی از نیمکت نشینان تیم استقلال بین دو نیمه در هنگام رفتن داور به رختکن اهانت هایی راانجام داده بودکه قطعا به تخلف صورت گرفته از سوی بازیکن متخلف استقلال نیز رسیدگی خواهدشد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص ترقه و نارنجک های دستی که در جریان بازی به درون زمین پرتاب شد، گفت:با توجه به اینکه این ماده منفجره از ضلعی از ورزشگاه پرتاب شد که در هر دو طبقه آن هواداران تیم استقلال حضور داشتند پرتاب آن منتسب به هواداران استقلال است.

منبع خبر:خبرگزاری مهر

 




دیدارامروزتراختور-استقلال

تیم تراکتورسازی آذربایجان امروزدرمصاف بااستقلال تهران بانتیجه صفربریک بازی راواگذارکرد.

اتفاقات پیش وبعدازبازی:

میرشاد ماجدی سرپرست تیم فوتبال استقلال پس ازتلاش های فراوان برای سنگ اندازی مقابل هواداران تراختورگفت:قرار شد جایگاه های 31، 32، 33، 34 و 35 به هواداران تراکتورسازی اختصاص پیدا کند. این تصمیم هم صورتجلسه شد و اگر امروز اتفاق دیگری رخ دهد خود مسئولان باید پاسخگو باشند.


هواداران تراختورنیزامروزبادخالت یگان ویژه درجایگاه های تعیین شده قرارگرفتند،درحالی که بیشترورزشگاه خالی بودباز هم ازورودبیشترتماشاگران تراختورممانعت بعمل آمد.
درگیرهایی هم میان هواداران تراکتور‌سازی و استقلال به دلیل عدم اجازه ورود هواداران تبریزی به ورزشگاه به وقوع پیوست.
هواداران تبریزی در اعتراض به عدم اجازه ورود آنها به ورزشگاه شعار «استادیوم خالیه، آذری جا نداره» را سر دادند.


در حالی که حدود 3 ساعت تا شروع مسابقه باقی مانده بود جایگاه‌های اختصاص داده شده به هواداران تراکتور‌سازی تقریبا پر شده بودند و با این وجود بسیاری از هواداران این تیم پشت درهای ورزشگاه ماندند.
 برای بسیاری از خبرنگاران تبریزی کارت سازمان لیگ صادر نشده بودو آنها برای ورود به ورزشگاه با مشکل روبرو شده بودند و این مسئله کار خبرنگاران را دچار مشکل کرد.


بسیاری از هواداران تراکتور‌سازی پشت گیشه‌های بلیت‌فروشی در انتظار حضور در ورزشگاه بودند و به همین خاطر شعار می دادند.
بلند‌گوی ورزشگاه سرودهایی را پخش میکرد که صدای بلند آنها باعث ناراحتی تماشاگران شده و آنها شعار خاموش کن خاموش کن را در ورزشگاه سر می دادند و خواهان پخش نشدن سرود بودند،این اتفاق دردیدارتراختور-الجزیره هم افتاده بود.


در دقیقه 41 درگیری بین مصطفی اکرامی و آرش برهانی به وجود آمد که مهاجم استقلالی‌ها با ضربه سر به صورت بازیکن تراکتور‌سازی کوبید، این مسئله منجر به اخراج آرش برهانی شد.
هواداران استقلال بعد از اخراج آرش برهانی علیه داور مسابقه آقای مظفری‌زاده به شدت فحاشی کردند و هنگام رفتن داور به رختکن حسابی علیه او شعار می‌دادند.
مظفری‌زاده داور بازی، پیش شیرازی رئیس هیئت فوتبال رفت و اعلام کرد اگر این شرایط ادامه داشته باشد در نیمه دوم قضاوت نخواهد کرد،اماپس ازچنددقیقه وباتقاضای مکرربازیکنان سوت نیمه دوم رابه صدادرآورد.


هنگام زدن ضربه آزاد توسط قاسم دهنوی وچندموقعیت دیگرهواداران استقلال روی صورت  بازیکنان لیزرمی انداختندکه کاملا مشهودبود.
 




سهم تراکتوریهاازصندلی های ورزشگاه آزادی

قانون اختصاص 10 درصد ظرفیت ورزشگاه به تماشاگران تیم مهمان در ایران هیچگاه اجرا نشده است و امروز استقلال در حالی خواستار اجرای این قانون است که خود سال‌ها نسبت به این موضوع قانون‌شکنی کرده است.
مدیران تیم‌های استقلال و پرسپولیس تیم‌های خود را پرطرفدارترین تیم‌های ایران می‌دانند و عنوان می‌کنند که در همه جای ایران تماشاگر دارند، حالا چرا در مقابل تراکتورسازی خواستار اجرای قانون 10 درصد حق تماشاگر تیم مهمان هستند.

                                             

تیم تراکتورسازی دربازی های قبلی بازی هجومی از خود به نمایش گذاشته و  نشان داده که برای ‌این تیم در تهران مقابل استقلال ترس و دلهره‌ای ندارد.

تراکتورسازی دو بازی قبلی خود را در ورزشگاه آزادی با نتایج 2 بر 1 و 3 بر 2  مقابل استقلال به برتری دست یافته است، از قدیم گفته‌اند که تا سه نشه بازی نشه و امیدواریم با پیروزی مقابل استقلال ضمن صعود به صدرجدول سومین پیروزی خود را در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال جشن بگیریم.
تیم تراکتورسازی تبریز با پیروزی در تهران می‌تواند صدر نشین لیگ برتر شود. اتفاقی که در هفته ششم فصل گذشته اتفاق افتاد. تراکتورسازی تا پایان هفته پنجم فصل گذشته با 15 امتیاز بعد از استقلال 16 امتیازی قرار داشت و پیروزی سه بر دو  تراکتورسازی، این تیم را به صدر جدول رساند.

تراکتورسازی تبریز با سه باخت، کمترین شکست در جدول لیگ برتر را به خود اختصاص داده است.




جام باشگاه های آسیا

چشم بادامی‌ها برای تراکتورسازی قضاوت می‌کنند

اسامی داوران قضاوت کننده در دیدار تراکتورسازی تبریز و الجیش قطر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

 

بازی تراکتور سازی تبریز با الجیش قطر  روز سه شنبه 23 اسفند ماه 91 در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

داور وسط نیشی مورا یوچی از ژاپن، کمک داور اول ساگارا تورو و کمک داور دوم ناگی تویوکی از کشور ژاپن خواهند بود.

همچنین کمک داور چهارم نیز  علی شعبان از کویت است.

ناظر مسابقه الرحیمی ناصر حمدان حمید از عمان  و ناظر داوری مایل حنانیا از فلسطین خواهد بود.

تیم‌های تراکتورسازی تبریز و الجیش قطر که نخستین حضور خود در باشگاه‌های آسیا را تجربه می‌کنند در دومین بازی خود به مصاف هم می‌روند.

تراکتورسازی در نخستین بازی آسیایی خود هشت اسفند در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان الشباب امارات است.

دیدار تیم‌های تراکتورسازی ایران و الجزیره امارات که روز سه شنبه 8 اسفند 91 در تبریز برگزار می‌شود را تیم داوری از چین قضاوت خواهند کرد.

های‌تان به عنوان داور وسط و کمک‌هایش ویمینگ هو و وی هان و داور چهارم دی وانگ از چین قضاوت بازی تیم‌های تراکتورسازی ایران و الجزیره امارات را بر عهده دارند.

ناظر بازی از هند و ناظر داوری از سوریه انتخاب شده است.

منبع:خبرگزاری فارس




فعالیت 35 هیئت ورزشی در نقده

معاون مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: 35 هیئت ورزشی در شهرستان نقده در حال فعالیت است.

                                    

کیومرث پورایراندوست پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار نقده، اظهار داشت: شهرستان نقده یکی از قطب‌های ورزشی کشور به شمار می‌رود که ورزشکاران زیادی را تربیت و تحویل جامعه ورزشی استان داده است.

وی تربیت ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین‌المللی در این شهرستان را افتخار استان دانست و تصریح کرد: فعالیت مستمر هیئت‌های ورزشی نیز زمینه‌ای فراهم آورده تا فعالیت ورزشکاران در این شهرستان بیشتر از سایر نقاط باشد.

معاون مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 35 هیئت ورزشی در نقده، ادامه داد: فعالیت این هیئت‌های ورزشی زمینه‌ای فراهم کرده تا بتوانیم با قوت بیشتر در این زمینه فعالیت کنیم.

این مسئول با اشاره به مشکلات پیش روی هیئت‌های ورزشی خاطر نشان کرد: با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

پورایراندوست افزود: با توجه به ادغام سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش و گستردگی مسئولیت اداره ورزش و جوانان استان نباید از جوانان و مسائل آن‌ها غافل بمانیم و لازم است تا در این زمینه جوانان را برای مشارکت بیشتر ترغیب کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر این اداره کل اعلام کرد: نیمه نخست امسال 18 نفر از جوانان شهرستان به اردوهای تیم ملی در رشته‌های مختلف دعوت شده‌اند.




استعفای جعفری مدیرعامل تیم تراکتورسازی

متن کامل نامه مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی

«در طول حضور 2.5 ساله‌ام به عنوان فرزند دیار غیور آذربایجان سعی در افتخارآفرینی برای مردم مهربان و طرفداران تراکتور داشته‌ام اما امروز احساس می‌کنم که گفته مجری خوب صدا وسیما آقای ساعی صحیح و به‌جاست که بعد از اتمام بازی داماش ـ تراکتور در جام حذفی گفتند: «به اندازه کافی صدا و سیما و سایت‌ها سکوت کرده‌اند و به مدیرعامل فرصت داده‌اند...» بله، من قبول دارم که اگر پنالتی‌زن خوب می‌آوردم و یا دیوار دفاعی خوبی آماده حضور در میدان داشتم، تراکتور حتما برنده این بازی بود و به هر حال مسئولیت حذف تیم پرقدرت تراکتور از جام حذفی را می‌پذیرم و عذر می‌خواهم.

بنده تا زمانی که فکر می‌کردم بودنم مفید و موثر است با مشکلات جنگیدم اما حالا که به گفته نماینده صدا و سیما، مشکل بنده‌ام دیگر نمی‌خواهم با بودنم باعث تضعیف تیم پرقدرت و محبوب تراکتورسازی باشم که مطمئنم یکی از مدعیان اصلی لیگ برتر بوده و خواهد بود.

از خدای منان آرزومندم با حضور مدیری با قدرت و توانمند که در خطه آذربایجان هم کم نیست، روند رو به رشد تیم تراکتورسازی همچنان ادامه یابد و وجدانم راحت است چرا که همه داشته‌هایم را وقف تراکتور، هواداران و شادی مردم کردم.

از تمام هواداران عزیز تراکتور که جعفری را تاکنون حمایت کرده و مشوق او برای مبارزه با مشکلات و ارتقای جایگاه تراکتور در فوتبال ایران بوده‌اند، سپاسگذارم و از آنها حلالیت می‌طلبم."

 




صدای تراکتور در آسیا پیچید

سهیمه 1+3 ایران در باشگاه‌های آسیا قطعی شد و حضور تیم فوتبال تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا حتمی شد.

                                  

جلسه کمیته اجرایی رقابت‌های لیگ قهرمانی آسیابرگزار شد و در این جلسه با سهمیه 3+1 ایران موافقت شد.

بدین ترتیب تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی به صورت مستقیم و تیم صبای قم با حضور در دیدار پلی‌آف در لیگ قهرمانان آسیا در سال جاری به عنوان نماینده ایران حضور پیدا می‌کنند.

تراکتورسازی چگونه آسیایی شد

تراکتورسازی تبریز فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشور به عنوان با ارزش دومی دست یافت. سرخپوشان تبریز با 19 برد، 9 مساوی و شش باخت و 66 امتیاز و تنها با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر در دوره یازدهم شدند.

البته با تغییر سهمیه  ایران از چهار قطعی به 2+2 در سال گذشته  موجب شد که کام نایب قهرمانی تراکتورسازی شیرین نشود.

با سهمیه فصل گذشته ایران و اینکه قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی سپاهان و استقلال به صورت مستقیم به باشگاه‌های آسیا را  می یافتند، تراکتورسازی و صبای قم باید یک بازی حذفی را برگزار می‌کردند. مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و احتمال داشت تراکتورسازی با یک بازی خارج از خانه به راحتی از این رقابت‌ها حذف شود و طعم شیرین میزبانی به پرطرفدارترین تیم ایران نرسد، همان صورتی  که ذوب آهن اصفهان سال گذشته حذف شد.

اما با  افزایش سهمیه قطعی ایران، تراکتورسازی شانس حضور در مسابقات آسیایی را از مرحله گروهی پیدا کرده و نخستین نماینده شمال‌غرب ایران در رقابت‌های آسیایی شد.

تراکتورسازی و گسترش فولاد تا مرز آسیایی پیش رفتند

تراکتورسازی تبریز 2 بار و گسترش فولاد یک بار تا مرز آسیایی شدن رفتند، اما در آخرین گام ناکام ماندند.

در سال 71 مسابقات جام حذفی برگزار نشد و مقرر شد قهرمان به لیگ قهرمانان و نایب قهرمان به جام در جام باشگاه‌های آسیا راه یابند. مسابقات آن سال به صورت 2 گروهی برگزار می‌شد که تراکتورسازی در گروه خود بالاتر از کشاورز و استقلال تهران صدر نشین شده و در مرحله  نیمه نهایی  باید با پاس تهران بازی می‌کرد. تراکتورسازی اگر پاس را شکست می‌داد حتی در صورت شکست در بازی پایانی آسیایی می‌شد. اما شکست یک بر صفر در تهران و تساوی یک بر یک در تبریز و اکتفا به عنوان سومی حاصل کار شاگردان واسیلی گوجا بود.

تراکتورسازی در سال 74 به فینال جام حذفی ایران راه یافت. تراکتورسازی در تبریز با یک گل بهمن کرج را شکست داد اما در بازی برگشت در کرج با دو گل مغلوب شد. در بازی برگشت یک گل صحیح تراکتورسازی از سوی داور مردود اعلام شد و داوری به قدری به ناعادلانه بود که نشریات وقت احتمال برگزاری بازی مجدد را می‌دادند.

در نهایت قرار شد برای دلجویی تراکتورسازی، این تیم به عنوان نماینده ایران به جام میلز هندوستان عازم شود که با قهرمانی تراکتورسازی در این رقابت‌ها بدون گل خورده همراه شد.

تبریز تاکنون میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی و مقدماتی نوجوانان آسیا بوده اما هیچگاه تجربه میزبانی باشگاه‌های آسیا را نداشته است.

www.farsnews.com/newstext.php

 

 

 

 




قرعه به تراکتورسازی لبخند زد، به شهرداری اخم کرد

* تقیون: ماشین‌سازی انصراف داد

مسئول رابط عمومی هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی از انصراف ماشین‌سازی خبر داد و گفت: حضور تیم‌های دسته یک در این رقابت‌ها اختیاری بوده و با توجه به وضعیت ماشین‌سازی، این تیم پیش از قرعه‌کشی انصراف خود را از این رقابت‌ها اعلام کرد.

در حال حاضر ماشین‌سازی زیرنظر هیئت فوتبال استان اداره می‌شود.

گسترش فولاد صدرنشین لیگ دسته اول که سابقه راهیابی به دیدار پایانی این مسابقات را دارد نیز ترجیح داد در این مسابقات شرکت نکند. 

* قرعه خوب برای تراکتورسازی و سخت برای شهرداری

 

                                           خبرگزاری فارس: قرعه به تراکتورسازی لبخند زد، به شهرداری اخم کرد

 تراکتورسازی در رقابت‌های جام حذفی، با قرعه خوبی مواجه شد، این تیم در دور اول باید با آلومینیوم هرمزگان بازی کند و در دور دوم با برنده داماش گیلان و داماش ایرانیان بازی خواهد کرد و در دور سوم به احتمال فراوان به مصاف فجر سپاسی شیراز خواهد رفت.

شهرداری تبریز نیز در دور اول به مصاف نفت تهران خواهد رفت و اگر از این مرحله به سلامت عبور کند، دور دوم با برنده ملوان و پرسپولیس بازی خواهد کرد. شهرداری اگر دور دوم را نیز با موفقیت سپری کند در دور سوم به احتمال فراوان با یکی از دو تیم مس کرمان و یا ذوب آهن اصفهان رو در رو خواهد شد.

دو تیم تبریزی اگر مرحله اول(یک شانزدهم نهایی)، مرحله دوم(یک هشتم نهایی) و مرحله سوم(یک چهارم نهایی) را با پیروزی از میدان خارج شوند در مرحله نیمه نهایی به همدیگر خورده و یکی از دو تیم می‌تواند به فینال مسابقات راه یابد.

www.farsnews.com/newstext.php                                                                                                           

 

 




رسانه ملی مردم را از دیدن بازی‌های زیبای تراکتور محروم نکند

بعد از گذشت 13 هفته از فصل دوازدهم لیگ برتر فوتبال امتیازات تیم‌ها در صدر جدول رده‌بندی بسیار به هم نزدیک است اما در این میان به نظر می‌رسد تیم‌های تراکتور، استقلال و سپاهان در این فصل نیز مدعی اصلی قهرمانی باشند البته نباید از حضور تیم‌هایی خوبی چون نفت تهران، ملوان و حتی سایپا غافل بود.

اما به نظر می‌رسد سه تیم اول با توجه به داشتن شخصیت قهرمانی شانس بیشتری را نسبت به بقیه تیم‌های حاضر در لیگ داشته باشند.

در این میان تیم تراکتورسازی علاوه بر به دست آوردن پیروزی‌های خوب برابر تیم‌هایی چون استقلال و سپاهان توانسته است با انجام بازی‌های خوب و تاکتیکی لحظات لذت‌بخشی را برای فوتبال دوستان رقم بزند و تمام بینندگان بازی‌های این تیم حتی کسانی که طرافداران دیگر تیم‌ها هستند توانسته‌اند از دیدن بازی سراسر هجومی تراکتور لذت ببرند.

مسئله‌ای که هواداران پرشمار این تیم سال‌ها به دنبال آن بوده‌اند فوتبالی روان و زیباست که متعاقب آن نتیجه را هم در برداشته باشد.

با توجه به درخشش تیم‌های شهرستانی همچون تراکتور و سپاهان همچنان رسانه ملی با بی‌اعتنایی به این تیم‌های مدعی باز به پخش مستقیم بازی‌های پرسپولیس و استقلال اکتفا می‌کند و از پخش مستقیم بازی این دو تیم خودداری می‌کند.

شایسته است رسانه ملی که متعلق به تمام هموطنان اعم از تهرانی، آذربایجانی، اصفهانی و دیگر نقاط کشور است نسبت به علایق فوتبال دوستان بی‌شمار آذربایجانی واکنش نشان داده و موقعیتی را فراهم آورد تا طرفداران میلیونی تراکتور و حتی سپاهان بتوانند از پخش بازی‌های تیم‌هایشان در تلویزیون ملی لذت ببرند، این تیم‌ها تاکنون بازی‌های زیبا و تماشاگر پسندی را به نمایش در آورده‌اند.

به سبب فراوانی و پراکندگی آذربایجانی‌ها در تمام کشور و علاقه وافرشان به تیم فوتبال تراکتورسازی شایسته است رسانه ملی نسبت به پوشش زنده مسابقات تراکتور از شبکه سه سیما اقدام کند.

 

                                               




جامعه ورزشی وزلزله آذربایجان

قاسم رضایی دارنده مدال طلای وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک لندن، مدالش را برای همدردی به زلزله‌زدگان آذربایجان تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، امید نوروزی و احسان حدادی که پیش از این توانسته بودند در رقابت های کشتی آزاد و پرتاب دیسک به مدال های طلا و نقره المپیک دست پیدا کنند در اقدامی خدا پسندانه در حمایت از زلزله زدگان مظلوم آذربایجان شرقی مدال های خود را به این عزیزان تقدیم کردند تا همدردی خود را این گونه به آنان ابراز دارند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، مراسم تجلیل از حمید سوریان به درخواست مدال آور المپیكی شهرری برای ابراز همدردی و كمك به زلزله زدگان آذربایجان شرقی برگزار شد و مقرر شد هر آنچه را كه در این برنامه به او می دهند برای كمك به زلزله زدگان اختصاص یابد.

سجاد انوشیروانی نایب قهرمان دسته فوق سنگین وزنه برداری وهموطن اردبیلی مان از اهدا مدال نقره اش به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی خبرداد.

علي دايي كه بلافاصله پس از وقوع زلزله در منطقه آذربايجان شرقي براي كمك به زلزله‌زدگان به اين استان سفر كرد، گفت: وظيفه خود مي‌دانم كه به عنوان يكي از ورزشكاران ايران و نماينده همه مردم به مردم زلزله‌زده كمك كنم و از همه مردم مي‌خواهم كه هرچه در توان دارند براي ياري به اين مردم به كار ببندند.

و...

 

 

 




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

تبلیغات

مجله اینترنتی آذربایجان

ساير اخبار

با عاشورائیان

وهب مسیحی

امکانات